Dacia Solenza – levná novinka na trhu

Dacia Solenza – levná novinka na trhu

 
 

Při příležitosti brněnského autosalonu byla českému publiku představena nová Dacia Solenza, která otevírá novou kapitolu této automobilky.

Rumunská Dacia byla před rokem 1989 jedním z mála zpestření automobilových trhů východní Evropy. Dlouhá léta licenčně vyráběný Renault 12, byl zpočátku zajímavou alternativou Škodovek, ale s přibývajícím věkem technika postupně zastarávala. V 90. letech značka opustila trh a před nedávnem se opět vrátila nejprve s užitkovými vozidly a modelem SupeRNova. Při příležitosti brněnského autosalonu byla představena nová Dacia Solenza, která otevírá novou kapitolu této automobilky.

Uvedení Dacie Solenzy na český trh je plánováno na červenec letošního roku. Délkou 4,08 a rozvorem 2,48 metru se Dacia Solenza řadí mezi rodinné vozy. Velkoryse pojatý interiér neubírá místo pro zavazadlový prostor, jenž svým objemem 370 l patří v této třídě k těm větším. Vnější kabát Solenzy se pokouší zakrýt stáří konstrukce a na výsledek je třeba si zvyknout. Dojem vylepšují nárazníky a lišty z černého plastu kolem celého vozu. Celá záď je rámována dvěma bloky sdružených světel ve tvaru trojúhelníku. Třetí brzdové světlo je umístěno v horní části zadního okna. V interiéru jsou již více patrné komponenty od Renaultu. Palubní deska, funkční a ergonomická, je vyrobena z kvalitních, snadno udržovatelných materiálů. Snadno přístupné ovladače a čitelné, ze všech úhlů dokonale viditelné ukazatele výrazně usnadňují práci řidiče. Nová tvář značky Dacia se cestujícím připomíná modrým podkladem přístrojové desky, které je velmi přehledné i příjemné při jízdě v noci. Ergonomicky vhodně řešená sedadla poskytují dobrou boční stabilitu. Čalounění interiéru se nabízí ve dvou barevných provedeních: tmavé "Karbon“ a světlé "Muškát".

Rumunskou Daciu vlastní od roku 1999 z 92,7 % francouzský Renault. Z tohoto partnerství těží konstrukce nového modelu. Silnou stránkou Dacie je motor Renault, který již osvědčil svou spolehlivost a hospodárnost v mnoha francouzských vozech. Agregát E7J s vícebodovým vstřikováním a objemem válců 1.390 cm3 má velmi dobrou pověst pro svou solidnost a snadnou údržbu. Výkon 55 kW je pro 1035 kg těžkou Solenzu více než dostatečný. Maximálního točivého momentu 114 Nm dosahuje motor už ve 2800 ot/min. Kombinovanou spotřebu paliva má 6,8 l na 100 km. Výkon motoru přenáší pětistupňová převodovka Renault JH3, která se používá také ve všech nových modelech Renault Laguna II a Mégane II. Všechny vozy Dacia splňují emisní limity Evropské unie EU III. Maximální rychlost Solenzy je 162 km/h a ještě zajímavější je zrychlení na stovku za 13,1 s.

Dacia Solenza je v ČR k mání ve čtyřech stupních výbavy pojmenovaných Prima, Confort, Rapsodie a Scala. Posledně jmenovaná verze s nejbohatší výbavou obsahuje v sériovém provedení posilovač řízení, elektronický imobilizér, přídavná mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, spojler v barvě karosérie, klimatizaci, výškově nastavitelné přední i zadní opěrky hlavy, elektrické ovládání předních oken, integrovaný radiopřehrávač s CD a audiosystém se čtyřmi reproduktory. Takto plně vybavený automobil příjde na 245 000,-Kč. Základní verze ve výbavě Prima se prodává na 193 000,-Kč.

I my jsme zvědaví, jak se tento levný automobil bude zamlouvat českému zákazníkovi, zvyklému na německé automobilové standardy v českém kabátě od domácí Škodovky. Bude i v tomto případě rozhodovat nízká cena ?

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Petra Dufka: Proč Česko nezařadí vyšší rychlost Komentář Petra Dufka: Proč Česko nezařadí vyšší rychlost

Česká ekonomika ve druhém čtvrtletí prudce zpomalila.…

Vládní strategie nefunguje, do EU míří stále větší díl českého exportu Vládní strategie nefunguje, do EU míří stále větší díl českého exportu

Do zemí Evropské unie míří čím dál větší podíl českého…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Solenza – levná novinka na trhu







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 





 
BMW 8 Gran Coupé už pilně testuje na Nürburgringu. Je obrovské!

BMW 8 Gran Coupé už pilně testuje na Nürburgringu. Je obrovské!

Dnes 10:56

Audi A7, Mercedes-Benz CLS nebo Porsche Panamera se již brzy dočkají nového konkurenta z Mnichova. BMW 6 Gran Coupé bude nahrazeno 8 Gran Coupé.




Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Úžasná maratonkyně Vrabcová-Nývltová o krizi: Nad vodou mě držel manžel

Úžasná maratonkyně Vrabcová-Nývltová o krizi: Nad…

Před necelými třemi roky ležela Eva Vrabcová-Nývltová v nemocnici, kde se vzpamatovávala z energetické krize…

Slavia cítila v Kyjevě křivdu. Tvrdík ostře zaútočil na sudí a UEFA

Slavia cítila v Kyjevě křivdu. Tvrdík ostře zaútočil…

Prohrávali, potřebovali gól, dali ho a už začali slavit. Jenže nadšení fotbalistů Slavie v 38. minutě uťali…

 

Reflex.cz

Zdeněk Sternberg: Příběh šlechtice a zásadového muže v době dvou totalitních režimů

Zdeněk Sternberg: Příběh šlechtice a zásadového muže…

S bolestnou intenzitou doléhaly dějiny dvacátého století za dveře domů, bytů – i hradů, chtělo by se říct…

Před Rusy bychom ubránili možná okres. KSČM a Okamura jsou jako hyeny, říká Němec

Před Rusy bychom ubránili možná okres. KSČM a…

Odplata za smrt českých vojáků v Afghánistánu je na místě, je potřeba, aby z nás nepřítel měl respekt, tvrdí…