Citroën C-Métisse: diesel-hybrid se čtyřmi křídly

Citroën C-Métisse: diesel-hybrid se čtyřmi křídly

 
 

Pařížský stánek Citroënu bude zdobit studie čtyřdveřového kupé s hybridním pohonem.

Pařížský stánek Citroënu bude zdobit studie čtyřdveřového kupé s hybridním pohonem.

Extrémní proporce nové studie Citroënu naznačují, že ani tento model se v nejbližší době nedostane do výroby. Zatímco ostatní výrobci pravidelně prezentují nové sériové modely rok před premiérou jako koncepty, Citroën na tuto hru nepřistoupil. Nákladná výroba prototypů se stala součástí rozpočtu firmy pro každý velký autosalon. Tato aktivita bezesporu přispívá k vylepšení image značky jako inovátora v designu i technice.

Nejnovější C-Métisse je studií čtyřdveřového hatchbacku, kterému tvůrci kvůli velmi nízké stavbě karoserie (výška jen 1,24 m) říkají kupé. 4,74 m dlouhý a 2 m široký automobil má originální tvary, čtyři křídlové dveře a čtyři místa v luxusním interiéru. Kabina pro posádku nad třímetrovým rozvorem se musela obejít bez B-sloupku, takže nastupování je snazší, ale konstrukce náročnější na tuhost a pevnost. Nosnou úlohu musí převzít zejména podlaha, v níž jsou navíc zabudovány těžké akumulátory.

Každý cestující má k dispozici samostatné kůží čalouněné skořepinové sedadlo s možností individuálního nastavení mnoha funkcí včetně klimatizace. Řidič si při nalézání optimální polohy nastavuje pedály, sloupek volantu, sedadlo a samostatně ve střeše uchycenou opěrku hlavy. Všechny ovládací prvky jsou umístěny na volantu nebo na střeše. Zavazadlový prostor v zádi je doplněn dalšími dvěma prostory za předními koly.

Vpředu uložený šestiválcový turbodiesel o výkonu 150 kW je kombinován se dvěma elektromotory uloženými v zadních kolech. Každý z nich má nejvyšší výkon 15 kW a točivý moment až 400 Nm. Jejich úkol je obdobný jako u známých hybridů. Podporovat akceleraci, sbírat kinetickou energii při brzdění a v městském provozu zastávat krátkodobě úlohu čistého generátoru hnací síly. Podle Citroënu to C-Métisse vydrží asi 3 km při rychlosti 30 km/h.

Kombinace turbodieselů a elektromotorů v různých konfiguracích se ve studiích značek patřících do skupiny PSA objevuje stále častěji. O termínu zahájení sériové výroby alespoň ve stávajících modelech však zatím nejsou konkrétní informace.

Studie akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 s, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a kombinovaná spotřeba jen 6,5 l/100 km. 1400 kg těžký automobil obouvá pneumatiky o rozměru 255/40 R20 a disponuje hydropneumatickým odpružením. Na rozdíl od mnoha jiných výrobců ukazuje Citroën také propracované útroby studie s vylehčenou kompozitní stavbou vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky PSA Citroën

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…