Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia prodala za poslední dekádu tři miliony aut

Aleš Dragoun
Diskuze (22)

Akvizice rumunské Dacie na konci uplynulého milénia byla pro francouzský Renault trefou do černého. Od premiéry první generace Loganu už se prodaly tři miliony aut s touto značkou.

Před dvěma dekádami málokdo z Čechů věděl, že Dacia politické i hospodářské změny na konci 80. let přežila, byť s notně zastaralým výrobním programem. O pět let později do živořící rumunské automobilky přišel původní licenční partner Renault. Nezachoval se k ní macešsky, značku nezrušil, naopak. První vlaštovku obnovení vzájemné spolupráce představoval mezityp Solenza, který byl výraznou modernizací předchozí Novy a po něm následoval Logan. Přidalo se Sandero (2008), oba se dočkaly svých druhých generací a nezapomínejme na dvojčata Lodgy/Dokker.

Jen letos za první polovinu letošního roku se celosvětový odbyt zvedl o 24,4 %. ten evropský pak o 36,2 %. Dacii se daří hlavně ve Středomoří a ze všech značek působících na starém kontinentu má nejmladší modelové portfolio. Před dvaceti lety přitom vyráběla pouze technicky dávno zastaralý Renault 12! Vozy této značky se prodávají už i v Británii, Irsku, Dánsku a Norsku, přitom se původně měla orientovat pouze na východní trhy. I když jde o levná auta, Renault prostě v jejím případě udělal kus dobré práce. A je vidět, že jimi nepohrdne ani klientela z motoristicky vyspělejších zemí. Druhá továrna v Maroku je velmi moderní, základní sídlí v v Mioveni nedaleko Piteşti. Dacia se letos chystá do Izraele, své vozy nabízí i na Kypru a Maltě, což jsou pro nás pořád velmi exotické končiny.

Jubilejní třímiliontý exemplář poputuje k zákazníkovi do Španělska, jedná se o oplastované Sandero Stepway. Novopečený majitel Andres Palomo Paz převzal klíčky od šéfa globálních prodejů skupiny Renault Nicolase Wertanse. Stalo se tak v úterý 14. října přímo na stánku automobilky na pařížském Mondialu.

„Dacia nyní prodala tři miliony vozů od obnovy značky před pouhými 10 lety, a to je v dnešním automobilovém průmyslu jedinečným úspěchem," řekl Wertans a dodal: „Značka vybudovala silné pouto se svými zákazníky, založené na pocitu důvěry a blízkosti. Tento úspěch se zrodil také díky jasným a přímým závazkům. Dokonale se totiž shodují s očekáváním motoristů, kteří hledají bezpečné, spolehlivé vozidlo s moderní technikou a výkonem za přijatelnou cenu."

Rumunská automobilka pod francouzskými křídly také pořádá setkání majitelů svých vozů po Evropě a mimochodem, facebookové stránky v jednotlivých zemích mají dohromady už přes 2 miliony fanoušků, přitom se na sociální síti oficiálně pohybuje jen čtyři roky.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
20. 10. 2014 12:46
Re: Lodgy
Jak říkám, rozhodne cena.
20. 10. 2014 12:45
Re: Lodgy
To nerozporuji. Ale nic to nemění na tom, co jsem napsal nahoře. Hlavním důvodem ke koupi bude ve většině případů cena.
20. 10. 2014 12:43
Re: Lodgy
A Allroad stojí dokonce 8krát víc než Duster ;-)
20. 10. 2014 12:41
Re: Lodgy
Ano, ale v zásadě jsme napsali to samé (já o něco výš). Kdyby měli lidi víc peněz, dachnu by nekoupili. Je to volba peněženky.
20. 10. 2014 12:30
Re: Lodgy
Tak jo, vypiš, které modely D3 neuměly odvětrávané zesle a pak vypiš ty konkurenty, kteří jo. Ať to nevypadá, že zase je plácáš ;-)