Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Der Spiegel: klíčová data nového Porsche jsou stanovena

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Letošní léto již má v Německu ústřední téma. Zatímco v minulých letech to byl nový Golf, Astra nebo Mercedes SLR, letos se v centru pozornosti ocitá čtvrtá řada automobilky Porsche...

Letošní léto již má v Německu ústřední téma. Zatímco v minulých letech to byl nový Golf, Astra nebo Mercedes SLR, letos se v centru pozornosti ocitá čtvrtá řada automobilky Porsche. Stále ještě není nic jisté, ale podle podle počtu dosud zveřejněných článků půjde o velkou událost. Nic na tom nemění ani skutečnost, že jsme pořád dost vzdáleni od případného zahájení výroby.

Poslední upřesnění informací o novém Porsche přinesl v minulých dnech německý Der Spiegel a v zápětí jej citovala prakticky všechna německá automobilová média. Projekt čtvrtého Porsche bude zřejmě ukazatelem stavu německého autoprůmyslu. Podaří-li se jej úspěšně zrealizovat, prokáže relativně malá německá automobilka, že automobily lze stále vyrábět s visačkou Made in Germany, která je již dnes neodmyslitelně spojena s extrémně vysokými náklady.

O peníze jde v tuto chvíli především. Vývoj nového Porsche Panamera (tak se podle Spiegelu má novinka jmenovat) má stát přes miliardu Euro, což je investice, která by mohla v horším případě znamenat částečnou ztrátu samostatnosti automobilky nebo rovnou její přechod pod křídla některého velkého koncernu.

O budoucím výrobním programu má rozhodovat vedení firmy na zasedání 27. července, definitivní verdikt bude vydán těsně před automobilovou výstavou IAA ve Frankfurtu. Manažeři Porsche se konkrétní detaily dozvídají v těchto dnech, ale skupina současných majitelů stuttgartských vozů se již s novou Panamerou seznámila při šetřeních reakcí zákazníků při několika car clinics v USA a Německu. Ti všichni už ví, jak bude nové Porsche pravděpodobně vypadat, ale vyzrazení toho co viděli je podle Der Spiegelu ošetřeno smlouvami, které v tom případě hrozí vysokými pokutami.

Prý půjde sportovní čtyřdveřové kupé, jehož tvary připomínají klasické Porsche 911. Tedy žádné Porsche ve stylu Mercedesu R, o kterém hovořily dřívější spekulace německého Manager Magazinu. Pohon má mít na starost osmiválec z Porsche Cayenne Turbo resp. desetiválec z Carrery GT. Karosérii bude vyrábět Magna Steyr v rakouském Grazu a nalakovanou ji pak dopraví do nového lipského závodu Porsche (tzn. pravděpodbně přes území ČR), kde bude probíhat finální montáž.

Asi 40 procent všech dílů bude převzato z řad 911 a Cayenne, čímž budou sníženy vývojové a výrobní náklady. Německá přidaná hodnota (nákup levných dílů, prodej drahých hotových výrobků) na Cayenne, předmontovaném v bratislavském závodě VW činí více než 50 %, v případě Panamery má přidaná hodnota německé automobilky přesáhnout 70 %! Při 25000 prodaných vozů bude podle interních kalkulací modelová řada vysoce rentabilní a již nyní se počítá s tím, že bude možné v případě zavedení odvodit několik dalších karosářských variant.

"Skutečné rodinné Porsche" by se mělo dostat do výroby snad už v roce 2008, půjde-li vše podle plánů.

Cena nového Porsche se bude pohybovat mezi 70000 a 100000 Euro, tedy někde mezi cenou současného základního Porsche 911 Carrera a Cayenne Turbo.

Ondřej Láník
Diskuze (19)