Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na evropský trh dočkal modernizace, která je zaměřena především na vzhled karoserie a rozšíření výbavy v interiéru.

Citroën odhalil podobu modelu C-Elysée v létě roku 2012 a koncem stejného roku jej uvedl na vybraných evropských trzích, zatímco čínský trh si na něj počkal do konce roku 2013.

Od zahájení jeho prodeje bylo zákazníkům dodáno přes 400.000 vozů a největší úspěchy slaví tento model na trzích jako je Čína, Turecko nebo Alžírsko. V roce 2015 bylo nově registrováno 117.000 vozů, z toho téměř 90.000 v Číně.

Vedle obchodních úspěchů tohoto modelu pak francouzská automobilka vyzdvihuje i výkony jeho závodního derivátu v mistrovství světa FIA WTCC, kde Citroën získal během 3 let tři tituly v Poháru konstruktérů a tři tituly v Poháru pilotů.

Po čtyřech letech na trhu je ovšem ideální čas pro lehké omlazení a model C-Elysée se proto může pochlubit přepracovanými předními partiemi. Nová maska chladiče a chromované lišty se táhnou až ke světlometům. Ty jsou nyní větší a do každého je zabudovaný chromovaný kužel. Nový je i přední nárazník s LED pro denní svícení umístěnými nad mlhovkami. Na zádi jsou použita koncová světla s 3D efektem.

K dalším úpravám exteriéru pak patří nový design dvoubarevných poklic pro 16palcová kola a litá rovněž 16palcová kola s diamantovým výbrusem San Diego. Paletu nabízených odstínů laků karoserie rozšiřují Lazuli Blue a Gris Acier.

V interiéru se hlavní změny týkají palubní desky, která byla upravena, aby do ní mohl být zabudován 7palcový dotykový displej. Vývojem prošel i sdružený přístroj, jehož ciferníky nabízejí novou výraznější a jasnější grafiku. U vyšších verzí výbavy se mezi oběma ciferníky nachází nový displej s bílým zobrazením, na němž se soustředí informace o řízení.

Modernizace přináší i nejnovější generace audio a multimediálních systém v podobě Citroën Connect Radio a Citroën Connect Nav, k jejichž ovládání slouží právě již zmíněný 7palcový dotykový displej.

Paleta pohonných jednotek i nadále nabídne zážehové motory 1.2 PureTech 82 s manuální převodovkou a 1.6 VTi 115 s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou poslední generace EAT6. V případě naftových motorů jde o motory 1.6 HDi 92 a 1.6 BlueHDi 100.

Citroën C-Elysée v modernizované podobě pro Evropu bude vyráběn ve španělském městě Vigo a na trh bude uveden v prvním čtvrtletí 2017. Čínská verze vyráběná ve Wuhanu projde podobným vývojem v prvním čtvrtletí roku 2017.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Avatar - MANDALORIAN 66
8. 2. 2017 15:07
citroen
Krásné i když je to klon 301 :-) :-) :-)
Avatar - twistedTSD
15. 11. 2016 17:58
Re: Zklamání či spokojenost?
Třeba to, že nemusíš instalovat ovládání do obou dveří, takže jde o ideální umístění z hlediska katování kostů?
15. 11. 2016 13:49
Re: Zklamání či spokojenost?
Jistě, výhradně v low endech. I Mercedes Benz A byl low end, že? Opravdu nevím, co je lowendové na umístění tlačítek!!!
Avatar - twistedTSD
15. 11. 2016 13:40
Re: Zklamání či spokojenost?
Já s tím mám zkušeností vice nez dost a vím, že zvyknout se na to dá, ale přecejen mi nepřijde úplně intuitivní se hrabat kdesi ve stredovem panelu, když potřebuji stáhnout okénko. Tohle řešení se používá jen u levných aut proto, že je výrazně levnější.
15. 11. 2016 12:33
Re: Zklamání či spokojenost?
ovládače v strede sú ok, keď si zvykneš (mal som na 206), sploštený volant prkotina a polster kufra na lovende byť nemusí, takže je všetko ok.