6.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Další žaloba na VW. Tentokrát od autora DSG

Další žaloba na VW. Tentokrát od autora DSG

Někdejší šéf značek Bentley a Bugatti kdysi vedl vývoj dvouspojkové převodovky. Za svoje zásluhy v této oblasti nyní žádá miliardy korun.

Poslední měsíce pro Volkswagen nejsou zrovna šťastné. Emisní skandál Dieselgate je dobře známou kauzou, firma navíc musela nedávno přerušit výrobu kvůli sporům s dodavateli. Nyní pak vyšlo najevo, že Wolfgang Schreiber, bývalý šéf značek Bentley a Bugatti, Volkswagen zažaloval, jelikož cítí, že nebyl dostatečně odměněn za své zásluhy na vývoji dvouspojkové převodovky.

Schreiber je sice známý hlavně jako šéf Bentley a Bugatti z let 2012 až 2014, vystudovaný strojař ale mezi lety 1996 a 2003 vedl koncernový vývoj převodovek, kdy měl na starosti hlavně práce na dvouspojkové převodovce s obchodním označením DSG. Jeho podíl na dnes populární převodovce je tak velký, že u některých patentů je uveden jakožto vynálezce.

A právě to je zdroj celého problému. Podle německých zákonů o zaměstnaneckých vynálezech nelze autora v tomto ohledu odměnit pouze řádným platem, pracovník má totiž nárok i na „přiměřenou“ odměnu. Ta však není stanovena, přičemž mezi společnostmi a zaměstnanci se v této souvislosti často vedou spory, co taková přiměřená odměna znamená.

V tomto případě si sám Schreiber myslí, že má nárok na odměnu ve výši stovkách milionů eur, což je v přepočtu několik miliard korun. Právě o tak vysokou částku bývalý šéf Bentley prostřednictvím podané žaloby žádá. Schreiber totiž vidí obchodní úspěch DSG, přičemž tvrdí, že díky své práci na něm má lví podíl. Naopak sama automobilka prohlašuje, že manažer uplatnil veškeré nároky vyplývající z předcházející práce v koncernu, přičemž dosavadní jednání nevedly k žádné dohodě. Schreiber dokonce údajně odmítl odměnu ve výši 20 milionů eur (cca 540 milionů korun), kterou mu automobilka nabídla.

První projednání případu se na mnichovském soudu konalo již v polovině července, proces bude pokračovat v dubnu příštího roku.

Historie převodovky DSG (Direktschaltgetriebe) se datuje do osmdesátých let, kdy se objevila v závodních speciálech Audi a Porsche. V roce 2003 se pak objevila i v prvních sériových automobilech, nejprve v šestiválcových modelech VW Golf R32 a Audi TT. Řešení vyvinuté ve spolupráci s firmou BorgWarner (VW byl zodpovědný za konstrukci převodovky a celkovou stavbu ústrojí, BorgWarner vyvíjel dvojitou spojku a novou mechatronickou část) následně přebíraly další a další vozy německého koncernu, díky čemuž je DSG dnes velice rozšířenou převodovkou.

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Zdroj: Spiegel

Štítky Volkswagen

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…