Dacia v Británii vyhlásila válku slevám
Pokud nejste předem rozhodnuti pro daný vůz nebo značku, výběr nového auta je dnes hotové peklo. Jednotlivé automobilky se předhánějí v akčních nabídkách a tak se může stát, že na webu budete bezradně zírat na tři verze jednoho ceníku, plné různých lákadel v podobě slev na různé varianty aut i jejich financování. A aby toho nebylo málo, prodejce pro vás ještě na showroomu bude mít dále exkluzivní slevu ze slevy, která ale platí, jen když se rozhodnete do zítřejšího rána a planety zrovna budou v konjunkci. V horších případech pak nakonec při podpisu zjistíte, že ta sleva nevypadá zase tak skvěle, jak vám byla vybájena. Ale co už, když jste vážili cestu přes půl republiky, abyste ušetřili tři tisíce...
Prodej aut je prostě džungle, do které se teď ale vypravil s mačetou a pochodní importér Dacie, i když bohužel pouze ve Velké Británii. Renault UK prodává auta rumunské značky prostřednictvím sítě Renault a rozhodl se pevně držet oficiálních ceníků, které dále nesnižuje žádné časově omezená nebo neomezená akční nabídka. A na nastaveném systému nehodlá ani v budoucnu nic měnit.
Vozy Dacia tak jsou sice levné, nikdy ale nebudou levnější, než udává oficiální ceník. Součástí image Dacie v Británii je „transparentní poměr ceny a užitné hodnoty“ a šéf importu Thierry Sybord „nechce zabít značku.“ Věří, že zákazníci tento přístup Dacie ocení stejně tak, jako základní cenu 5995 liber za Sandero a 8995 liber za Duster (v přepočtu 185, resp. 280 tisíc korun).
Záměr importéra ovšem bývá jedna věc a realita u prodejce jiná. To by se ale v případě Dacií nemělo dít, protože nebude z čeho další slevy generovat. Dacia jede v Británii podle speciálního systému, kdy nejsou objednávány vozy na sklad, ale pouze na individuální objednávku a pokud zákazník vůz této značky opravdu chce, musí na na něj počkat tři až šest měsíců. Navíc se prodeje Dacií nezapočítávají do množstevních bonusů a tudíž nepřinášejí žádné slevy z kvantity. Renault chce tímto způsobem v roce 2013 získat 1 % britského trhu, což znamená prodat nějakých 20.000 vozů, které budou k mání prostřednictvím 150 dealerů. Ti už evidují 1700 objednávek na Dustery.
Dá se tedy říci, že tato politika je spíše z nouze ctnost, nicméně zpřehlednění cenových nabídek jednotlivých značek by určitě nebyl špatný nápad ani kdekoli jinde v Evropě, Českou republiku nevyjímaje.