8.1. 2016 Jan Mička Jan Mička

Dakar živě: Co tady jíme? Hotový hodokvas!

 

Bez pořádné stravy by to účastníci Rallye Dakar daleko nedotáhli. Podívejte se, jaké hostiny jim organizátoři každý den připravují.

Rallye Dakar není pouze nebezpečná, ale také velmi drahá záležitost. Akreditace každého z účastníků jde do tisíců eur, a to je trochu moc na to, abyste na etapách viděli průjezdy svých oblíbených závodníků. Organizátoři se však nenechávají zahanbit a myslí takřka na vše od jídla až po sociální zařízení. Dnes si řekneme něco o zdejším stravování.

Čekal jsem cokoliv, tak vydatné hostiny ale opravdu ne. Každé ráno od čtyř hodin je pro akreditované účastníky (při každém vstupu do jídelny se prokazujete visačkou) připravena snídaně formou švédských stolů, přičemž v „nabídce“ nikdy nechybí šunka, vajíčka, sýry, jogurty, kakao, káva, čaj nebo teplé pečivo. Zkrátka základní věci, které by neměly chybět na žádném stole. Fronty se hýbou rychle, všechno působí čistě a na odchodu dostanete tašku s drobnostmi na odpoledne a balík minerálek. Takto jste vybavení až do večera, avšak vzhledem ke shonu, který na Dakaru panuje, na jídlo stejně často není pomyšlení. Základem je mít v dosahu pořádnou zásobu vody, vždy u sebe mít alespoň jednu lahev navíc – ve chvíli, kdy začnete pociťovat žízeň, jste už totiž mimo optimální režim.

Dakar živě: Jsme v Bolívii. Je nádherná a extrémně nebezpečná. (+video)

Na rychlostních zkouškách se většinou zdržíte až do večera, pokud se ale nějaká zruší, což už se na letošním Dakaru stalo dvakrát, můžete stihnout svačinu. Tu čest jsem měl pouze jednou, plněné taštičky a salát z kukuřice ale přišly vhod. Vydává se do šesti hodin, přičemž poté plynule přecházíte k večeři. A to jsou teprve hody! Steaky velké jako dlaň dospělého muže tady nejsou výjimkou, jako příloha je většinou grilovaná zelenina a nechybí ani těstoviny, dezerty nebo místní pivo. Je ovšem slabé jako čaj. Všichni se tady snaží jíst pravidelně a vzhledem k zápřahu během dne také v docela hojné míře, avšak přiznám se, že jsem večeři nikdy „nedorazil“ celou. I pro člověka mých tělesných proporcí je toho zkrátka hodně.

Jenže pro posádky jsou velké hostiny celkem k ničemu, protože potřebují mít dost energie i během etap. Například tým Tatra Buggyra Racing si do Jižní Ameriky přivezl vlastního fyzioterapeuta, který se o ně stará kdykoliv je potřeba. Sestavuje jídelníčky, provádí masáže, tejpování, a vybavuje je i na cesty produkty od největšího českého výrobce, který se zároveň stará i o doplňky českých olympioniků. „Nejdůležitější je pro posádky dodržovat správný pitný režim vzhledem k nadmořské výšce a teplotám v kokpitu. Spotřeba je individuální, ale například pro Martina Kolomého připravuji na etapu pětilitrový kanystr iontového nápoje. Do třiceti minut po dojezdu etapy dostávají závodníci regenerační nápoj, “ řekl pro Auto.cz Jan Pernica, který je mimo jiné osobním fyzioterapeutem lyžaře Ondřeje Banka.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 

Štítky Tatra Dakar 2016

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…