8.1. 2016 Jan Mička Jan Mička

Dakar živě: Co tady jíme? Hotový hodokvas!

 

Bez pořádné stravy by to účastníci Rallye Dakar daleko nedotáhli. Podívejte se, jaké hostiny jim organizátoři každý den připravují.

Rallye Dakar není pouze nebezpečná, ale také velmi drahá záležitost. Akreditace každého z účastníků jde do tisíců eur, a to je trochu moc na to, abyste na etapách viděli průjezdy svých oblíbených závodníků. Organizátoři se však nenechávají zahanbit a myslí takřka na vše od jídla až po sociální zařízení. Dnes si řekneme něco o zdejším stravování.

Čekal jsem cokoliv, tak vydatné hostiny ale opravdu ne. Každé ráno od čtyř hodin je pro akreditované účastníky (při každém vstupu do jídelny se prokazujete visačkou) připravena snídaně formou švédských stolů, přičemž v „nabídce“ nikdy nechybí šunka, vajíčka, sýry, jogurty, kakao, káva, čaj nebo teplé pečivo. Zkrátka základní věci, které by neměly chybět na žádném stole. Fronty se hýbou rychle, všechno působí čistě a na odchodu dostanete tašku s drobnostmi na odpoledne a balík minerálek. Takto jste vybavení až do večera, avšak vzhledem ke shonu, který na Dakaru panuje, na jídlo stejně často není pomyšlení. Základem je mít v dosahu pořádnou zásobu vody, vždy u sebe mít alespoň jednu lahev navíc – ve chvíli, kdy začnete pociťovat žízeň, jste už totiž mimo optimální režim.

Dakar živě: Jsme v Bolívii. Je nádherná a extrémně nebezpečná. (+video)

Na rychlostních zkouškách se většinou zdržíte až do večera, pokud se ale nějaká zruší, což už se na letošním Dakaru stalo dvakrát, můžete stihnout svačinu. Tu čest jsem měl pouze jednou, plněné taštičky a salát z kukuřice ale přišly vhod. Vydává se do šesti hodin, přičemž poté plynule přecházíte k večeři. A to jsou teprve hody! Steaky velké jako dlaň dospělého muže tady nejsou výjimkou, jako příloha je většinou grilovaná zelenina a nechybí ani těstoviny, dezerty nebo místní pivo. Je ovšem slabé jako čaj. Všichni se tady snaží jíst pravidelně a vzhledem k zápřahu během dne také v docela hojné míře, avšak přiznám se, že jsem večeři nikdy „nedorazil“ celou. I pro člověka mých tělesných proporcí je toho zkrátka hodně.

Jenže pro posádky jsou velké hostiny celkem k ničemu, protože potřebují mít dost energie i během etap. Například tým Tatra Buggyra Racing si do Jižní Ameriky přivezl vlastního fyzioterapeuta, který se o ně stará kdykoliv je potřeba. Sestavuje jídelníčky, provádí masáže, tejpování, a vybavuje je i na cesty produkty od největšího českého výrobce, který se zároveň stará i o doplňky českých olympioniků. „Nejdůležitější je pro posádky dodržovat správný pitný režim vzhledem k nadmořské výšce a teplotám v kokpitu. Spotřeba je individuální, ale například pro Martina Kolomého připravuji na etapu pětilitrový kanystr iontového nápoje. Do třiceti minut po dojezdu etapy dostávají závodníci regenerační nápoj, “ řekl pro Auto.cz Jan Pernica, který je mimo jiné osobním fyzioterapeutem lyžaře Ondřeje Banka.

Spolupracujeme s TipCars.com
Martin Čaban: Dospělost demokracie Martin Čaban: Dospělost demokracie

Jako děti jsme na sebe v určitých situacích křičívali, že…

Tereza Zavadilová: Unaveni sluncem Tereza Zavadilová: Unaveni sluncem

Nálada v evropském bloku před deseti lety připomínala…

Brexit přinesl chaos, finanční trhy zažily černý pátek Brexit přinesl chaos, finanční trhy zažily černý pátek

Akcie i komodity prožily černý pátek, když se jako bouře…

Konzervativci hledají nástupce Camerona, Boris Johnson to být nemusí Konzervativci hledají nástupce Camerona, Boris Johnson to být nemusí

Kandidátů na nového lídra toryů je zhruba pět. Borisi…

 

Štítky Tatra Dakar 2016

 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Letos proběhl už pátý ročník události nazvané Automotive…

Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge Viper se letos rozloučí. Na trhu vydržel čtvrt…

 



Autoslevy


Související články
Buggyra: Start Vršeckého na Dakaru je v ohrožení, Kolomý utrpěl těžké popáleniny Buggyra: Start Vršeckého na Dakaru je v ohrožení, Kolomý utrpěl těžké popáleniny

Na začátku května potvrdil tým Tatra Buggyra Racing start…

Tatra zve na EXPO Mokrá 2016 a EUROSATORY 2016 Tatra zve na EXPO Mokrá 2016 a EUROSATORY 2016

Společnost Tatra Trucks bude v polovině června…

 



 
Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Včera

Nový diesel značky Ford přijíždí nejdříve v užitkových vozech, ale počítá se s ním i do osobních modelů. Dle prvních jízdních dojmů je na co se těšit.




Blesk.cz

Hypotéka versus nájem. Co všechno musíte zvážit u obou variant bydlení?

Hypotéka versus nájem. Co všechno musíte zvážit u…

Většina Čechů touží po vlastním bydlení, ukazují průzkumy. Ne všichni na něj mají ale dost peněz, a tak musí…

Volání i data vyjdou v cizině dál draho. Jak si na cestách nezruinovat konto?

Volání i data vyjdou v cizině dál draho. Jak si na…

Za rok má v EU skončit roaming. Operátoři ale stále neznají podmínky regulace a hrozí tak, že se konec poplatků…

 

iSport.cz

Maďarsko – Belgie 0:4. Jasná výhra Belgičanů, čeká je Wales

Maďarsko – Belgie 0:4. Jasná výhra Belgičanů, čeká je Wales

Fotbalisté Belgie porazili v osmifinále mistrovství Evropy Maďarsko jednoznačně 4:0. Skóre otevřel v 10. minutě…

Byl nejblíže gólu, pak chyboval. Kuckovi nepomohl ani KUCO na dresu

Byl nejblíže gólu, pak chyboval. Kuckovi nepomohl…

Na konci prvního poločasu osmifinálové bitvy mezi Německem a Slovenskem (3:0) na EURO měl záložník Juraj Kucka…

 

Reflex.cz

Kdo jsou největší vítězové a kdo nejpotupněji poražení v Brexitu

Kdo jsou největší vítězové a kdo nejpotupněji…

Británie rozhodla ve čtvrtek v referendu o vystoupení z EU a nadešel čas zúčtování. Známý web Politico zveřejnil…

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne kvůli Brexitu

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne…

EU musí získat důvěru Evropanů, říká tajemník pro evropské záležitosti Úřadu vlády a ekonom Tomáš Prouza. V…