Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtvrtstoleté M

Ladislav Čermák
Diskuze (17)
Před 25 lety, přesně 5.10.1978 se na pařížském autosalonu představil typ M1, a zahájil slavnou sérii bavorských supersportů, poctěných dvěma modrými, jedním červeným proužkem a stylizovaným „M“ na víku zavazadlového prostoru...

Před 25 lety, přesně 5.10.1978 se na pařížském autosalonu představil typ M1, a zahájil slavnou sérii bavorských supersportů, poctěných dvěma modrými, jedním červeným proužkem a stylizovaným „M“ na víku zavazadlového prostoru. M1 byl původně určen výhradně jako sportovní náčiní, čemuž odpovídal i význam kódu M (Motorsport). Těchto skvostů nakonec vznikly do roku 1981 pouhé 453 exempláře, z nichž většina skutečně závodila a dokonce si vysloužila historicky první značkový pohár v rámci Pro Car, kterého se zúčastňovaly i hvězdy tehdejší Formule 1.

Technologickou krásou byl ohromen i Andy Warhol, který M1 poctil zařazením do svého „Art Car Project“.

Imponující jízdní výkony zajišťoval kromě nízké hmotnosti (1.300 kg) i pokročilý čtyřventilový řadový šestiválec 3.453 cm³, jehož 204 kW při 6.500 ot. dokázalo nízký supersport zrychlit na „sto“ za 5,6 s a dosáhnout 262 km/h. O technické nadčasovosti svědčí i fakt, že samotný agregát se po úpravách pod kapotou typu M5 objevoval ještě v devadesátých letech.

Ladislav Čermák
Diskuze (17)