Mini Countryman: První ženevské dojmy

Mini Countryman: První ženevské dojmy

 
 

Mini pokračuje v pozvolném rozšiřování modelové řady. Čtvrté místo získává malé SUV se sportovním nádechem; přesně takovou kombinaci dnešní doba žádá.

Revitalizovaná značka si vytvořila de facto novou tržní kategorii, do níž přinesla špičkovou techniku na minimálním půdorysu. Protože zákazníci jsou i nadále ochotní připlácet za nadstandardní technickou úroveň, nastal čas doplnit stávající tři úspěšné řady čtvrtou. Ta přináší, kromě módní orientace na terén, i volitelný pohon všech kol!

Pokus zavést výsostně silniční klenot do terénu častokrát končí velkým malérem. Ani zvýšená a hranatější verze slavných křivek na fotkách zpočátku příliš nelákala. Na dlouhou a rovnou střechu už nás účinně navykl netradiční kombík Clubman, avšak kolmá příď s prostorově prolamovanými polygonálními světlomety, potlačujícími hlavní identifikátor celé značky, budila podezření. Nehledě na to, že samotné křížení ohně s vodou jde puristům proti srsti...

Výsledek však předčil očekávání; „venkovan“ vypadá naživo nejen jako skutečné Mini, ale i v rámci užitečných malých poloteréňáčků mu to velice sluší. Vnucuje se srovnání s domácím Yetim, avšak ten je téměř o 13 centimetrů delší a především mu schází sportovní nádech. Přesto lze vysledovat řadu společných rysů; ostatně na půdorysu malého hatchbacku nižší střední třídy moc prostoru pro velké nápady nezbývá. Hrany jsou proto opravdu hranaté, kolmé stěny skutečně téměř kolmé a motorový prostor nanejvýš zkrácený; to ostatně pro Mini není žádnou novinkou.

Vysoký ponton kompenzují výrazné lemy blatníků, malá okna zase jejich optické propojení s černou střechou. Novinkou v designérském slovníku je nejen proměnná horní linie oken, ale i „žřaločí“ příď s negativním sklonem. Všechny detaily se samozřejmě maximálně přibližují ostatním mini, a na větší karosérii zaniká i fakt, že přední i zadní světlomety jsou výrazně větší. Milovníci starých pořádk; budou muset překousnout ztrátu bezrámových dveří, to však byla zřejmě nutnost k zajištění jejich dostatečné tuhosti.

Mini Contryman - Zážehové motory
Zážehové motoryOneCooperCooper S
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]72/600090/6000135/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]153/3000160/4250240 (260)/1600
Max. rychlost [km/h]175190215
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,710,57,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,16,3

Velké překvapení ovšem čeká uvnitř; oblíbený „bublinovitý“ styl se podařilo zcela zachovat, dojmy jsou opět prémiové a vtipné detaily dodávají „šťávu“ . Nadále je citelný rozdíl mezi nazdobeností základních a vyšších verzí a nutno poznamenat, že ještě Cooper své nemalé pořizovací ceny nijak zvlášť najevo nedává; zejména jakost použité čalounící látky má do prémiovosti daleko.

Veškeré statické dojmy, které může řidič získat, jsou však zcela v pořádku. Citlivým zvětšováním bylo dosaženo dostatečného prostoru pro čtyři dospělé ve všech směrech. V druhé řadě lze bez příplatku volit mezi dvěma samostatnými anatomickými křesly, na nichž se sedí skoro stejně dobře, jako vpředu (i když mají o centimetr kratší sedák – 49 proti 50 cm – opěradlo je naopak v obou případech velkorysé – 63 cm), a klasickou lavicí, dělenou v poměru 60 : 40, s třídílným opěradlem 40 : 20 : 40. V obou případech lze vlevo i vpravo individuálně posouvat i naklánět a obstojných základních 350 litrů zavazadelníku navýšit až na 420.

Zajímavostí je však odlišné řešení čtyř- a pětimístného interiéru; první zakrývá průhled do zavazadelníku vtipně řešenou sklopnou pevnou přepážkou, která je i v pětimístném provedení, avšak bez vyjímatelného druhého dna.

Užitečně vypadá originální ližina, do níž lze, kromě loketní opěrky, umístit i různé stojánky a držáky na pití, multimediální zařízení atp. I ta se liší podle počtu míst; mezi dvěma samostatnými vzadu je protažena, zatímco před pětimístnou lavicí končí už v úrovni předních sedadel. Countryman tedy zjevně bude schopen plnit přepravní potřeby čtyř dospělých, což je u značky velkou novinkou.

Mini Contryman - Vznětové motory
Vznětové motoryOne DCooper D
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]66/400082/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]215/1750270/1750
Max. rychlost [km/h]170180
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,210,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,4

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku

Mini servíruje v Detroitu opravdovou lahůdku: novou…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…