Crossover Peugeot 2008: V Česku od 300.000 Kč
Peugeot 2008 je novou modelovou řadou francouzské automobilky, mířící do bouřlivě rostoucího segmentu malých crossoverů. S délkou mírně převyšující čtyři metry a zvýšenou karoserií cílí stejným směrem jako například Opel Mokka nebo Renault Captur. Peugeot dokonce tomuto konceptu věří natolik, že řadou 2008 nahradí konvenční malé kombi 207 SW, které se nedočká přímého nástupce.
Základem je tříválec 1,2 l o výkonu 60 kW, čtyřválcové zážehové motory zastupuje šestnáctistovka o výkonu 88 kW. Turbodiesely mají tradičně větší prostor, motory HDi jsou v nabídce hned tři: 1,4 l o výkonu 50 kW a 1,6 l ve verzích 68 nebo 84 kW. Prostřední verze nabídne výběr mezi pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou robotizovanou převodovkou, nejsilnější diesel je jediným motorem, který dostane standardně šestistupňovou manuální převodovku. Automatická robotizovaná převodovka 2-Tronic je u 1.6 HDi (68 kW) k mání za příplatek 20 tisíc Kč.
Pohon všech kol zůstal Peugeotu 2008 zapovězen. V segmentu nejmenších SUV a crossoverů se beztak jedná o nepříliš žádanou možnost (např. u Nissanu Juke 4 %, u ostatních modelů méně než 50 %). Francouzi namísto toho vsází na systém Grip Control, který umožňuje volbu pěti jízdních režimů: Normal, Snow, Off-Road, Sand a ESP Off. Roli 4x4 pak zastane chystaný hybrid s přídavným pohonem zadních kol.
Základní výbavový stupeň Access přináší například asistent pro rozjezd do kopce, šest airbagů, ocelová patnáctipalcová kola, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný volant, podélné střešní lišty, přípravu pro rádio či dělená a sklopná zadní sedadla. Manuální klimatizace je za příplatek 20 tisíc, základní rádio za 8.900 Kč a metalický lak přijde na 12.500 Kč.
Peugeot 2008 - Ceny na českém trhu | ||||||
Motor | 1.2 VTi | 1.6 VTi | 1.4 HDi | 1.6 e-HDi | 1.6 e-HDi | |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M (6MA) | 6M | |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1598 | 1398 | 1560 | 1560 | |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 60/5750 | 88/6000 | 50/4000 | 68/4000 | 84/3600 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 118/2750 | 160/4250 | 160/1750 | 230/1750 | 270/1750 | |
Max. rychlost [km/h] | 169 | 196 | 159 | 181 (180) | 188 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,5 | 9,5 | 14,9 | 11,5 (13,3) | 10,4 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 | 5,9 | 4 | 4,0 (3,8) | 4 | |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1045 | 1080 | 1090 | 1160 (1170) | 1180 | |
Cena Access [Kč] | 300.000 | - | 345.000 | 381.000 | - | |
Cena Active [Kč] | 326.000 | 356.000 | 371.000 | 391.000 | 411.000 | |
Cena Allure [Kč] | 376.000 | 406.000 | - | 441.000 | 461.000 |
Prostřední Active přidává šestnáctipalcová ocelová kola, mlhové světlomety, kožený volant, manuální klimatizaci, rádio Arkamys se šesti reproduktory nebo kliky dveří v barvě karoserie. Připlatit si můžete za řadu položek, jmenujme například automatickou dvouzónovou klimatizaci v ceně 10.000 Kč, elektrické ovládání zadních oken za 7.000 Kč, zadní parkovací asistent + elektricky sklopná vnější zrcátka (7.000 Kč), diodová denní světla (5.000 Kč), hliníková 16“ kola (14.000 Kč) nebo dešťový senzor a samozaclonitelné vnitřní zpětné zrcátko (5.400 Kč).
Nejvyšší stupeň výbavy Allure přináší jako standard všechny příplatky zmíněné u prostřední verze, navíc ještě třeba sdružené barevné přístroje na palubní desce, diodové osvětlení interiéru nebo sportovní sedadla čalouněná syntetickou kůží. Za tu přírodní si pak připlatíte 33.000 Kč. Panoramatická střecha je o dva tisíce levnější než u Active, přijde na 11 tisíc, za navigaci zaplatíte shodně 10.000 Kč. Přední a zadní parkovací senzory a systém automatického parkování přijde na 11 tisíc korun, vyhřívaná sedadla na 8 tisíc.
Prodloužená záruka na 2+3 roky či 100 tisíc kilometrů stojí sympatických 8.918 Kč, můžete si však připlatit třeba i jen roční prodloužení za 3.086 Kč.