2.1. 2013 Michal Fokt

Dacia v Británii vyhlásila válku slevám

Dacia v Británii vyhlásila válku slevám

Britští zákazníci mají prý jednu jistotu - Dacia nikdy nebude na svá auta nabízet žádné slevy. Bude si držet transparentní cenovou politiku a férový přístup k zákazníkům. Nepochybně následováníhodný přístup.

Pokud nejste předem rozhodnuti pro daný vůz nebo značku, výběr nového auta je dnes hotové peklo. Jednotlivé automobilky se předhánějí v akčních nabídkách a tak se může stát, že na webu budete bezradně zírat na tři verze jednoho ceníku, plné různých lákadel v podobě slev na různé varianty aut i jejich financování. A aby toho nebylo málo, prodejce pro vás ještě na showroomu bude mít dále exkluzivní slevu ze slevy, která ale platí, jen když se rozhodnete do zítřejšího rána a planety zrovna budou v konjunkci. V horších případech pak nakonec při podpisu zjistíte, že ta sleva nevypadá zase tak skvěle, jak vám byla vybájena. Ale co už, když jste vážili cestu přes půl republiky, abyste ušetřili tři tisíce...

Prodej aut je prostě džungle, do které se teď ale vypravil s mačetou a pochodní importér Dacie, i když bohužel pouze ve Velké Británii. Renault UK prodává auta rumunské značky prostřednictvím sítě Renault a rozhodl se pevně držet oficiálních ceníků, které dále nesnižuje žádné časově omezená nebo neomezená akční nabídka. A na nastaveném systému nehodlá ani v budoucnu nic měnit.

Vozy Dacia tak jsou sice levné, nikdy ale nebudou levnější, než udává oficiální ceník. Součástí image Dacie v Británii je „transparentní poměr ceny a užitné hodnoty“ a šéf importu Thierry Sybord „nechce zabít značku.“ Věří, že zákazníci tento přístup Dacie ocení stejně tak, jako základní cenu 5995 liber za Sandero a 8995 liber za Duster (v přepočtu 185, resp. 280 tisíc korun).

Záměr importéra ovšem bývá jedna věc a realita u prodejce jiná. To by se ale v případě Dacií nemělo dít, protože nebude z čeho další slevy generovat. Dacia jede v Británii podle speciálního systému, kdy nejsou objednávány vozy na sklad, ale pouze na individuální objednávku a pokud zákazník vůz této značky opravdu chce, musí na na něj počkat tři až šest měsíců. Navíc se prodeje Dacií nezapočítávají do množstevních bonusů a tudíž nepřinášejí žádné slevy z kvantity. Renault chce tímto způsobem v roce 2013 získat 1 % britského trhu, což znamená prodat nějakých 20.000 vozů, které budou k mání prostřednictvím 150 dealerů. Ti už evidují 1700 objednávek na Dustery.

Dá se tedy říci, že tato politika je spíše z nouze ctnost, nicméně zpřehlednění cenových nabídek jednotlivých značek by určitě nebyl špatný nápad ani kdekoli jinde v Evropě, Českou republiku nevyjímaje.

Spolupracujeme s TipCars.com
Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 

Štítky Dacia

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

 






 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Včera

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36 °C a padaly rekordy

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36…

Dosud nejteplejším letošním dnem v Česku byl čtvrtek, který překonal primát úterka. V Husinci-Řeži u Prahy…

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s budovatelskou strategií

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s…

Jen málokteré místo je tak nehostinné jako poušť. Vybudovat v něm oázu se zdá jako nadlidský úkol. V nové…

 

iSport.cz

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu pobavil hláškou

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu…

Patří mezi nejvýraznější tváře slovenské jednadvacítky na EURO. A také mezi hráče, o které stojí pražská Slavia.…

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první trénink byl náročný

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první…

Seznámení i první trénink mají za sebou. Sparťanští fotbalisté už jedou naplno podle rozkazů italského trenéra…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…