Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit 2011: Autosalonová fotogalerie

Ondřej Láník
Diskuze (36)
První velký autosalon roku přinesl první velkou dávku automobilových novinek. Jak to vypadá na nejdůležitější autoshow v USA?

Po dvou hubených letech se Detroit vrací mezi hlavní výkladní skříně automobilového průmyslu. Co se změnilo? Je to celkem dost, snad jen s výjimkou přetrvávající popularity velkých SUV a zejména full-size pickupů, které zůstávají klíčovým segmentem severoamerických automobilových trhů.

Velká americká trojka je sice pořád trojkou, ale počet značek je radikálně menší. Jména jako Plymouth, Mercury, nebo Pontiac jsou definitivně pryč. GM je v Detroitu reprezentováno pouhými čtyřmi značkami - Chevroletem, Cadillacem, Buickem a GMC.

Pokud bychom ploše zabrané Fordem přičetli stánek Lincolnu a Volva, dalo by se říci, že je v Cobo Hall duel GM:Ford poměrně vyrovnaný.

Rozlohu jen o málo menší zabrala skupina Chrysler-Fiat, které ale naopak počet prezentovaných značek narostl. Ve společnosti Dodge, Chrysleru a Jeepu totiž sídlí malé Fiaty a sportovní Maserati a Ferrari.

Z japonských značek chybí Mitsubishi, ale zejména pátá nejsilnější značka v USA - Nissan - a její prémiová dcera Infiniti. Obě mají dorazit až v příštím roce.

Vrátilo se Porsche, o zájem majetných Američanů bojují všechny prémiové značky z Evropy i Asie.

V Detroitu je k vidění 30 světových premiér. To nejdůležitější přímo z místa činu najdete v první velké autosalonové fotogalerii. Další sadu snímků připravujeme na zítřek.

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Avatar - rohYpnol
14. 1. 2011 15:27
Re: mercedes
Tak v rukách jsem jej neměl, ale podle ohlasů je to právě přínos v elekktronických systémech. Možná nové sběrnice, řídicí jednotky atd. Po mechanické stránce neočekávám, že by se VW chtělo něco měnit. Možná jinak naladěné pružení/tlumení...
Já netvrdím, že označení Passatu jako nové generace je OK, ale je to názor pánů z VW.
Škodu bych asi za novou generaci označil, ale kvalitativní posun bych viděl jen půl generace. KDYBY Fabia hned přišla s TSičkama, asi bych se na ni taky díval trošku jinak ;-)
12. 1. 2011 17:57
Re: mercedes
Koukám, že jsem asi jedinej. Čekal jsem, že už se tady reakce na to najde... Ale nemůžu si pomoct. První co mě udivilo, že ty světlomety vypadají jak z fc octavie >:D
12. 1. 2011 16:49
Re: Detroit 2011
Nakoniec, nic nove. Minuly rok zacinal podobne. ;-\

Ano, tazisko automobiloveho sveta sa pomaly ale iste prenasa do Korey, Ciny a Indie.

Inak, to co ukazal Detroit 2011 dokonale, je to kto z (azijskych) vyrobcov ide na plny plyn: Hyundai, Kia, Toyota. Honda este dokaze drzat krok a myslim aj Nissan (ktory tam nebol). Mazda, Mitsu, Subaru, Suzuki uz zacinaju na exportnych trhoch hrat druhe husle.
12. 1. 2011 16:31
Re: Divné uhly, alebo?
teleobjektív...
12. 1. 2011 13:21
Re: mercedes
Můžu dotaz ? Co na Passatu je nějak výrazně inovovaného z té řekněme alespoň v základu mechanické techniky ? Protože ty elektronické systémy se dají celkem snadno namontovat do čehokoliv a někteří výrobci se ani neobtěžují dělat s tím takovou slávu a celkem potichu to vrznou v rámci nového modelového roku. Uznávám, že v téhle oblasti Passat hodně poskočil, ale nenazývalbych to novou generací, nýbrž výraznou evolucí...

ad Fabka: Nová generace by měl být vůz, který vznikne od prvního náčrtu nezávisle na předchozí generaci a je jedno, že ve finále použije tytéž motory nebo vypadá velmi podobně. Krásným příkladem budiž první a druhá generace Subaru Forester. To, že u Fabky je použitá koncernová platforma je následek moderního šetření. Pokud je technicky dostatečně na výši, tak nevím proč ji nepoužít znovu. Ostatně dalo by se potom tvrdit, že i Ibiza a Polo byly faceliftem Škodule... >:D