Dacia Logan MCV: první jízdní dojmy

Dacia Logan MCV: první jízdní dojmy

 
 

S novým kombi Logan MCV jsme absolvovali první stovky kilometrů na jihu Itálie. První dojmy? Extrémně dlouhý rozvor je extrémní opravdu jen v dobrém smyslu slova, při jízdě nijak nepřekáží a je základem nadprůměrně vysoké užitné hodnoty.

Kombi MCV asi nevzbudí takovou mediální pozornost jako první Dacia Logan. Ve skutečnosti ale může jít o mnohem zásadnější model, než ten, kterému kdysi dělal reklamu slib o ceně do 5000 euro. Logan MCV (a z něj odvozený Van) bude zajímat velmi širokou cílovou skupinu zákazníků.

Obal, který neprodává
Krása zřejmě není synonymum, které by většinu z nás napadlo při vyslovení jména Dacia, ale přesto má smysl se u designu nové karosářské verze Dacie na chvíli zastavit. Tvary Loganu se staly základem, z něhož bylo třeba vymodelovat prostorné kombi. Druha karoserie ale není typické kombi. Dokonce by Dacia mohla parafrázovat nejpopulárnější předvánoční slogan jednoho mobilního operátora: "Mohli jsme postavit obyčejné kombi, ale řekli jsme si ne...". Dacia místo jednoduchého vymodelování zádě na současné podlahové plošině sedanu zvolila podstatně komplikovanější řešení. Nutno přiznat, že i konvenční kombi s rozvorem o délce 2630 mm, by bylo nadprůměrně prostorným vozem velikostí konkurujícím snad i představitelům střední třídy, ale to se francouzské centrále Dacie zdálo být málo pro světový úspěch světového vozu pro každého.

Místo toho máme před sebou automobil s pěti až sedmi místy, který nabízí nejen v této cenové skupině rekordně velký prostor pro cestující i zavazadla. Sám Renault přiznává, že Logan MCV vybočuje ze zavedených koncernových konvencí - má totiž naprosto nejdelší rozvor ze všech vozů, jaké Renault vůbec vyrábí.

Jak se s ním jezdí?
Na jihu Itálie jsme před časem krátce vyzkoušeli dvě motorizace. Nejsilnější zážehový čtyřválec Renault 1,6 16V (77 kW) poskytuje velkému Loganu nejdynamičtější jízdní vlastnosti na silnici a bude zřejmě nejlepší volbou pro rodiny, které hodlají využívat naplno všech možností, které Logan MCV nabízí. Benzinový motor je z naší krátké zkušenosti více slyšet zejména když chcete využít jeho výkon pro rychlou jízdu na dálnici, kde se při rychlostech kolem 130 km/h obvykle budete pohybovat v okolí 4000 ot./min. Na český trh tento motor prozatím nedorazí (v nabídce jsou verze 1.4/55 kW a 1.6/66 kW), ale v budoucnu to není zcela vyloučeno.

Vznětovou motorizaci považujeme ze optimum. Výkonově na tom je sice nejhůře ze všech motorů, ale kultivovaností chodu v celém spektru otáček, spotřebou paliva i chováním v běžném provozu, se nám zamlouvala více. Pokud tedy nebudete jezdit v sedmi a plně naložení zase tak často, bude pro vás dCi dobrá volba. Akcelerace ani nejvyšší rychlost Loganů MCV příliš neoslní, hodnoty výrobce i realitu provozu lze přirovnat spíše k lehkým užitkovým vozům.

Jízdní vlastnosti dlouhé Dacie se výrazně neliší od běžného Loganu. Vyšší užitečné zatížení a obavy o chování karoserie s vyšší stavbou a výše položeným těžištěm zřejmě přiměly francouzské konstruktéry k zavedení tužšího odpružení a tlumení na zadní nápravě. Dacia MCV se v zatáčkách příliš dramaticky nenaklání, i když náklon je znatelný. Ve srovnání s krátkým Loganem je jiná prakticky jen směrová stabilita při jízdě vyššími rychlostmi, kdy se Logan jen neochotně nechává přinutit ke změně směru. V těch chvílích začínáte tušit, jak se asi cítí řidiči prodloužených amerických limuzín…

Při přejezdu dlouhých nerovností pomáhá Dacii rozvor 2,9 m a překvapivě tuhá karoserie. Ta dostala mohutně zesílenou podlahu (zespodu jsou vidět robustní podélníky), která je stabilní základnou pro nezávisle zavěšená kola.

