Dacia Logan MCV: první jízdní dojmy

Dacia Logan MCV: první jízdní dojmy

 
 

S novým kombi Logan MCV jsme absolvovali první stovky kilometrů na jihu Itálie. První dojmy? Extrémně dlouhý rozvor je extrémní opravdu jen v dobrém smyslu slova, při jízdě nijak nepřekáží a je základem nadprůměrně vysoké užitné hodnoty.

Kombi MCV asi nevzbudí takovou mediální pozornost jako první Dacia Logan. Ve skutečnosti ale může jít o mnohem zásadnější model, než ten, kterému kdysi dělal reklamu slib o ceně do 5000 euro. Logan MCV (a z něj odvozený Van) bude zajímat velmi širokou cílovou skupinu zákazníků.

Obal, který neprodává
Krása zřejmě není synonymum, které by většinu z nás napadlo při vyslovení jména Dacia, ale přesto má smysl se u designu nové karosářské verze Dacie na chvíli zastavit. Tvary Loganu se staly základem, z něhož bylo třeba vymodelovat prostorné kombi. Druha karoserie ale není typické kombi. Dokonce by Dacia mohla parafrázovat nejpopulárnější předvánoční slogan jednoho mobilního operátora: "Mohli jsme postavit obyčejné kombi, ale řekli jsme si ne...". Dacia místo jednoduchého vymodelování zádě na současné podlahové plošině sedanu zvolila podstatně komplikovanější řešení. Nutno přiznat, že i konvenční kombi s rozvorem o délce 2630 mm, by bylo nadprůměrně prostorným vozem velikostí konkurujícím snad i představitelům střední třídy, ale to se francouzské centrále Dacie zdálo být málo pro světový úspěch světového vozu pro každého.

Místo toho máme před sebou automobil s pěti až sedmi místy, který nabízí nejen v této cenové skupině rekordně velký prostor pro cestující i zavazadla. Sám Renault přiznává, že Logan MCV vybočuje ze zavedených koncernových konvencí - má totiž naprosto nejdelší rozvor ze všech vozů, jaké Renault vůbec vyrábí.

Jak se s ním jezdí?
Na jihu Itálie jsme před časem krátce vyzkoušeli dvě motorizace. Nejsilnější zážehový čtyřválec Renault 1,6 16V (77 kW) poskytuje velkému Loganu nejdynamičtější jízdní vlastnosti na silnici a bude zřejmě nejlepší volbou pro rodiny, které hodlají využívat naplno všech možností, které Logan MCV nabízí. Benzinový motor je z naší krátké zkušenosti více slyšet zejména když chcete využít jeho výkon pro rychlou jízdu na dálnici, kde se při rychlostech kolem 130 km/h obvykle budete pohybovat v okolí 4000 ot./min. Na český trh tento motor prozatím nedorazí (v nabídce jsou verze 1.4/55 kW a 1.6/66 kW), ale v budoucnu to není zcela vyloučeno.

Vznětovou motorizaci považujeme ze optimum. Výkonově na tom je sice nejhůře ze všech motorů, ale kultivovaností chodu v celém spektru otáček, spotřebou paliva i chováním v běžném provozu, se nám zamlouvala více. Pokud tedy nebudete jezdit v sedmi a plně naložení zase tak často, bude pro vás dCi dobrá volba. Akcelerace ani nejvyšší rychlost Loganů MCV příliš neoslní, hodnoty výrobce i realitu provozu lze přirovnat spíše k lehkým užitkovým vozům.

Jízdní vlastnosti dlouhé Dacie se výrazně neliší od běžného Loganu. Vyšší užitečné zatížení a obavy o chování karoserie s vyšší stavbou a výše položeným těžištěm zřejmě přiměly francouzské konstruktéry k zavedení tužšího odpružení a tlumení na zadní nápravě. Dacia MCV se v zatáčkách příliš dramaticky nenaklání, i když náklon je znatelný. Ve srovnání s krátkým Loganem je jiná prakticky jen směrová stabilita při jízdě vyššími rychlostmi, kdy se Logan jen neochotně nechává přinutit ke změně směru. V těch chvílích začínáte tušit, jak se asi cítí řidiči prodloužených amerických limuzín…

Při přejezdu dlouhých nerovností pomáhá Dacii rozvor 2,9 m a překvapivě tuhá karoserie. Ta dostala mohutně zesílenou podlahu (zespodu jsou vidět robustní podélníky), která je stabilní základnou pro nezávisle zavěšená kola.

Podobně jako u sedanu je nutno přivyknout na vyšší hluk a celkově slabší aerodynamickou izolaci interiéru.

Interiér, který bude lákat

Vnitřek vozu na první pohled říká, že toto auto je z levného kraje. Rozmístění ovladačů elektrického spouštění oken na středové konzole, samotná konstrukce a tvarování středového panelu i tvarování a materiál výplní sedáků už všichni loganisté znají. Jenže ono vlastně všechno tak nějak funguje a při troše odříkání si nakonec i na tyto "detaily" zvyknete.

