Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C6 2,2 HDi (125 kW): čtyřválec snížil cenu C6 pod 1,2 milionu

Ondřej Láník
Diskuze (33)
První čtyřválcový motor pod kapotou vlajkové lodi značky Citroën je již nějakou dobu v ceníku českého dovozce. Podobně jako celá modelová řada zůstává i přírůstek v motorové nabídce bez výraznější marketingové podpory.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor 2,2 HDI byl představen již v menším C5. Nejvyšší výkon 125 kW při 4000 ot./min a točivý moment 370 Nm již od 1500 ot./min stačí v kombinaci se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s a na nejvyšší rychlost 217 km/h. Šestnáctiventilový motor je standardně dodáván s filtrem pevných částic.

C6 se čtyřválcovým základním motorem bude zřejmě vyhledávaným artiklem mezi zákazníky, kteří dbají na nízkou spotřebu paliva. Ve srovnání s dosavadním turbodieselem 2,7 V6 HDI totiž menší motor žádá v průměru o 1,9 l méně. Jeho kombinovaná spotřeba se podle údaje výrobce udrží na 6,6 l/100 km.

Cena novinky činí v základní výbavě C6 1,195 milionu korun. K dispozici jsou však i vyšší stupně výbavy Lignage a Exclusive.

Proti šestiválcům schází v základní výbavě několik položek: aktivní kapota - zlepšující ochranu chodců, schází řízení tuhosti tlumičů a řízený deflektor na zádi, který u šestiválců umožňuje 3 úrovně vysunutí v závislosti na okamžité rychlosti.

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Avatar - Perun
1. 3. 2007 14:09
Re: Nechapu Ford?!?
Proč? Protoč. Je to politická dohoda. Všechny dieselové motory do osobních vozů jsou od PSA (Ford si některé z nich v vyrábí v rámci obchodních dohod v licenci). Jedinou výjimkou je 2,7 HDI, který pochází z konstrukční kanceláře Jaguaru. Ale platí co už bylo řečeno, strategii v jejich nasazení v osobních vozech se řídí smluvními podmínkami mezi PSA a Fordem. Svět výrobců aut je velmi provázaný. Diesely v užitkových vozech PSA jsou zase od Fordu :-) O tom se ale z dobře pochopitelných důvodů nikde nemluví, dokonce i na importech má k téhle informaci přístup jen omezený počet lidí.
1. 3. 2007 14:04
Re: Nechapu Ford?!?
vzpomeň jak dlouhá doba uplynula od představení aktuální generace Mondea do doby prvního TDCi a později výkonnějšího 2.2 TDCi... Podle jistých spekulací údajně Ford počítá i s 2.7 V6 TDCi (HDI), jenom to holt asi nějaký čas potrvá. Každopádně z předběžné nabídky motorů u Mondea mě nejvíce zarazila nabídka benzínové jednašestky ve dvou výkonových verzích, což pokládám za marketingový omyl, neboť tak malý motor se absolutně nehodí k vlajkové lodi Fordu. Chybí jak silnější diesel, tak i šestiválec v nabídce, byť 2.5 Turbo od Volva bude jistě dostatečně výkonné. Naopak chválím "reinkarnaci" Fordova čtyřválce 2.3 :yes:
1. 3. 2007 13:52
Re: Nechapu Ford?!?
... sorry ... ukliknuti
1. 3. 2007 13:46
Re: Nechapu Ford?!?
Ja chapu marketingovy duvody, ale jako majitel pomerne ojeteho mondea s 2.0 TDCi chci nove s necim vykonejsim. A jelikoz to u stavajiciho modelu v nabidce je a jelikoz diky velke vaze je to kategorie kde se silnejsi motor ocekava, tak to nedava moc smysl. Ptal jsem se uz i na S-maxe a bylo mi receno, ze nejsem prvni kdo chce silnejsi motor a ze prodejce citi zajem o silnejsi motory.
1. 3. 2007 13:39
Re: Nechapu Ford?!?
Já myslím (doufám) že tyhle motory do Mondea přijdou, jenom to výrobce udělá později než při představení modelu. Všimni si, že motorizace se v průběhu života určitého typu vždycky rozšiřují, kdyby výrobce hned od začátku nabídl i všechny varianty motorizace, pak by později neměl co nabídnout jako novinku.