Detroit 2007: Amerika dostala nový Ford Focus
Detroit byl vybrán pro představení nového Fordu Focus pro americký trh. Se svým evropským jmenovcem nemá příliš mnoho společného. Podle prvních zveřejněných fotografiích to tak trochu vypadá na návrat k populárním tvarům, které léta obdivovali zákazníci evropských i amerických verzí Fordů Escort.
Vedle čtyřdveřového sedanu, který v evropské nabídce Fordu má svůj ekvivalent, bude v nabídce také provedení kupé se dvěma dveřmi a klasickou tříprostorovou karoserií. První vozy by se měly u amerických obchodníků objevit během podzimu letošního roku.
Ford Focus sedan v USA a Evropě | ||
Rozměr | USA (model 2008) | Evropa (model 2007) |
Délka [mm] | 4470 | 4488 |
Šířka [mm] | 1722 | 1840 |
Výška [mm] | 1486 | 1497 |
Rozvor [mm] | 2591 | 2640 |
Jednoduché designové linie nového Focusu mají několik zajímavých detailů, které automobil odliší od zbytku automobilové masy, která po amerických silnicích jezdí. Jedná se dozajista o chromovanou masku a na ni navazující extravagantně tvarované světlomety, přísně funkcionalistický obdélníkový tvar mlhových světlometů, čistě tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek nebo nepřehlédnutelnou, ale možná až příliš prvoplánovou boční charakterovou linii startující za předními koly a končící až na zadním blatníku. Sportovně tvarovaná koncová světla jsou umístěná vysoko, stejně jako nakládací hrana zavazadlového prostoru.
První zveřejněné fotografie interiéru ukazují odvážně provedenou přístrojovou desku s rozměrnými briliantově stříbrnými matnými plochami a ovládacími prvky a přístroji s modrým podsvětlením, které však lze jednoduše tlačítkem změnit na některý ze šesti odlišných barev (po tomto prvku prý touží 90 % potenciálních zákazníků Focusu v USA ). Design potvrzuje záměr výrobce ucházet se o zájem velmi mladých řidičů.
Pohon obstarává řadový benzinový motor 2.0 16V (100 kW), dodávaný s pětistupňovou ručně řazenou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Konstrukce Fordu zapracovala na produkované hladině hluku uvnitř i vně vozu. Jedním z řady opatření je sériová montáž silnějších skel (přední boční mají tloušťku 3,8 mm místo 3,2 mm). Nový stálý převod snížil otáčky motoru při rychlosti 65 mph (104 km/h) z 2490 ot./min na 2230 ot./min. Standardem je šest airbagů a ABS, americký Focus 2008 má ale pouze bubnové brzdy na zadních kolech.