Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso na prodej. Nikoliv auto, ale celá firma

David Bureš
Diskuze (1)
Ambiciózní plány současný majitel De Tomasa nedokončí.

Italská automobilka De Tomaso je na prodej. Výrobce se několik měsíců potýkal s finančními problémy, které nevyřešil ani prodej výrobní licence na model DeAuville do Číny. Ještě loni De Tomaso plánovalo, že v budoucnu bude nabízet vedle crossoveru také limuzínu a kupé.

Hlavním věřitelem De Tomasa je italský region Piemont, který po setkání s 900 zaměstnanci firmy potvrdil, že je automobilka v likvidaci.

Region oslovil vybrané automobilky, zda by nechtěly značku De Tomaso koupit. Zájem podle některých zdrojů projevilo BMW, mluvčí mnichovské automobilky však tyto zprávy ihned dementoval.

Prodej automobilky tak znamená konec ambiciózních plánů Giana Maria Rossignola, posledního majitele De Tomasa. Rossignolo, bývalý vrcholný manažer Fiatu počítal s tím, že v budoucnu bude ročně prodávat 8.000 aut – tři tisíce crossoverů, tři tisíce sedanů a dva tisíce kupé.

Na loňském ženevském autosalonu debutoval předprodukční prototyp prvního chystaného modelu – crossoveru DeAuville, zprvu nazývaného SLS. Ten byl poháněn motorem 2,8 V6 Turbo (221 kW/400 Nm) z dílny koncernu General Motors.

Krátce po premiéře DeAuville automobilka prohlásila, že chystá nástupce legendární Pantery, jehož prototyp byl dokonce nafilmován v blízkosti továrny DeTomaso.

Gian Luca Rossignolo, syn majitele a zároveň obchodní a marketingový ředitel automobilky v březnu 2011 řekl: „Chceme být italským Aston Martinem. Doufáme, že sériové DeAuville nabídneme zákazníkům již letos na podzim. Počínaje letopočtem 2012 jej pak bude vznikat asi 3 tisíce kusů za rok. Vrátí se i Pantera, jejíž základní cena bude začínat pod hranicí 290 tisíc eur.“

Už na konci loňského roku však vyplynulo na povrch, že budoucnost De Tomasa není tak růžová, jak se dosud zdálo.

Firma v prosinci 2011 oznámila, že prodala práva na výrobu crossoveru DeAuville nejmenované čínské společnosti. Prodejem se De Tomaso rozhodlo vyřešit své finanční problémy, vedení už předtím ani nedokázalo vyplácet mzdy svým zaměstnancům.

Zprávy z posledních dní ukazují, že prodej licence finanční trable automobilky nevyřešil. Nechme se ale překvapit, zda nakonec někdo De Tomaso nekoupí. Takový VW Group v minulosti koupil už několik italských značek, naposledy Ducati. A čínské firmy mají financí také dostatek…

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Barrichello
14. 5. 2012 09:23
HMM
tak trochu sem to čekal, každopádně škoda, je to slavná zančka, snad jí někdo zachrání a budou tam něco důstojného vyrábět