Od B-sloupku dále dozadu začíná svět velkého kombi za málo peněz. Nastupuje se velkými dveřmi pravidelného tvaru. Sedadla ve druhé řadě mají překvapivě umístěný sedák, podpírající stehna cestujících lépe, než v mnoha MPV. To stejné lze říci o prostoru na zadních sedadlech, který je vzhledem k nouzovým podmínkám u naprosté většiny třetích řad, více než dostatečně dimenzován pro průměrně vzrostlého jedince.

Do detailu promyšlené je také vertikální umístění sedáků, které podobně jako v kinosále umožňují všem bez ohledu na momentálně vylosovanou řadu dobrý výhled do stran i vpřed.

Třetí řadu lze poměrně snadno vyjmout a pak je k dispozici prostor pro zavazadla, připomínající nákladní objem malého užitkového vozu. Reminiscence pokračuje při zavírání dvoukřídlých nesymetricky dělených dveří. Jejich provedení je bytelné, ale utlumení při dovírání vlastně žádné. Pokaždé při zavření dveří, pokud si nedáte opravdu velký pozor, se ozve výrazný kovový zvuk. Standardní úhel otevření dveří 90° je možno jednoduchým odjištěním páčkami na dveřích zvětšit na téměř 180° a přístup do zavazadlové sekce je pak bez jakýchkoliv překážek.

České ceny
Prodej na českém trhu startuje právě v těchto dnech. V nabídce jsou dvě slabší benzinové motorizace a turbodiesel.

Základní provedení, které je nejlevnějším kombi na českém trhu, se prodává za 235.900,-Kč. Jeho standardní výbava není příliš obsáhlá (ABS, airbag řidiče, ale bez posilovače řízení a bez dostupnosti řady prvků příplatkové výbavy) a tak lze očekávat spíše zájem o verze Ambiance+, které se s motorem 1,4 (55 kW) prodávají za 263.900,-Kč, s motorem 1,6 (66 kW) za 283.900,-Kč a s turbodieselem 1,5 dCi (50 kW) za 311.900,-Kč. Ve výbavě těchto verzí jsou již k dispozici běžné nezbytnosti jako posilovač řízení, zadní stěrač a centrální zamykání. Za příplatek je zpřístupněno autorádio s CD (+ 8.000,-Kč) nebo klimatizace (+35.000,-Kč).

Nejvyšší výbava Lauréate obsahuje další komfortní nebo praktické prvky (palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka černé barvy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou), ale na airbag spolujezdce nebo boční airbagy bohužel nezbylo v rozpočtu cenotvůrců místo. K dispozici ani není nic takového jako hlavové airbagy, ESP, navigační systémy nebo automatická klimatizace. Logan MCV Lauréate je dodáván jen se silnějším z dvojice zážehových motorů (1,6 66 kW za 298.900,-Kč) a turbodieselem (1,5 dCi/50 kW za 326.900,-Kč).

U všech verzí mimo základní výbavu lze objednávat sedmimístné provedení za příplatek 15.000,-Kč.

Podrobnosti o technice, údaje výrobce i rozměry naleznete ve starším článku: Dacia Logan MCV - ještě větší auto za málo peněz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit

Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na…

Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky? Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky?

Studie o důchodových systémech, kterou vypracovali…

Dalík míří zpět do vězení, v kauze kolem obrněnců Pandur dostal pravomocně pět let Dalík míří zpět do vězení, v kauze kolem obrněnců Pandur dostal pravomocně pět let

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život

Dá se s předokolkou vybavenou ESP driftovat? Ale jistě!…

Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne

Již samotné použití tříválcové devítistovky pro 4,5 metru…

 



 
Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Dnes 13:51

Za základní dvanáctistovku s výkonem 115 koní dáte po aktuální slevě 437.500 korun. Novinkou je linie Tekna+, která platí za absolutní vrchol nabídky.




Blesk.cz

Emília Vášáryová: Se smrtí muže se nevyrovnala. Občas nosím jeho šaty, šokuje herečka

Emília Vášáryová: Se smrtí muže se nevyrovnala.…

I když od smrti hereččina manžela uběhlo pět let, Emília Vášáryová (75) se s jeho ztrátou stále nedokáže smířit.…

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Mysleli jste, že vám filmová podoba bestselleru Padesát odstínů ukázala vše? Doma si ale můžete užít ještě o…

 

iSport.cz

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu, kroutí hlavou, říká

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu,…

Policie obvinila v kauze manipulací se sportovními dotacemi jako právnickou osobu Českou unii sportu, a…

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička, zájem má Třinec

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička,…

Vlasy smotané do culíku, na hlavě zastaralá „skořápka“. Na ní nezaměnitelné číslo 68. Jaromír Jágr se včera…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury dostal 5 let vězení

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury…

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu si lobbista Marek Dalík odpyká pět let…