DeLorean DMC-12 míří zpět do výroby

 

De Lorean Motor Company díky změnám v severoamerické legislativě může začít s výrobou zcela "nových" kupé DMC-12 a neomezovat se jen na opravy a renovace starších vozů.

Společnost DeLorean Motor Company, která sídlí v Humble na předměstí texaského Houstonu, byla obnovena v roce 1995 za účelem oprav a renovací originálních vozů.

Z Irska, kde na začátku osmdesátých let probíhala výroba jediného modelu DeLorean DMC-12, byly do Texasu převezeny součástky, z nichž měly být postaveny sériové vozy. Tyto díly se nyní využívají při opravách původních vozů.

Společnost, za jejímž vznikem stojí Stephen Wynne, rodák z britského Liverpoolu, je již dnes schopná na zakázku postavit prakticky nový vůz, který využívá 80 % procent původních dílů, ale s ohledem na legislativu Spojených státu amerických se jedná víceméně o generální opravu již dříve vyrobeného vozu.

Výrobu zcela nových DeLoreanů DMC-12 doposud znemožňovaly regulace, za nimiž stojí úřady Spojených státu amerických v čele s Národním úřadem pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), které více než pět desetiletí nerozlišují mezi společnostmi vyrábějícími milionové série automobilů a malosériovými výrobci.

Nyní ovšem došlo k zásadní změně situace, když byl v prosinci loňského roku schválen takzvaný Low Volume Motor Vehicle Manufacturers Act, což je zákon, který upravuje a schvaluje podmínky výroby replik automobilů starších více než 25 let.

Tento nový zákon totiž umožňuje DeLorean Motor Company a nejen jí spustit výrobu nových vozů. Ty musí i nadále splňovat řadu nařízení a požadavků včetně aktuálních severoamerických emisních norem a nemohou být vyráběny v sériích větších než 325 vozů za rok, ale přeci jen nemusí splňovat tak přísné podmínky jako zcela nově vyvinuté a vyráběné vozy.

De Lorean Motor Company v souvislosti s novým zákonem vydal oficiální prohlášení, v němž potvrzuje, že se na jeho přijetí již nějakou dobu připravuje a jedná s novými dodavateli motorů. V zádi nově vyrobených DMC-12 tedy již nebudou původní pohonné jednotky z produkce Peugeot-Renault-Volvo, ale i nadále se má jednat o vidlicové šestiválce, které mají disponovat výkonem okolo 257 až 294 kW (350 až 400 k).

Podle dostupných informací si mají nové DeLoreany zachovat svůj design i konstrukci karoserie s podvozkem. S ohledem na zákon má vznikat do 300 vozů za rok s cenou od 100.000 amerických dolarů (zhruba 2.500.000 Kč). První nově vyrobená kupé DMC-12 mají ke svým majitelům dorazit již v příštím roce.

Video: DeLorean stále žije

DeLorean Motor Company od svého znovuzrození v devadesátých letech nabízí vedle oprav a renovací i úpravy, které DMC-12 přibližují současným standardům. V nabídce příplatkového příslušenství jsou vedle výkonnější pohonné jednotky nebo sportovních tlumičů Eibach, uvedeny například xenonové světlomety, navigace, rozhraní pro Bluetooth nebo iPod.

Fanoušci si přijdou na své i v oblasti stylových doplňků od klíčenek, psacích potřeb přes oblečení až po sadu zavazadel, která je svými rozměry i designem připravena na míru pro DMC-12.

Zkrátka nepřijdou ani zájemci z Evropy, protože společnost má vedle několika zastoupení v USA také pobočku, která sídlí v Holandsku.

VETERÁN.AUTO.CZ: DeLorean DMC-12 (1981-1982): Přistřižená křídla

DeLorean DMC-12 se sice proslavil díky filmové trilogii „Back to the Future“, v níž si zahrál stylový stroj času, ale v osmdesátých letech přitahoval pozornost i díky finančním potížím automobilky a zatčení jejího zakladatele za pašování kokainu.

Vedle filmové kariéry a finančních skandálů si přitom tento vůz zaslouží pozornost i díky designu, pod nímž je podepsán Giorgetto Giugiaro a samotné konstrukci karoserie, kombinující povrchové panely z nerezové oceli se skořepinou z vyztužených plastů a páteřovým rámem, v jehož zadním rozvidlení za zadní nápravou je uložen vidlicový šestiválec PRV (Peugeot-Renault-Volvo) o objemu 2,85 l.

