DeLorean DMC-12 míří zpět do výroby

 

De Lorean Motor Company díky změnám v severoamerické legislativě může začít s výrobou zcela "nových" kupé DMC-12 a neomezovat se jen na opravy a renovace starších vozů.

Společnost DeLorean Motor Company, která sídlí v Humble na předměstí texaského Houstonu, byla obnovena v roce 1995 za účelem oprav a renovací originálních vozů.

Z Irska, kde na začátku osmdesátých let probíhala výroba jediného modelu DeLorean DMC-12, byly do Texasu převezeny součástky, z nichž měly být postaveny sériové vozy. Tyto díly se nyní využívají při opravách původních vozů.

Společnost, za jejímž vznikem stojí Stephen Wynne, rodák z britského Liverpoolu, je již dnes schopná na zakázku postavit prakticky nový vůz, který využívá 80 % procent původních dílů, ale s ohledem na legislativu Spojených státu amerických se jedná víceméně o generální opravu již dříve vyrobeného vozu.

Výrobu zcela nových DeLoreanů DMC-12 doposud znemožňovaly regulace, za nimiž stojí úřady Spojených státu amerických v čele s Národním úřadem pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), které více než pět desetiletí nerozlišují mezi společnostmi vyrábějícími milionové série automobilů a malosériovými výrobci.

Nyní ovšem došlo k zásadní změně situace, když byl v prosinci loňského roku schválen takzvaný Low Volume Motor Vehicle Manufacturers Act, což je zákon, který upravuje a schvaluje podmínky výroby replik automobilů starších více než 25 let.

Tento nový zákon totiž umožňuje DeLorean Motor Company a nejen jí spustit výrobu nových vozů. Ty musí i nadále splňovat řadu nařízení a požadavků včetně aktuálních severoamerických emisních norem a nemohou být vyráběny v sériích větších než 325 vozů za rok, ale přeci jen nemusí splňovat tak přísné podmínky jako zcela nově vyvinuté a vyráběné vozy.

De Lorean Motor Company v souvislosti s novým zákonem vydal oficiální prohlášení, v němž potvrzuje, že se na jeho přijetí již nějakou dobu připravuje a jedná s novými dodavateli motorů. V zádi nově vyrobených DMC-12 tedy již nebudou původní pohonné jednotky z produkce Peugeot-Renault-Volvo, ale i nadále se má jednat o vidlicové šestiválce, které mají disponovat výkonem okolo 257 až 294 kW (350 až 400 k).

Podle dostupných informací si mají nové DeLoreany zachovat svůj design i konstrukci karoserie s podvozkem. S ohledem na zákon má vznikat do 300 vozů za rok s cenou od 100.000 amerických dolarů (zhruba 2.500.000 Kč). První nově vyrobená kupé DMC-12 mají ke svým majitelům dorazit již v příštím roce.

Video: DeLorean stále žije

DeLorean Motor Company od svého znovuzrození v devadesátých letech nabízí vedle oprav a renovací i úpravy, které DMC-12 přibližují současným standardům. V nabídce příplatkového příslušenství jsou vedle výkonnější pohonné jednotky nebo sportovních tlumičů Eibach, uvedeny například xenonové světlomety, navigace, rozhraní pro Bluetooth nebo iPod.

Fanoušci si přijdou na své i v oblasti stylových doplňků od klíčenek, psacích potřeb přes oblečení až po sadu zavazadel, která je svými rozměry i designem připravena na míru pro DMC-12.

Zkrátka nepřijdou ani zájemci z Evropy, protože společnost má vedle několika zastoupení v USA také pobočku, která sídlí v Holandsku.

VETERÁN.AUTO.CZ: DeLorean DMC-12 (1981-1982): Přistřižená křídla

DeLorean DMC-12 se sice proslavil díky filmové trilogii „Back to the Future“, v níž si zahrál stylový stroj času, ale v osmdesátých letech přitahoval pozornost i díky finančním potížím automobilky a zatčení jejího zakladatele za pašování kokainu.

Vedle filmové kariéry a finančních skandálů si přitom tento vůz zaslouží pozornost i díky designu, pod nímž je podepsán Giorgetto Giugiaro a samotné konstrukci karoserie, kombinující povrchové panely z nerezové oceli se skořepinou z vyztužených plastů a páteřovým rámem, v jehož zadním rozvidlení za zadní nápravou je uložen vidlicový šestiválec PRV (Peugeot-Renault-Volvo) o objemu 2,85 l.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 

Štítky Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…