Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster v testu na 100.000 km totálně propadla!

Auto Tip Klassik
Diskuze (445)
V lednu 2011 zahájilo fungl nové SUV Dacia Duster svoji dvouletou službu v redakci Auto Bildu. Na jejím konci bylo spoustu času stráveného neplánovaně v servisu, hodně porouchaných dílů, problémy s převodovkou a koroze.

Dacia Duster se v Česku prodává od 249 900 korun (1,6 l/77 kW Access). Nabízí se otázka, jak ji dokázali Rumuni vyrobit tak levně. Zcela jednoduše – recyklovali použitou techniku, kterou mateřský Renault již dávno odepsal, v tomto případě ze starého typu Clio. Automobil navíc montují od března 2010 v domácím prostředí v Pitesti, takže hodně levnou pracovní silou, a prodávají bez výbavových zbytečností.

Jako první se redaktorům znelíbil naftový motor, na dálnici byl totiž příliš hlučný. „Čtyřválec kvůli krátkému zpřevodování při 125 km/h točí rovné 3000/min, nemůžeme se tedy divit jeho žíznivosti,“ objevilo se v knize jízd. Průměrná spotřeba 8,2 l na 100 km odpovídá vysokému podílu rychlých přesunů, při klidném cestování se šoféři bez problémů drželi pod šesti litry.

Několik měsíců po začátku testu, konkrétně po ujetí 33 413 km, muselo být vyměněno viklající se sedadlo řidiče. S přibývajícími kilometry stále více vadily některé maličkosti, například absence automatického stahování bočních oken, krycí roleta zavazadlového prostoru vyrobená z příliš měkkého materiálu nebo chybějící vnější teploměr. Výpary z použitých interiérových plastů řádně rozpálených na slunci také působily dost nevábně.

Mnohem dříve než sedadlo řidiče se odporoučela převodovka, první příznaky slabosti se objevily kolem 18 000 km. „Třetí rychlostní stupeň jde řadit s velkými obtížemi.“ Došlo k výměně oleje (cca 6250 korun), nicméně

negativní zápisy v jízdním deníčku neustávaly. Hlavně při podřazování měli řidiči s trojkou problémy, které vyvrcholily při zmíněných 33 413 km kompletní výměnou převodovky (v rámci záruky, jinak cca 68 000 Kč). Technici Dacie byli bezradní a nedokázali si tento fakt vysvětlit...

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 11/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (445)
23. 10. 2013 19:45
Re: kde jsou ted...
Vážení diskutující,
koupě naftového 4x4 Dusteru v červenci 2011. Najeto 51000km. Bez jediné sebemenší závady a problému. Nic nesmrdí, nic neodpadává, nic nekoroduje.
Dnes 250 km po dálnici, průměrná rychlost 122km, spotřeba se držela celou dobu na 7,6 l/100 km.
24. 8. 2013 11:31
Re: kde jsou ted...
Když se bavíme o převodovce. Prostě se někdy může stát, že se nějaký kus nepovede, anebo poruchu zaviní řidič.

Např. Š Octavia se považuje za kvalitní auto - máme v práci služební Octavii, která má najeto cca 100000 km a převodovka už byla v opravě 4x ! a z toho byla provedena i její výměna a i po výměně došlo k další poruše !
2. 7. 2013 20:42
Re: Je to levné, kup to.
hmm to je zajimave, docela nad nim premyslim a ty jsi mi docela pomohl se rozhodnout ;-) :-)
2. 7. 2013 19:23
Je to levné, kup to.
S tím se asi počítá...Celkově jde o technicky nekomplikovaný vůz, který by mělo být jednoduché opravovat a náhradní díly jsou rovněž dostupné. Jen není vyloučeno, že duster bude muset do servisu trochu častěji než někteří soupeři....tak hodnotí v autobazaru: [odkaz]
10. 6. 2013 14:32
Re: vymena prevodovky do 100 tisic?
Ono to chce spíš změnit přístup - každý si myslí, že všechny ty nový technologie jsou nějaký terno, sice zlepší spotřebu třeba o 1%, ale díky 2x takový složitosti taky zvednou poruchovost a to geometrickou řadou, tedy třeba 4x. Pokud člověk chce spolehlivost, tak bych se přikláněl k zavedené automobilce, která se ještě tolik nešidí s odzkoušenou technikou. Benzín bez turba+normální převodovka, žádné parkovací senzory, tempomaty a podobné blbosti a myslím, že ta auta jsou dnes spolehlivá dost. Ale všechny ty TSI, DSG, EGR aspol. jsou jen k vzteku. Jen to jen papírové zlepšení. Vždyť si vemte jen obyčejnou spotřebu - na papíře to má spotřebu 4l, podle měřiče spotřeby 5l a ve skutečnosti 6l. Tedy stejně jako měla auta před 10ti lety. Ono s tím ani hnout nejde - z toho paliva se prostě víc energie nedostane, ztráty na spojce nebo při zahřívání motoru jsou v reálném prorozu k neměření. To vše za ceny snížení spolehlivosti.

K praxi - u nás v rozšířené rodině za posledních 5 let několik aut, vše benzín, manuál+klima bez nějakých dalších blbostí. Vše bez problémů, nebudu psát značky, protože je to zbytečný.

Jasně, Dacia bude šmejd, ale co byste za 200 tisíc chtěli? Ta cena odpovídá, málo dílů, co se může rozbít, naopak nižší kvality, ale může dobře sloužit. To samé bude VW, stojí 2x víc, více dílů, co se může rozbít, možná kvalitnější, ale spolehlivostí na tom může být podobně nebo hůř. Ale může taky dobře sloužit.