Dacia Solenza – levná novinka na trhu

Dacia Solenza – levná novinka na trhu

 
 

Při příležitosti brněnského autosalonu byla českému publiku představena nová Dacia Solenza, která otevírá novou kapitolu této automobilky.

Rumunská Dacia byla před rokem 1989 jedním z mála zpestření automobilových trhů východní Evropy. Dlouhá léta licenčně vyráběný Renault 12, byl zpočátku zajímavou alternativou Škodovek, ale s přibývajícím věkem technika postupně zastarávala. V 90. letech značka opustila trh a před nedávnem se opět vrátila nejprve s užitkovými vozidly a modelem SupeRNova. Při příležitosti brněnského autosalonu byla představena nová Dacia Solenza, která otevírá novou kapitolu této automobilky.

Uvedení Dacie Solenzy na český trh je plánováno na červenec letošního roku. Délkou 4,08 a rozvorem 2,48 metru se Dacia Solenza řadí mezi rodinné vozy. Velkoryse pojatý interiér neubírá místo pro zavazadlový prostor, jenž svým objemem 370 l patří v této třídě k těm větším. Vnější kabát Solenzy se pokouší zakrýt stáří konstrukce a na výsledek je třeba si zvyknout. Dojem vylepšují nárazníky a lišty z černého plastu kolem celého vozu. Celá záď je rámována dvěma bloky sdružených světel ve tvaru trojúhelníku. Třetí brzdové světlo je umístěno v horní části zadního okna. V interiéru jsou již více patrné komponenty od Renaultu. Palubní deska, funkční a ergonomická, je vyrobena z kvalitních, snadno udržovatelných materiálů. Snadno přístupné ovladače a čitelné, ze všech úhlů dokonale viditelné ukazatele výrazně usnadňují práci řidiče. Nová tvář značky Dacia se cestujícím připomíná modrým podkladem přístrojové desky, které je velmi přehledné i příjemné při jízdě v noci. Ergonomicky vhodně řešená sedadla poskytují dobrou boční stabilitu. Čalounění interiéru se nabízí ve dvou barevných provedeních: tmavé "Karbon“ a světlé "Muškát".

Rumunskou Daciu vlastní od roku 1999 z 92,7 % francouzský Renault. Z tohoto partnerství těží konstrukce nového modelu. Silnou stránkou Dacie je motor Renault, který již osvědčil svou spolehlivost a hospodárnost v mnoha francouzských vozech. Agregát E7J s vícebodovým vstřikováním a objemem válců 1.390 cm3 má velmi dobrou pověst pro svou solidnost a snadnou údržbu. Výkon 55 kW je pro 1035 kg těžkou Solenzu více než dostatečný. Maximálního točivého momentu 114 Nm dosahuje motor už ve 2800 ot/min. Kombinovanou spotřebu paliva má 6,8 l na 100 km. Výkon motoru přenáší pětistupňová převodovka Renault JH3, která se používá také ve všech nových modelech Renault Laguna II a Mégane II. Všechny vozy Dacia splňují emisní limity Evropské unie EU III. Maximální rychlost Solenzy je 162 km/h a ještě zajímavější je zrychlení na stovku za 13,1 s.

Dacia Solenza je v ČR k mání ve čtyřech stupních výbavy pojmenovaných Prima, Confort, Rapsodie a Scala. Posledně jmenovaná verze s nejbohatší výbavou obsahuje v sériovém provedení posilovač řízení, elektronický imobilizér, přídavná mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, spojler v barvě karosérie, klimatizaci, výškově nastavitelné přední i zadní opěrky hlavy, elektrické ovládání předních oken, integrovaný radiopřehrávač s CD a audiosystém se čtyřmi reproduktory. Takto plně vybavený automobil příjde na 245 000,-Kč. Základní verze ve výbavě Prima se prodává na 193 000,-Kč.

I my jsme zvědaví, jak se tento levný automobil bude zamlouvat českému zákazníkovi, zvyklému na německé automobilové standardy v českém kabátě od domácí Škodovky. Bude i v tomto případě rozhodovat nízká cena ?

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Solenza – levná novinka na trhu







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

Mladý pár instagramových cestovatelů: „Za vším tím pozlátkem je tvrdá dřina!“

Mladý pár instagramových cestovatelů: „Za vším tím…

Jake (26) a Marie (28) se rozhodli investovat všechnen svůj čas a peníze sobě a své vášni k cestování. Krásné…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

Ztráta Němců? Chyběla jednota, divil se Kahn. Nechápu, zuřil Hummels

Ztráta Němců? Chyběla jednota, divil se Kahn.…

Die Mannschaft má problém. Němečtí fotbalisté vstoupili do šampionátu v Rusku prohrou 0:1 s Mexikem. Tedy…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…