Citroën C4: první informace a fotografie

Citroën C4: první informace a fotografie

 
 

Extravagance se během let z designu Citroënů vytratila. Zákazníkům to vadilo, takže rozkaz vedení PSA zněl jasně: návrat k původním hodnotám,jež proslavily značku-návrat k rafinovanému designu a netradiční technice. Nový Citroën C4 respektuje obé.

Německé automobilky mají na konci léta pohotovost v liché roky, francouzské v sudé roky. Řídí se to podle místa konání velkého podzimního autosalonu, který je střídavě ve Frankfurtu nebo v Paříži. Letos je na řadě Paříž a proto se pozornost obrací s předstihem k triu Citroën, Peugeot a Renault. Ten první právě zveřejnil informace o novém voze nižší střední třídy -nástupci Xsary- se jménem C4.

C2, C3, C4, C5...
Ve výrobním programu Citroënu se v posledních letech změnila strategie označování modelů slovními názvy (vždy obsahovaly písmeno X: Saxo, Xsara, Xantia) a automobilka se vrací ke "kódové" řadě s písmeny C a čísly. Něco podobného tu už v minulosti bylo, vzpomeňte na řadu Citroënů Ax, BX, CX. Uvedením Cé-čtyřky opouští výrobní program jeden z posledních slovně označených modelů, přičemž odvozené varianty by v názvu "C + číslo" měly i nadále nést slovní pojmenování (viz C3 Pluriel).

Písmeno X mělo být dříve symbolem jedinečnosti a extravagance, která se ale během let z designu Citroënů vytratila. Zákazníkům to vadilo, takže rozkaz vedení PSA zněl jasně: návrat k původním hodnotám, které proslavily značku - návrat k výstřednímu a rafinovanému designu a netradiční technice. Nový Citroën C4 respektuje obé.

Agresivní kupé a originální pětidveřový hatchback
Třídveřová varianta se věřejnosti ukázala již dříve v předpremiéře, ve sportovním kabátě a válečných barvách továrního týmu, úspěšného ve světových soutěžích. Civilní verze je neméně dynamická, neobvyklé je řešení zádě s děleným (lomeným) zadním sklem. Něco podobného měla naposledy Mazda 323 ve třídveřovém modelu z devadesátých let, ale minimálně skloněná záď s lomeným zadním sklem neposkytovala příliš dobrý výhled vzad. Vnějšímu vzhledu i aerodynamice (ve třídě rekordní Cx=0,28) toto řešení rozhodně prospívá a už teď můžeme přiřadit třídveřovou Cé-čtyřku k nejpovedenějším hatchbackům této třídy.

Pětidveřový model má zcela jinou záď, boční profil nekončí tak agresivním zlomem jako v kupé. Vzhled zádě je variací na stejnou partii u menší Cé trojky, C4 je ale delší, méně baculaté auto. Originálně řesený poslední sloupek karosérie obsahuje koncová světla, která respektují tvar zakončení bočních oken. To je přesně to, co odlišuje německé čistě funkční technicistní tvary od francouzsky vyzývavého a rafinovaného designu.

Uvnitř Citroënu C4 můžeme pokračovat v lekci extravagance. Uprostřed umístěné palubní přístroje jsou variací na interiér Xsary Picasso a velkého C8. S rostoucími otáčkami motoru mění digitální otáčkoměr barvu. Rozměrné a vysoké čelní sklo příspívá k pocitu velkého prostoru. Neobvykle řešený multifunkční volant asi bude jedním z nejdiskutovanějších detailů. Jeho střed s jednotkou airbagu zůstává při výškovém a podélném seřizování volantu v konstantní poloze (nepohybuje se z věncem), která zajišťuje podle Citroënu optimální funkci airbagu za všech okolností.

Citroën C4 je průkopníkem v uplatnění tzv. Lane-departure warning systému. Jeho úkolem je informovat řidiče o nechtěném opuštění jízdního pruhu. Jakmile vozidlo vybočí, infračervené senzory sledující dělící čáry na vozovce, informují řídící jednotku, která vibracemi na pravé nebo levé straně řidičova sedadla upozorní řidiče. Systém potlačuje varovnou funkci při rychlostech nižších než 80 km/h a ve vyšších rychlostech v případě, že řidič použije ukazatele směru (předjízdění, úmyslná změna směru).

Francie je slavná také svým kosmetickým průmyslem a Citroën teď zavádí parfémy i do automobilu. Ventilační systém obsahuje osvěžovač vzduchu, který může být dle přání zákazníka v servisu doplněn jednou z devíti vůní. Vedle teploty teď tedy budeme regulovat dalším otočným ovladačem i intenzitu vůně.

Výbavu Citroënu C4 bude možno rozšířit o bi-xenonové natáčecí světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti a automatickou kontrolu tlaku v pneumatikách.

Motorizace a převodovky odpovídají předešlé generaci, resp. Peugeotu 307, se kterým Citroën C4 sdílí také podvozkové komponenty. Základ nabídky tvoří zážehový motor 1.4 16 V (65 kW), vrchol pak dvoulitr (130 kW), celkem bude k dispozici pět zážehových a tři vznětové motory (HDI), všechny splňují Euro IV a dva silnější diesely budou mít standardně filtr pevných částic.

Spolupracujeme s TipCars.com
Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 

Štítky PSA Citroën

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Chlapeček 7 hodin umíral v autě, otec si mezitím povídal na seznámkách s patnáctkami

Chlapeček 7 hodin umíral v autě, otec si mezitím…

Milující otec, který udělal osudovou chybu a zapomněl syna odvézt do jeslí, nebo monstrum, co chladnokrevně…

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

 

iSport.cz

VIDEO: Real - Barcelona 2:3. Messi rozhodl El Clásico v posledních vteřinách

VIDEO: Real - Barcelona 2:3. Messi rozhodl El…

Neuvěřitelné! Strhující duel přineslo očekávané El Clásico, Barcelona nakonec na půdě Realu Madrid vyhrála 3:2.…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…