Podobně jako u sedanu je nutno přivyknout na vyšší hluk a celkově slabší aerodynamickou izolaci interiéru.

Interiér, který bude lákat

Vnitřek vozu na první pohled říká, že toto auto je z levného kraje. Rozmístění ovladačů elektrického spouštění oken na středové konzole, samotná konstrukce a tvarování středového panelu i tvarování a materiál výplní sedáků už všichni loganisté znají. Jenže ono vlastně všechno tak nějak funguje a při troše odříkání si nakonec i na tyto "detaily" zvyknete.

Od B-sloupku dále dozadu začíná svět velkého kombi za málo peněz. Nastupuje se velkými dveřmi pravidelného tvaru. Sedadla ve druhé řadě mají překvapivě umístěný sedák, podpírající stehna cestujících lépe, než v mnoha MPV. To stejné lze říci o prostoru na zadních sedadlech, který je vzhledem k nouzovým podmínkám u naprosté většiny třetích řad, více než dostatečně dimenzován pro průměrně vzrostlého jedince.

Do detailu promyšlené je také vertikální umístění sedáků, které podobně jako v kinosále umožňují všem bez ohledu na momentálně vylosovanou řadu dobrý výhled do stran i vpřed.

Třetí řadu lze poměrně snadno vyjmout a pak je k dispozici prostor pro zavazadla, připomínající nákladní objem malého užitkového vozu. Reminiscence pokračuje při zavírání dvoukřídlých nesymetricky dělených dveří. Jejich provedení je bytelné, ale utlumení při dovírání vlastně žádné. Pokaždé při zavření dveří, pokud si nedáte opravdu velký pozor, se ozve výrazný kovový zvuk. Standardní úhel otevření dveří 90° je možno jednoduchým odjištěním páčkami na dveřích zvětšit na téměř 180° a přístup do zavazadlové sekce je pak bez jakýchkoliv překážek.

České ceny
Prodej na českém trhu startuje právě v těchto dnech. V nabídce jsou dvě slabší benzinové motorizace a turbodiesel.

Základní provedení, které je nejlevnějším kombi na českém trhu, se prodává za 235.900,-Kč. Jeho standardní výbava není příliš obsáhlá (ABS, airbag řidiče, ale bez posilovače řízení a bez dostupnosti řady prvků příplatkové výbavy) a tak lze očekávat spíše zájem o verze Ambiance+, které se s motorem 1,4 (55 kW) prodávají za 263.900,-Kč, s motorem 1,6 (66 kW) za 283.900,-Kč a s turbodieselem 1,5 dCi (50 kW) za 311.900,-Kč. Ve výbavě těchto verzí jsou již k dispozici běžné nezbytnosti jako posilovač řízení, zadní stěrač a centrální zamykání. Za příplatek je zpřístupněno autorádio s CD (+ 8.000,-Kč) nebo klimatizace (+35.000,-Kč).

Nejvyšší výbava Lauréate obsahuje další komfortní nebo praktické prvky (palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka černé barvy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou), ale na airbag spolujezdce nebo boční airbagy bohužel nezbylo v rozpočtu cenotvůrců místo. K dispozici ani není nic takového jako hlavové airbagy, ESP, navigační systémy nebo automatická klimatizace. Logan MCV Lauréate je dodáván jen se silnějším z dvojice zážehových motorů (1,6 66 kW za 298.900,-Kč) a turbodieselem (1,5 dCi/50 kW za 326.900,-Kč).

U všech verzí mimo základní výbavu lze objednávat sedmimístné provedení za příplatek 15.000,-Kč.

Podrobnosti o technice, údaje výrobce i rozměry naleznete ve starším článku: Dacia Logan MCV - ještě větší auto za málo peněz.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne

Již samotné použití tříválcové devítistovky pro 4,5 metru…

Kvalita nové Dacie Logan: Najede to samé? Kvalita nové Dacie Logan: Najede to samé?

Nedávno jsme si rozebrali, a to doslovně, Dacii Logan z…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…