De Tomaso DeAuville: Výrobní licence prodána do Číny
Důvodem prodeje výrobní licence na model DeAuville jsou finanční problémy firmy De Tomaso.
Italská společnost De Tomaso prodala práva na výrobu crossoveru DeAuville nejmenované čínské společnosti. Ta výrobní licenci na tento model koupila za 12 milionů euro (v přepočtu zhruba korun 310 milionů korun).
De Tomaso se v minulých měsících dostalo do finančních problémů, vedení už nedokázalo vyplácet mzdy svým zaměstnancům. Řešením tak byl prodej výrobní licence na model DeAuville, který italská společnost představila na letošním ženevském autosalonu.
Současný majitel firmy De Tomaso, Gian Mario Rossignolo hodnotí prodej licence do čínských rukou kladně. Podle jeho vyjádření je to důkazem, že De Tomaso vyvinulo kvalitní techniku. Společnost pak především získá chybějící finanční prostředky potřebné k jejímu dalšímu fungování.
Název čínské společnosti, která licenci na výrobu crossoveru De Tomaso DeAuville, zůstává utajen. Dodejme však, že letos v dubnu čínská automobilka Great Wall představila v Šanghaji koncept Haval IF, který se až nápadně podobal italskému automobilu.
DeAuville byl italským výrobcem zprvu označován jako SLS. Podle výrobních plánů měla výroba vozu probíhat v turínské továrně Grugliasco, kde se vyráběly Alfy Romeo Brera a Spider. De Tomaso chtělo vyrábět až 3.000 crossoverů ročně, v budoucnu se modelová řada měla rozrůst o limuzínu a kupé, nástupce slavné Pantery.
Základem DeAuville je hliníková platforma Univis, která šasi zpevňuje pomocí čtvercové trubkové konstrukce. Některé díly, například přeplňovaný 2,8litrový vidlicový šestiválec (221 kW/400 Nm), pocházejí z dílny amerického koncernu General Motors.