Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
8 Fotogalerie

Dacia Duster druhé generace v roce 2016 i se sedmi sedadly

Nástupce úspěšného rumunského SUV má dorazit za necelé dva roky s modernějším designem i technikou a většími rozměry.

Dacia Duster vstoupila na evropský trh v roce 2010 a stala se prodejním hitem své značky, která se na jaře loňského roku pochlubila skutečností, že těchto SUV bylo vyrobeno již více než čtyři miliony kusů.

Na tento úspěch hodlá Dacia s mateřským Renaultem, pod jehož značkou je Duster nabízen na řadě trhů, navázat druhou generací, jejíž premiéra se má odehrát koncem roku 2016.

Podle francouzského magazínu Caradisiac se má nový Duster postavit na modernizovanou platformu svého předchůdce, u níž má dojít ke zvýšení tuhosti a zároveň k jistému odlehčení.

Paleta pohonných jednotek má rovněž namísto revoluce projít evolucí a druhá generace Dusteru od té současné převezme některé motory v čele s 1,2 TCe a doplní je o nové agregáty, mezi nimiž může být i turbodiesel 1,6 dCi. Výsledkem má být nabídky výkonů od 66 do 96 kW.

Samozřejmostí je zachování verzí s pohonem předních nebo všech kol a možnosti jízdy mimo zpevněné vozovky díky vyšší světlé výšce.

Pro zákazníky nejviditelnější a lze říci, že pro většinu z nich i nejdůležitější změny se odehrají v oblasti karoserie a interiéru. Nový Duster se má totiž ze současných 4,31 m prodloužit na 4,5 m.

Změna celkové délky se má projevit v prostoru pro cestující, do nějž bude možné objednat třetí řadu sedadel. Příplatek za ně nemá být údajně více než 800 euro (zhruba 22.400 Kč).

Některé neoficiální zdroje uvádějí, že design exteriéru má navazovat na koncept Duster Oroch, ale ten byl jen upravenou verzí současného provedení. Mnohem pravděpodobnější se zdají spekulace o vzhledu, který bude rozvíjet především v oblasti předních partií linie modelů Sandero a Logan, aby došlo k sjednocení designu v rámci značky.

Vedle změn v technice i designu se Duster dočkat i rozšíření bezpečnostní a komfortní výbavy. Cílem má zvýšení počtu nabízených stupňů výbavy a s tím související snaha automobilky oslovit širší okruh zákazníků.