reklama


Citroën C3 Pluriel – první jízdní dojmy

Citroën C3 Pluriel – první jízdní dojmy

 
 

Ačkoli oficiální uvedení na trh se teprve chystá, my už pro vás máme naše postřehy a dojmy z prvního "živého setkání" s Plurielem. A samozřejmě nechybí ceny...

V roce 1999 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu koncept Pluriel a bezmála po 4 letech se obdobný automobil dostává do prodeje v celé Evropě, ale taky na severu Afriky nebo v Japonsku. Během uplynulé doby investovala automobilka 202 miliónů euro do vývoje, stavby prototypů, výroby a uvedení novinky na trh. C3 Pluriel je členem rodiny C3, se kterým sdílí 60 % dílů, ač to tak na první pohled nevypadá.

Výjimečná variabilita dělá z tohoto automobilu univerzální vozítko. Vedle mnoha dobrých vlastností převzatých z C3, získáváte navíc auto pro radost, se kterým se můžete těšit hned v několika možných konfiguracích (třídveřový hatchback, hatchback s panoramatickou otevřenou střechou, kabriolet, spider, nebo spider Pick-up). Tou nejnáročnější úpravou je asi vytvoření atraktivního spideru z hatchbacku. Rozhodnete-li se k této úpravě, je potřeba nejprve najít místo, kam s dvěma odnímatelnými oblouky, což asi nebude v našich podmínkách snadné (chce to nejlépe garáž). Samotná manipulace s 12 kg těžkým dílem je snadná a celá operace zabere 2-3 minuty. Na oblouky je možno zakoupit obal nebo stojan, na který jsou poměrně neskladné díly zavěšeny. Máte-li vyřešenu pověstnou otázku „kam s ním(i)“, můžeme vyrazit. Ke krátké projížďce jsme měli zapůjčenou silnější motorovou variantu 1.6 16V (80 kW), která je standardně dodávána s automatizovanou převodovkou Sensodrive. Ani silnější agregát neposkytuje téměř 1200 kg těžkému vozu (oproti C3 vozíte dalších 130 kg výztuh karosérie) velkou dynamiku. To ale zase tak moc nevadí, protože s Plurielem netřeba jezdit rychle. Prostě jen vychutnávejte jízdu krajinou, kontakt s okolím a nebo… obdivné pohledy dam a slečen ve městech (poznámka pro dámy-řidičky: funguje to velmi dobře také opačně). I při krátké projížďce pražským předměstím vzbuzoval otevřený Citroën náležitou pozornost, za což vděčí i atraktivní a neobvyklé rezavé metalíze.

V nejvíce otevřené verzi Spider je přirozeně také nejvíce větrno. Řidič a spolujezdec jsou poměrně úspěšně schováni za rozměrným čelním sklem, ale dvěma dalším pasažérům nepomůžou ani elektricky vytažená boční okna. Se spiderem ve čtyřech lze pohodlně jezdit rychlostmi do 50-60 km/h, rychlejší jízda je již pro zadní dva cestující nepříjemná. Naopak příjemná je možnost volby mezi manuální volbou převodů páčkami pod volantem (třeba když jedete krajinou) a automatem (ve městě). Přestože C3 Pluriel vychází z cé trojky, místa na zadních sedadlech je přece jen méně. I průměrně vzrostlý řidič, při pohodlné pozici za volantem, svým sedadlem značně omezuje prostor v oblasti kolen cestujícího na sedadle za ním. Plná obsaditelnost čtyřmístného Plurielu je tedy možná pouze na kratší vzdálenosti.

Lépe vybavená varianta s motorem 1.6 16V zahrnuje standardně téměř vše, na co si vzpomenete: 4 airbagy, ABS, EBD, EBA, kotoučové brzdy na všech kolech, centrální zamykání, elektrický posilovač řízení, elektricky ovládaná všechna boční okna, palubní počítač, automatickou klimatizaci, automatické stěrače a zapínání světel, audiosystém a 15 palcová kola z lehkých slitin. Cena takového vozu činí 599.900,-Kč. Připlatit je možno prakticky jen za metalízu (9.000,-Kč), měnič CD (10.000,-Kč), ESP a ASR (23.000,-Kč).

Levnější variantou zůstává známá benzínová 1.4 (55 kW) s klasickou manuální 5 stupňovou převodovkou za 459.900,-Kč. Ve výbavě ale standardně nenajdete ABS a další elektronické pomocníky (+19.000,-Kč), klimatizaci (za manuální +32.000,-Kč nebo za automatickou +42.000,-Kč) a slitinová kola (+12.900,-Kč).

Oficiální uvedení Citroënu C3 Pluriel na český trh je naplánováno na 5. června, takže právě začínající léto bude ideální příležitostí k vyzkoušení všeho, co zajímavá novinka nabízí. Vy se těště na brněnský autosalon, kde se s Plurielem určitě potkáte a my se těšíme na další svezení v plánovaném redakčním testu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA

Francouzská automobilka PSA Group uvedla, že v případě…

Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications…

Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře

Praha si nechá vypracovat analýzu ekonomicky a provozně…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




Citroën C3 Pluriel po sedmi letech definitivně končí Citroën C3 Pluriel po sedmi letech definitivně končí

Z českého trhu byl nekonvenční kabriolet Citroën C3…

Citroën C3 Pluriel Charleston: pocta slavnému 2CV Citroën C3 Pluriel Charleston: pocta slavnému 2CV

Francouzská automobilka Citroën se rozhodla oslavit…

 



 
Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Dnes 13:53

Jen letos se představí mraky SUV, za všechny jmenujme Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc nebo Volvo XC40. Nebude jich však za chvíli přespříliš?




Blesk.cz

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji chytil pod krkem, neřvala, líčil u soudu agresor

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji…

Život herečky Veroniky Zelníčkové (23), známé ze seriálů Ordinace v růžové zahradě, Gympl nebo Cesty domů, loni…

 

iSport.cz

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je výhodnější být sedmý než šestý

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je…

Grémium Ligové fotbalové asociace zatím nehlasovalo o plánované změně herního systému první ligy. Řeší se ještě…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama