Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit 2007: Amerika dostala nový Ford Focus

Ondřej Láník
Diskuze (71)
Lidové automobily s maloobjemovými motory s nízkou spotřebou paliva se stávají velmi důležitým artiklem i na americkém trhu. Za mořem bude mezi lidové patřit například nový Focus.

Detroit byl vybrán pro představení nového Fordu Focus pro americký trh. Se svým evropským jmenovcem nemá příliš mnoho společného. Podle prvních zveřejněných fotografiích to tak trochu vypadá na návrat k populárním tvarům, které léta obdivovali zákazníci evropských i amerických verzí Fordů Escort.

Vedle čtyřdveřového sedanu, který v evropské nabídce Fordu má svůj ekvivalent, bude v nabídce také provedení kupé se dvěma dveřmi a klasickou tříprostorovou karoserií. První vozy by se měly u amerických obchodníků objevit během podzimu letošního roku.

Ford Focus sedan v USA a Evropě
RozměrUSA (model 2008)Evropa (model 2007)
Délka [mm]44704488
Šířka [mm]17221840
Výška [mm]14861497
Rozvor [mm]25912640

Jednoduché designové linie nového Focusu mají několik zajímavých detailů, které automobil odliší od zbytku automobilové masy, která po amerických silnicích jezdí. Jedná se dozajista o chromovanou masku a na ni navazující extravagantně tvarované světlomety, přísně funkcionalistický obdélníkový tvar mlhových světlometů, čistě tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek nebo nepřehlédnutelnou, ale možná až příliš prvoplánovou boční charakterovou linii startující za předními koly a končící až na zadním blatníku. Sportovně tvarovaná koncová světla jsou umístěná vysoko, stejně jako nakládací hrana zavazadlového prostoru.

První zveřejněné fotografie interiéru ukazují odvážně provedenou přístrojovou desku s rozměrnými briliantově stříbrnými matnými plochami a ovládacími prvky a přístroji s modrým podsvětlením, které však lze jednoduše tlačítkem změnit na některý ze šesti odlišných barev (po tomto prvku prý touží 90 % potenciálních zákazníků Focusu v USA ). Design potvrzuje záměr výrobce ucházet se o zájem velmi mladých řidičů.

Pohon obstarává řadový benzinový motor 2.0 16V (100 kW), dodávaný s pětistupňovou ručně řazenou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Konstrukce Fordu zapracovala na produkované hladině hluku uvnitř i vně vozu. Jedním z řady opatření je sériová montáž silnějších skel (přední boční mají tloušťku 3,8 mm místo 3,2 mm). Nový stálý převod snížil otáčky motoru při rychlosti 65 mph (104 km/h) z 2490 ot./min na 2230 ot./min. Standardem je šest airbagů a ABS, americký Focus 2008 má ale pouze bubnové brzdy na zadních kolech.

Ondřej Láník
Diskuze (71)
8. 1. 2007 22:45
Re: Fordova schíza - malá analýzka
Z malych aut od Forda mam ten pocit, ze jim na nejake prestizi a vnimani toho auta nezalezi. Cil je udelat auto male, levne, uzitecne. Kouknite na ford escort kterej tam byl pred focusem. Strach a hruza. Jel sem nim...je to jeste horsi nez to vypada. Auto pro 'socky'. Americke socky, samozrejme. V evrope je reprezentant Fordu Focus a Mondeo. V usa jsou to trucky, SUV-cka a pak nake ty limuziny.
8. 1. 2007 22:37
Re: Tak to je rana do vazu
je to hodne zvlastni...nektere modely jakoby zlepily dokopy z mnoha jinejch..jakoby vzali auto navrhnuto pro evropu a pak to chteli nak zmenit a akurat to strasne posrali. focus, accord, atd
8. 1. 2007 20:02
Brrr, to je ale humus ...
:-( Brrr, musím se přidat k mnoha z vás, kterým se tohle auto nelíbí. Je to fakt síla. Amíci byli vždycky divný, ale udělat takhle ošklivý auto... no ale zas je pravda, že kvalita jejich aut není nic moc. Opravdu to vypadá, že k veslu pustili Čínskou kopírku, která dokáže spatlat několik aut v jedno a říká "mrkejte co úžasnýho se nám povedlo" >:D No Evropa je teď uplně šťasná, že má "svého" Focuse! ;-)
8. 1. 2007 17:50
Re: no tak jsou proste jini...NO A CO?
no nás tu mlátí taky jedni spoluobčané .. a nejen to ... :no:
Avatar - Lonestarstate
8. 1. 2007 17:43
Re: no tak jsou proste jini...NO A CO?
Jdu do toho s tebou >:D Lutz je ale můj! ;-) Tobě nechám někoho od Fordu.