Citroën C4 Picasso na českém trhu od 499.900,-Kč
Původně se pod jménem C4 Picasso prodával sedmimístný Citroën, ale s příchodem pětimístné verze dostala sedmimístná karoserie jméno Grand C4 Picasso. Krátká verze minivanu se vrací k jemné francouzské eleganci a dále rozvíjí moderní styling zavedený řadou C4. Optickou lehkost vozu dodává velká prosklená plocha a úzké tmavé sloupky karoserie. Důležitým stylistickým motivem je spodní linie bočních oken, která se u A a C sloupku lehce "zhoupne" a stejný tvar se pak opakuje na výrazných koncových světlech.
Základní zážehovou motorizací bude nejprve čtyřválec 1,8i (92 kW, 170 Nm), dále je k dispozici motor 2,0i (103 kW, 200 Nm) s proměnným časováním ventilů, poprvé zavedený v řadě C5 v roce 2004. Silnější benzinový motor lze koupit výhradně s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.
Žádané turbodiesely common-rail budou nabízeny ve dvou kubaturách: 1,6 HDI (80 kW, 260 Nm) a 2,0 HDI (100 kW, 270 Nm), vždy s filtrem pevných částic a s automatizovanou šestistupňovou převodovkou. Jen slabší vznětová motorizace je v nabídce i s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou.
Krátký Citroën C4 Picasso měří na délku 447 cm, na šířku 183 cm a na výšku 168 cm (166 cm v případě pneumatického odpružení zadní nápravy), základní objem zavazadlového prostoru činí 500 l, maximální objem za první řadou sedadel výrobce udává 1734 l. V zavazadlovém prostoru může mít C4 Picasso navíc uložen nový Modubox, odnímatelný vozík, který usnadňuje rozdělení zavazadlového prostoru nebo manipulaci s nakládanými věcmi mimo vůz. Jízdní komfort bude díky pneumatickému odpružení zadní nápravy neměnný s mírou využití užitečné hmotnosti (na českém trhu výhradně pro verzi Executive). Akustický komfort zvyšují vrstvená boční akusticky izolovaná skla (na českém trhu výhradně pro verzi Executive) a akusticky izolované čelní sklo.
Sériová výbava obsahuje již od základního modelu všechny elektronické bezpečnostní systémy (ESP + ASR + ABS + EBD + EBA, Hill Start Assist), automatickou parkovací brzdu, palubní počítač, tempomat, sedm airbagů, elektricky ovládaná okna vpředu nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
V základní výbavě bude citelně scházet klimatizace (sériově od verze X, automatická klimatizace od SX).
Citroen C4 Picasso na českém trhu | |||||
Motor | 1,8i 16V | 2,0i 16V BMP6 | 1,6 HDI 16V | 1,6 HDI 16V BMP6 | 2,0 HDI 16V BMP6 |
Zdvihový objem [cm3] | 1749 | 1997 | 1560 | 1560 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 92/6000 | 103/6000 | 80/4000 | 80/4000 | 100/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 170/3750 | 200/4000 | 240/1750 | 240/1750 | 270/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 195 | 180 | 180 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 11,3 | 12,5 | 13,2 | 12,4 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 8,0 | 8,0 | 5,9 | 5,7 | 6,1 |
Cena Base [Kč] | 499.900,- | - | 559.900,- | - | - |
Cena X [Kč] | 559.900,- | - | 619.900,- | 639.900,- | 684.900,- |
Cena SX [Kč] | 599.900,- | 639.900,- | 659.900,- | 679.900,- | 724.900,- |
Cena Exclusive [Kč] | - | - | - | - | 794.900,- |
Stávající Xsara Picasso zůstává v nabídce jako dostupnější alternativa s karoserií MPV. Citroën dnes nabízí díky svým třem kompaktním MPV a velkému MPV C8 nejbohatší a nejširší modelovou řadu ve své historii, se čtyřmi vozy rozdílného stylu, jejichž specifikace na navzájem doplňují. Hierarchické uspořádání MPV-rodiny dobře dokumentuje celková délka Xsary Picasso (427 cm), C4 Picasso (447 cm), Grand C4 Picasso (459 cm) a C8 (472 cm).