Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

CR&S Motorcycles: Exkluzivní italské speciality na dvou kolech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
CR&S Motorcycles je jednou z moderních motocyklových manufaktur, jejichž stroje přitahují pozornost svým designem, technikou i jízdními výkony.

CR&S Motorcycles založilo v roce 1992 trio motocyklových nadšenců, jimiž jsou Giorgio Sarti, Giovanni Cabassi a Roberto Pattoni. První dva jmenovaní stojí především za financováním společnosti a Roberto Pattoni přispěl svým obchodem a servisem s motocykly, založeným jeho otcem.

V současnosti figurují v nabídce milánské společnosti dva modely. Prvním z nich je lehký jednoválec VUN a druhým pak robustní a ve všech ohledech extrémní dvouválec DUU.

CR&S VUN se ve své původní podobě představil již v roce 2004 a dodnes je věrný své původní koncepci. Kompaktní stroj rozhodně zaujme svým vzhledem, ale mnohem více pozornosti si zaslouží jeho trubkový rám, v němž je uložen kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 652 cm3 a nejvyšším výkonu kolem 39,4 kW (54,5 k).

Právě zvolená konstrukce rámu v kombinaci se zvolenou pohonnou jednotkou a kvalitními komponenty podvozku stojí za skutečností, že CR&S VUN se pyšní pohotovostní hmotností pouhých 152 kg.

CR&S DUU se nejprve jako koncept představil v roce 2009 a následně se díky velkému zájmu ze strany zákazníků proměnil v sériový model. Poptávka po tomto stroji byla při jeho uvedení tak velká, že se firma musela přestěhovat do větších prostor.

Model DUU se vydává poněkud jinou cestou než jeho starší příbuzný a silně připomíná kreace severoamerických stavitelů, za což vděčí svému vzduchem chlazenému vidlicovému dvouválci S&S X-Wedge o objemu 1916 cm3, výkonu kolem 70 kW (95 k) a točivém momentu 150 N.m.

Masivní stroj s pohotovostní hmotností 264 kg ovšem nezaujal zákazníky pouze svým velkoobjemovým dvouválcem, ale samozřejmě i svým designem a řešením rámu spolu s letmo uchyceným zadním kolem.

CR&S Motorcycles dokončuje motocykly VUN i DUU přesně podle představ jejich budoucích majitelů, což znamená, že každý stroj, který opouští tuto firmu, je originálem. Při objednávce lze volit z řady různých komponentů podvozku, přesně si určit nastavení stupaček i řídítek či výšku sedla. Samozřejmostí je pak možnost výběru materiálu i barevného provedení blatníků, nádrže, sedla a dalších dílů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
20. 6. 2018 11:57
Na snímcích....
....108 - 112 není VUN ale DUU. Opravte si to.