6.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Další žaloba na VW. Tentokrát od autora DSG

Další žaloba na VW. Tentokrát od autora DSG

Někdejší šéf značek Bentley a Bugatti kdysi vedl vývoj dvouspojkové převodovky. Za svoje zásluhy v této oblasti nyní žádá miliardy korun.

Poslední měsíce pro Volkswagen nejsou zrovna šťastné. Emisní skandál Dieselgate je dobře známou kauzou, firma navíc musela nedávno přerušit výrobu kvůli sporům s dodavateli. Nyní pak vyšlo najevo, že Wolfgang Schreiber, bývalý šéf značek Bentley a Bugatti, Volkswagen zažaloval, jelikož cítí, že nebyl dostatečně odměněn za své zásluhy na vývoji dvouspojkové převodovky.

Schreiber je sice známý hlavně jako šéf Bentley a Bugatti z let 2012 až 2014, vystudovaný strojař ale mezi lety 1996 a 2003 vedl koncernový vývoj převodovek, kdy měl na starosti hlavně práce na dvouspojkové převodovce s obchodním označením DSG. Jeho podíl na dnes populární převodovce je tak velký, že u některých patentů je uveden jakožto vynálezce.

A právě to je zdroj celého problému. Podle německých zákonů o zaměstnaneckých vynálezech nelze autora v tomto ohledu odměnit pouze řádným platem, pracovník má totiž nárok i na „přiměřenou“ odměnu. Ta však není stanovena, přičemž mezi společnostmi a zaměstnanci se v této souvislosti často vedou spory, co taková přiměřená odměna znamená.

V tomto případě si sám Schreiber myslí, že má nárok na odměnu ve výši stovkách milionů eur, což je v přepočtu několik miliard korun. Právě o tak vysokou částku bývalý šéf Bentley prostřednictvím podané žaloby žádá. Schreiber totiž vidí obchodní úspěch DSG, přičemž tvrdí, že díky své práci na něm má lví podíl. Naopak sama automobilka prohlašuje, že manažer uplatnil veškeré nároky vyplývající z předcházející práce v koncernu, přičemž dosavadní jednání nevedly k žádné dohodě. Schreiber dokonce údajně odmítl odměnu ve výši 20 milionů eur (cca 540 milionů korun), kterou mu automobilka nabídla.

První projednání případu se na mnichovském soudu konalo již v polovině července, proces bude pokračovat v dubnu příštího roku.

Historie převodovky DSG (Direktschaltgetriebe) se datuje do osmdesátých let, kdy se objevila v závodních speciálech Audi a Porsche. V roce 2003 se pak objevila i v prvních sériových automobilech, nejprve v šestiválcových modelech VW Golf R32 a Audi TT. Řešení vyvinuté ve spolupráci s firmou BorgWarner (VW byl zodpovědný za konstrukci převodovky a celkovou stavbu ústrojí, BorgWarner vyvíjel dvojitou spojku a novou mechatronickou část) následně přebíraly další a další vozy německého koncernu, díky čemuž je DSG dnes velice rozšířenou převodovkou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet vyřadily ruské stroje Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet vyřadily ruské stroje

Irská letecká společnost CityJet přestala létat s letouny…

První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři

Hnutí ANO premiéra Andreje Babiše by po květnových…

ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell

Dceřiná společnost energetického kolosu ČEZ – Inven…

Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci

Jeden z nejznámějších českých šéfkuchařů Jan Punčochář…

 
Zdroj: Spiegel

Štítky Volkswagen

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

Dobrali jste antibiotika? Lékař: Tohle musíte hned udělat!

Dobrali jste antibiotika? Lékař: Tohle musíte hned udělat!

Užívali jste poslední dobou antibiotika? Pak je potřeba dát vaše střeva zase „do pohody7. Velmi závažným…

Jaromír Jágr slavil 47! Nejkrásnější dárek mu dala Kopřivová

Jaromír Jágr slavil 47! Nejkrásnější dárek mu dala Kopřivová

Lepší prožití 47. narozenin si snad ani nemohl přát. Jaromír Jágr strávil večer se svou Veronikou. A přímo na ledě!

 

iSport.cz

Hašek to má nahnuté! Bohemians po sérii bez výhry řešili výměnu trenéra

Hašek to má nahnuté! Bohemians po sérii bez výhry…

V minulé sezoně byl pro zelenobílý národ bohem, teď je mužem na odstřel. Podle informací deníku Sport vedení…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými vrstvami i technologiemi

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými…

Alita miluje Huga, Arturovi se líbí Anička, Christian má zálusk na Marion a Phillipa pojí s Dellem přátelství…

Facebook podle britských zákonodárců potřebuje regulaci, vedení firmy označili za digitální gangstery

Facebook podle britských zákonodárců potřebuje…

Sociální síť Facebook naléhavě potřebuje regulaci, která umožní chránit soukromí uživatelů a bojovat proti…