Energica Eva a Ego: Italské sportovní elektromotorky nabízejí vyšší výkon
Historie společnosti Energica Motor Company se sídlem v italském Modeně sahá do začátku tohoto desetiletí, ale samotná společnost byla založena až v roce 2014. V současnosti tato firma nabízí elektřinou poháněný streetfighter Eva, který je odvozen od supersportovního modelu Evo, jenž je v nabídce i v luxusní číslované edici Ego 45.
Základem modelů Eva i Ego je prostorový trubkový rám, v němž je uložen olejem chlazený elektromotor a baterie s kapacitou 11,7 kWh, umožňující dojezd kolem 200 km v jízdním režimu Eco. Dobíjení baterií na plnou kapacitu zabere okolo tří až pěti hodin a při využití rychlonabíječky mohou mít 85 % kapacity během dvaceti až třiceti minut.
Pro sezónu 2017 si Energica Motor Company pro své stroje připravila nové elektromotory, které jsou homologovány v rámci normy Euro 4.
V případě modelu Eva došlo ke zvýšení výkonu z dosavadních 70 kW (95 k) na 80 kW (108 k) a točivého momentu ze 170 N.m na 180 N.m. Pro kapotovaný model Ego je uváděno zvýšení výkonu z loňských 100 kW (136 k) na 107 kW (145 k) a točivého momentu ze 195 N.m na 200 N.m.
Energica Eva i Ego mají díky zvýšení výkonu nabídnout ještě zajímavější dynamické hodnoty než doposud, i když již stávající akcelerace z 0 na 100 km/h za 2,8 s u kapotovaného supersportu je více než dostatečná.
Jezdci obou modelu se mohou i nadále spoléhat na kvalitní konstrukci podvozku s osvědčenými komponenty v podobě přední upside down 43 mm stavitelné vidlice Marzocchi, odpružení zadního kola Bitubo, brzdového systému Brembo s ABS Bosch a 17palcových kol obutých do pneumatik Pirelli Diablo Rosso II.
Energica Motor Company pak nabízí pro další zvýšení exkluzivity svých strojů i jejich jízdních vlastností řadu příplatkových prvků včetně odpružení značky Öhlins či kol O.Z. Racing. Ceny těchto elektřinou poháněných sportovců pak začínají na částce 25.400 euro (zhruba 686.000 Kč).