Spolupracujeme s TipCars.com
Boj o TTIP v Evropě: Firmy chtějí dál jednat, Rakousko s Francií ne Boj o TTIP v Evropě: Firmy chtějí dál jednat, Rakousko s Francií ne

Rozhovory ohledně Transatlantické obchodní a investiční…

Německý sklad zkrachovalé Viktoriagruppe přezval nový vlastník Německý sklad zkrachovalé Viktoriagruppe přezval nový vlastník

Sklad zkrachovalé společnosti Viktoriagruppe v bavorském…

ČSAD neprodá Pentě pozemky na Florenci. Má vlastní projekt ČSAD neprodá Pentě pozemky na Florenci. Má vlastní projekt

Ambiciózní plán nové čtvrti v centru Prahy se investiční…

Amazon v Dobrovízi najel na plnou kapacitu, zaměstnancům zvýší platy Amazon v Dobrovízi najel na plnou kapacitu, zaměstnancům zvýší platy

Internetový obchod Amazon plně zprovoznil svůj areál ve…

 

Štítky Sportovní Kupé

 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala interiér. Kufr nabízí v základu 720 l Škoda Kodiaq ukázala interiér. Kufr nabízí v základu 720 l

Jestli jste si mysleli, že už odhalování Škody Kodiaq…

Škoda Octavia RS opět pod palbou tuningu. Podívejte se na výsledek Škoda Octavia RS opět pod palbou tuningu. Podívejte se na výsledek

Škoda Octavia RS je poměrně častým terčem tuningu. Třeba…

 




Související články
Jak by vypadal sporťák Caterhamu plánovaný s Alpine? Jak by vypadal sporťák Caterhamu plánovaný s Alpine?

Kdyby spolupráce Renaultu a Caterhamu na sportovním kupé…

Už se zase mluví o Mazdě RX-9. Tentokrát už (prý) fakt bude Už se zase mluví o Mazdě RX-9. Tentokrát už (prý) fakt bude

Mazda se svého rotačního snu nevzdala. Nejnovější…

 



 
Hypersport od AMG? Už příští rok s motorem z formule 1!

Hypersport od AMG? Už příští rok s motorem z formule 1!

Dnes 17:47

Divize AMG opravdu pracuje na hybridním hypersportu R50, jehož srdcem bude motor V6 Turbo o objemu 1,6 litru, převzatý z monopostu formule 1.




Blesk.cz

Pohřeb vizážisty hvězd Špese (†54): Na parte není rodina, ale číslo bankovního účtu!

Pohřeb vizážisty hvězd Špese (†54): Na parte není…

Poslední rozloučení s vizážistou českých celebrit Ivo Špesem (†54), který svůj život dobrovolně ukončil před…

Tip na víkend: Ochutnejte jídlo z ulic Brazílie, Indie, Japonska či Mexika

Tip na víkend: Ochutnejte jídlo z ulic Brazílie,…

Úspěšný pražský food festival má »pokračování«! V Plzni v sobotu 3. září budou mít návštěvníci akce Papírna…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: TOP ligy finišují! Kdo ještě změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: TOP ligy finišují! Kdo…

Přípravy na novou sezonu odstartovaly a fotbalové přestupy jsou v plném proudu. Také v letošním létě se…

Poslední rozhovor s Čáslavskou. Volal jsem jí po Riu, bylo pozdě, říká Synek

Poslední rozhovor s Čáslavskou. Volal jsem jí po…

Krátce před olympijskými hrami v Riu de Janeiro se veslař Ondřej Synek sešel v rozhovoru pro deník Sport s Věrou…

 

Reflex.cz

Výchova podle prababiček: Malé děti si hrály v klecích zavěšených za okny věžáků

Výchova podle prababiček: Malé děti si hrály v…

V dnešní době bdělých sociálek by to určitě neprošlo, ale ve 30. letech minulého století se staly klece pro děti…

Doktorka Kellerová v podání Kateřiny Brožové našla dno české seriálové tvorby

Doktorka Kellerová v podání Kateřiny Brožové našla…

Do podzimního boje o diváka posílají televize tradičně i několik velkých seriálů. V zahraniční konkurenci…