Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Duster stojí od 249.900 Kč, 4x4 je za 314.900 Kč

Diskuze (102)
První cena se s faceliftem nemění, ostatní jen nepatrně. Například motor 1.5 dCi startuje o pět tisíc níž, na 299.900 Kč, výbava Arctica naopak o stejnou částku podražila.

Dacia zveřejnila ceník modernizovaného Dusteru a již sbírá objednávky. Prodej bude oficiálně zahájen za měsíc, na konci listopadu. Novinkou je motor 1.2 TCe o výkonu 92 kW, který disponuje šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.

Základní výbava Access obsahuje jen to nejnutnější: ESP, čtyři airbagy, posilovač řízení a otáčkoměr. Cool je dražší o 15 tisíc, přidává klimatizaci, střešní ližiny, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a elektrické stahování předních oken. Za pětitisícový příplatek lze mít vestavěné rádio s USB a Bluetooth.

Arctica je dražší o dalších 15 tisíc a má navíc rádio s Bluetooth, mlhovky, palubní počítač, kožený výškově nastavitelný volant a výškově nastavitelné bezpečnostní pásy. Nová nejvyšší výbava Exception pak vylepší i vzhled – má přední a zadní difuzor, chromovanou koncovku výfuku, zatmavená zadní okna a litá kola. Nechybí ji ale ani tempomat, elektrické stahování zadních oken a zadní parkovací senzory.

Dacia Duster - ceny na českém trhu
Motor1.6 16v1.6 16v LPG1.2 TCe1.6 16v 4x41.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi 4x4
Převodovka5M5M6M6M 4x46M6M6M 4x4
Zdvihový objem [cm3]1598159811981598146114611461
Válce/ventily4/44/44/44/44/24/24/2
Největší výkon [kW/min-1]77/575075/575092/525077/575066/375080/400081/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]148/3750144/3750205/2000148/3750200/1750240/1750240/1750
Max. rychlost [km/h]165162175160156169168
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,812,810,413,514,212,212,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,19,06,28,05,25,55,7
Cena Access [Kč]249.900,-------
Cena Cool [Kč]264.900,-284.900,--314.900,-299.900,---
Cena Arctica [Kč]279.900,-299.900,-314.900,-334.900,--329.900,-384.900,-
Cena Exception [Kč]--334.900,----404.900,-

Diskuze (102)
1. 11. 2013 12:00
Re: Too bad
Nevím, jaké zkušenosti má Gangrel.
Dle mojí zkušenosti v Německu oproti nám většinou nejezdí tolik "na krev", ani "plech na plech" jako u nás.
Ovšem zase jsou takoví lehce tupější. Co do reakcí na semaforu to není lepší (ani o moc horší) než u nás.
Avatar - grifith
25. 10. 2013 09:05
Re: Too bad
Ano, učítel fyziky, vždyť to říkám. Vzorec pro výpočet kinetické energie mi zde ukazovat nemusíte, jen zjevně nechápete, že právě díky velikosti této kinetické energie dimenzují dané komponenty, v tomto případě brzdy. Že by měly všechny vozy brzdit stejně jste řekl vy. Automobilky se snaží udělat vůz co nejlepším a tak není překvapení (pro mnohé, kromě vás), že by vozy různých tříd mohly i podobně brzdit. Opravdu se ani nesnažte to pochopit, byla by to pro vás zřejmě už "vyšší dívčí".
Avatar - eXp10it
24. 10. 2013 23:18
Re: Too bad
Aha takže podle vás výrobci nedimenzují brzdový systém tak aby auto brzdilo co nejlépe, ale tak aby všechny napříč segmenty, třídami i značkami brzdily stejně podle té vaší tabulky? No tak to je dobrá konspirační teorie. Jinak jen v rychlosti: o velikosti auta jsem nikde nic nepsal, učitel fyziky nejsem a 1/2×m×v^2 není exkluzivní znalost ale učivo 7 třídy ZŠ.
Avatar - grifith
24. 10. 2013 22:18
Re: Too bad
Myslíte, že délka brzdné dráhy závisí na velikosti auta a ničem jiném? A už jste slyšel, že výrobci dimenzují brzdové komponenty na daný model vozu a tak není ničím neobvyklým, že by SUV mohla brzdit stejně či lépe jako Polo, Fabie či Golf? Viděl a srovnal jste někdy brzdy Pola (Fabie) a Vámi nadneseného Hummeru H2? Pochybuji, jinak byste se mnoha věcem přestal divit... Přijde mi, že jste nejspíš učitel fyziky a o autech nemáte moc velký přehled, to by vysvětlovalo vaše teorie a pak chápu, že se snažíte ukázat své exkluzivní znalosti, ale prosím nezkoušejte to na automobilovém webu.
Diskuze již z mé strany došla do konce,tak až budete mít i chvilku času, vezměte auto a jděte se projet. Dá vám to víc znalostí z praxe, které vám teorie nikdy nenabídne. A hlavně doporučuji rychle zadat inzerát na Vaše nebezpečné auto, dřív než bude pozdě pro vás či snad někoho dalšího.... SUV není vůz pro vás, zůstaňte raději u té Astry ;-)
Avatar - eXp10it
24. 10. 2013 21:11
Re: Too bad
Nehněvejte se, ale vaši tabulku nelze vzít vůbec v potaz protože u stejných vozů (např. Golf) uvádí zásadně odlišné hodnoty a nemá význam je mezi sebou porovnávat. A přece i pro vás jako člověka, kterého fyzika moc nebere, musí tabulka vypadat stejně zábavně jako identické teploměry v regálu obchodu kdy každý z nich ukazuje různou teplotu s odchylkou 5°C.

Jak si například vysvětlujete, že Hummer H2 má dle vašeho testu stejnou brzdnou dráhu jako Polo, Golf či Fábia?

Opět by jste musel zabloudit do časů povinné školní docházky, do časů kdy vám bylo tak 12-13let a osvěžit si, že kinetická energie narůstá na rozdíl od hmotnosti vlivem rychlosti kvadraticky. Proto je vliv hmotnosti vozu v tomto testu prakticky eliminován vlivem vysoké počáteční rychlosti 100km/h a vypovídací hodnotu má jen pro porovnání kvality pneumatik případně brzdového systému. Jako zkušený řidič mi jistě dáte zapravdu, že pokud v reálném provozu a s reálnou překážkou přežijete bez ztráty kytičky nouzové brzdění ze 100km/h na vzdálenosti 40m pak je to díky vašim reakčním schopnostem a štěstí a jedná se o zážitek, který si v reálném provozu prožijete jednou nebo dvakrát za řidičskou kariéru.

Možná, že mé příspěvky vůbec nečtete, dovedu si to představit protože já z těch vašich čtu také jen každý druhý řádek. Nicméně já zde pořád hovořím o problémech do kterých se na cestě dostanete sice běžně 2× do roka nicméně ne vlastní vinou, ale vinou ostatních účastníků provozu. A to proto, že jsem se s vámi již v druhém příspěvku shodl na tom, že bezpečnost a jízdní vlastnosti spolu s limity vozu jsou dvě naprosto rozdílné věci. A právě při těchto problémech kdy je potřeba udělat zdánlivě snadný manévr z relativně nízké rychlosti vás SUV díky své větší hmotnosti, posunutému těžišti a terénnímu nastavení náprav vypeče.