Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Triomphe: čínský trumf

Ondřej Láník
Diskuze (43)
Donedávna platilo, že když se evropská automobilka rozhodla zvýšit podíl na čínském trhu, zavedla tam některý z dosluhujících modelů. Skupina PSA Peugeot Citroën již dříve uvedením odvozeného sedanu na bázi Peugeotu 307 ukázala, že to hodlá dělat jinak.

Donedávna platilo, že když se evropská automobilka rozhodla zvýšit podíl na čínském trhu, zavedla tam některý z dosluhujících modelů. Skupina PSA Peugeot Citroën již dříve uvedením odvozeného sedanu na bázi Peugeotu 307 ukázala, že to hodlá dělat jinak. Včera měl premiéru další takový model. V tomto případě však půjde o mnohem větší překvapení.

Čínský trh je velmi citlivý na jakékoliv luxusní nebo luxusem zavánějící modely. Součástí dobré pověsti majitele je mít automobil s tříprostorovou karoserií, takže k modelům, které se v Evropě běžně prodávají jako rodinné hatchbacky, bývají často speciálně pro čínského zákazníka připravovány sedany.

Citroën takto v devadesátých letech začal prodávat tříprostorovou verzi řady ZX a nyní, jako rozšíření modelového portfolia, připravil o dvě generace novější sedan na bázi aktuální řady C4. Nešlo však pouhopouhé "přilepení" třetího objemu k původnímu hatchbacku!

Progresivní přístup konstrukce je dobře vyjádřen prodloužením původního rozvoru 2608 mm na 2710 mm, což je rozměr atakující o třídu větší model C5 s rozvorem dlouhým 2750 mm. Celková délka 4,8 m také povážlivě narostla směrem ke střední třídě. Pětisetlitrový zavazadelník se stává standardem i v "nižší střední", takže 513 litrů, které jsou k dispozici u C-Triomphe můžeme obdivovat především z hlediska vlivu na vnější design.

Vzhled je jedním z hlavních prodejních argumentů, které přesvědčují zákazníky o koupi Citroënu C4, a proto dostali designéři oprávněně hlavní slovo při ztvárnění tříprostorové formy. Nelehký úkol si vyžádal řadu nových dílů, zadní koncové svítilny opakují bumerangový tvar, charakteristický pro přední světlomety. Extrémně protažená kabina působí až futuristickým dojmem, který ale nakonec k Citroënům patří.

Ani technologicky nejde o žádného outsidera. Ve výbavě všech modelů je ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly a brzdový asistent, od druhé výbavové úrovně je standardem také stabilizační systém ESP.

Vysoká úroveň pasivní bezpečnosti pětihvězdičkového modelu C4 je díky shodné podvozkové platformě společná i novince C-Triomphe. Sériová výbava zahrnuje například unikátní citroënův osvěžovač vzduchu, tempomat a omezovač rychlosti. Za příplatek jsou nabízeny dokonce také bi-xenonové světlomety s natáčením - tedy výbava stále spíše výjimečná na rozvíjejícím se čínském trhu.

Jedinou pohonnou jednotkou určenou pro Citroën C-Triomphe ej známý zážehový motor 2.0 16V s variabilním časováním ventilů, který v tomto provedení dosahuje největšího výkonu 108 kW a točivý moment má maximum 200 Nm při 4000 ot./min, ale od 2000 ot./min je k dispozici přes 170 Nm (tj. 85 % maxima). I pro čínský trh splňuje motor emisní normu Euro IV.

Na čínský trh se Citroën C-Triomphe dostane před koncem prvního pololetí letošního roku. O dovozu do Evropy nebylo rozhodnuto.

Ondřej Láník
Diskuze (43)
19. 2. 2006 19:32
Re: JETÁ PRINCEZNA TOUHY
Dobrej postřeh s těma sedanama ;-) :yes:
19. 2. 2006 19:23
Re: Triumfální Triomphe
:-) No... zeptám se ještě nejakého kolegy z citroklubu... co on na to ;-)
19. 2. 2006 18:37
Re: Triumfální Triomphe
:-) Je sice potěšitelné, že C4 řadíš k Fabii, nebo Cliu... já bych C4ku býval pasoval o stupínek vejš... ale vy, Citroeňáci, asi víte proč ji kofrontujete s Fabiou ;-) :yes: Přesto... tvarově sedan je tu jeden dokonalej - JETTA, prinzezna touhy. Dokonale naroubovanej kufr... Jestli tedy citroeňáci řadí tuhle hru na Pendolino ke svejm klenotům... a pokud to dokonce řadí nad C5.... tak... no, prostě smekám před vaší estetickou skromností ;-) :-) :yes:
19. 2. 2006 17:17
Re: V Cine
:-) Jo.
19. 2. 2006 16:28
KUFRY NEBRAT
:-) Tak to je skokánek měsíce. Narvat na záď tenhle ponton... to si snad nezaslouží ani číňani. I když bych se vsadil, že tu bude hodně těch, co v zájmu odlišení se, by tohle brali všema deseti... Vždyť odlišit se... o to jde, to je téma doby. Jak a čím, to máš fuk...