Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

deBolex Energica Eva dokazuje, že i elektrická motorka může mít styl

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Energica Eva je své sériové podobě silničním motocyklem s vizáží moderního streetfighteru, ale u deBolex Engineering Co. se tento model dočkal proměny v nádherný čistě okruhový stroj.

Italská společnost Energica Motor Company S.p.A. má v současnosti ve své nabídce elektrické motocykly Ego, Eva a Eva EsseEsse9. Modely Ego a Eva představují lehce futuristicky střižený supersport a streetfighet, zatímco Eva EsseEsse9 především díky kruhovému světlometu a provedení sedla připomíná motocyklovou klasiku.

Všechny tři modely jsou ovšem naprosto moderními elektrickými motocykly. Specialisté z malé britské společnosti deBolex Engineering Co., kteří mají na svém kontě řadu staveb na základech klasických i moderních motorek se ovšem rozhodli, že posunou zpět v čase model Eva a to za pomoci zásadní proměny jeho vzhledu.

Výsledkem je motocykl, který na první pohled působí dojmem, že představuje jeden z řady silničních závodních speciálů z osmdesátých nebo možná i sedmdesátých let dvacátého století. Tento dojem vyvolává samozřejmě kapotáž se svými hladkými liniemi, na níž svým provedením navazuje atrapa palivové nádrže i koncovka se sedlem.

Základem nádherného motocyklu je ovšem i nadále trubkový rám sériového modelu Eva a pohon zajišťuje elektromotor o nejvyšším výkonu 107 kW (145 k) a točivém momentu 200 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují baterie s maximální kapacitou 13,4 kWh.

Energica Eva ve své sériové podobě může dosahovat nejvyšší rychlosti kolem 200 km/h a jezdec může volit z jízdních režimů pojmenovaných Urban, Eco, Rain a Sport. Dojezd na jedno nabití se pohybuje okolo 200 km a dobití baterií na plnou kapacitu zabere 3,5 hodiny, resp. s rychlonabiječkou kolem 30 minut.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme