Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Energica Eva a Ego: Italské sportovní elektromotorky nabízejí vyšší výkon

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Společnost Energica Motor Company oficiálně potvrdila, že její elektřinou poháněné motocykly Ego a Eva disponují pro letošní rok vyššími hodnotami výkonu i točivého momentu.

Historie společnosti Energica Motor Company se sídlem v italském Modeně sahá do začátku tohoto desetiletí, ale samotná společnost byla založena až v roce 2014. V současnosti tato firma nabízí elektřinou poháněný streetfighter Eva, který je odvozen od supersportovního modelu Evo, jenž je v nabídce i v luxusní číslované edici Ego 45.

Základem modelů Eva i Ego je prostorový trubkový rám, v němž je uložen olejem chlazený elektromotor a baterie s kapacitou 11,7 kWh, umožňující dojezd kolem 200 km v jízdním režimu Eco. Dobíjení baterií na plnou kapacitu zabere okolo tří až pěti hodin a při využití rychlonabíječky mohou mít 85 % kapacity během dvaceti až třiceti minut.

Pro sezónu 2017 si Energica Motor Company pro své stroje připravila nové elektromotory, které jsou homologovány v rámci normy Euro 4.

V případě modelu Eva došlo ke zvýšení výkonu z dosavadních 70 kW (95 k) na 80 kW (108 k) a točivého momentu ze 170 N.m na 180 N.m. Pro kapotovaný model Ego je uváděno zvýšení výkonu z loňských 100 kW (136 k) na 107 kW (145 k) a točivého momentu ze 195 N.m na 200 N.m.

Energica Eva i Ego mají díky zvýšení výkonu nabídnout ještě zajímavější dynamické hodnoty než doposud, i když již stávající akcelerace z 0 na 100 km/h za 2,8 s u kapotovaného supersportu je více než dostatečná.

Jezdci obou modelu se mohou i nadále spoléhat na kvalitní konstrukci podvozku s osvědčenými komponenty v podobě přední upside down 43 mm stavitelné vidlice Marzocchi, odpružení zadního kola Bitubo, brzdového systému Brembo s ABS Bosch a 17palcových kol obutých do pneumatik Pirelli Diablo Rosso II.

Energica Motor Company pak nabízí pro další zvýšení exkluzivity svých strojů i jejich jízdních vlastností řadu příplatkových prvků včetně odpružení značky Öhlins či kol O.Z. Racing. Ceny těchto elektřinou poháněných sportovců pak začínají na částce 25.400 euro (zhruba 686.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - wakantanka
27. 4. 2017 16:19
Re: Elektromotory homologované v rámci normy Euro 4
:yes: :yes: :yes:
27. 4. 2017 15:18
Re: Elektromotory homologované v rámci normy Euro 4
Dost motorkářů upravuje výfuky nelegálním způsobem (nebo mění za neschválené typy, někdy ryze závodní; tohle zahrnuje i odstraňování katalyzátorů). Základní tovární bývají celkem tiché. Ono také záleží, odkud hluk měříš (u zadního kola to bude jiné než u předního). Pro výrobce prý výfuk není problém. Problém jim spíš dělá hluk mechaniky motoru a přenos vibrací do zbytku motorky.

Tohle se však týká Euro4, což je u motorek celkem horká novinka (první motorky plnící tuhle normu jsou na trhu asi rok), a nevím, jak to bylo za Euro3 (nějaký hlukový limit pravděpodobně byl).
Avatar - wakantanka
27. 4. 2017 12:03
Re: Elektromotory homologované v rámci normy Euro 4
No podľa toho čo stretávam na cestách, tak buď sú tie normy ohľadom hluku veľmi benevolentné, alebo všetci motorkári ihneď po kúpe pomenili výfuky. :-)
27. 4. 2017 09:04
Re: Elektromotory homologované v rámci normy Euro 4
U motorek se v souvislosti s Euro normami mluví i o hluku. Takže by mohlo jít o hluk (protože u hluku nejde jen o výfuk, ale o celou motorku; ale pak by to nebylo jen pro motor). Ve skutečnosti Euro4 hluk přímo nelimituje. Ten limit je v nařízení regulujícím homologaci motorek a hodnota závisí na tom, jakou Euro normu to má splnit. Novináři, nebo výrobci (v případě novinářů je otázka, jestli to vůbec ví), to takhle zjednodušují. Je možné, že se na Euro4 váže ještě něco dalšího.
27. 4. 2017 08:37
Re: nevím, nevím
Já bych třeba elektrickou lesní motorku chtěl. Samozřejmě za předpokladu že by jezdila podobně jako spalovací originál. A to ticho v lese bych naopak bral jako hodně veliký bonus