Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit: Mercedes-Benz GST - vize budoucí třídy R

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Již před koncem minulého roku jsme psali o chystané novince Mercedesu Vision GST. Po premiéře v Detroitu jsou zveřejněny další informace a fotografie interiéru, jehož velkorysé rozměry mají zajistit úspěch nové třídy.

Již před koncem minulého roku jsme psali o chystané novince Mercedesu Vision GST. Po premiéře v Detroitu jsou zveřejněny další informace a fotografie interiéru, jehož velkorysá prostornost má být hlavní inovací.

Jméno GST již Mercedes-Benz uvedl na autosalonech v roce 2002 (více najdete zde). Právě zveřejněné fotografie ukazují usedlejší méně futuristický styling nové studie Vision GST, která má zřejmě finální podobu. Spekuluje se o názvu budoucí řady, která asi opustí tři písmena použitá u studií a omezí za na jednoduché označení R. Nová studie má oproti původnímu GST méně sportovní siluetu, dveře a provedení bočního prosklení je nyní reálnější.

Karosérie s majestátnými rozměry 5130 x 1922 x 1648 mm je mixem tříd SUV, MPV a kombi, tolik oblíbených v zámoří. Zřejmě pouze pro studii jsou vyhrazena 21 palcová kola s pneumatikami 255/30 vpředu a 295/30 vzadu. Nová řada bude komfortním vozem s prostorným, luxusně vybaveným interiérem (vzdálenost mezi první a druhou řadou sedadel je 920 mm, mezi druhou a třetí řadou je pak 825 mm), šesti samostatnými sedadly, panoramatickou střechou a nezbytnou komunikační, navigační a zábavnou elektronikou na palubě (druhá a třetí řada využívá samostatné DVD přehrávače, takže cestující mohou zvolit sledovaný program individuálně). Použity jsou vybrané materiály-světlá kůže, hliník a netradičně jednoduše zpracované dřevo, přinášející do interiéru kousek přírody.

V USA nezbytné držáky na nápoje jsou zabudovány také do středové konzoly mezi zadními sedadly. V dvoumístném uspořádání sedadel je k dispozici 2030 litrů užitného objemu pro zavadadla.

Hybridní pohon jsme již viděli u Visionu CLS. Vision GST s kombinací dieselu V8 (184 kW) a elektromotoru (50 kW) zrychluje z klidu na 100 km/h za 6,6 s. Maximální točivý moment hnacího ústrojí je 860 Nm. Elektromotor pohání vozidlo v režimech, kdy by diesel nepracoval efektivně-pomalá jízda, jízda v koloně s častým zastavováním a rozjížděním, při parkování. Při brzdění se stává z elektromotoru generátor, který dobíjí trakční baterie. Ke studii patří vzduchové odpružení AIRMATIC, které bude zřejmě i ve výbavě sériové verze.

Definitivní sériová podoba se představí asi na podzimním pařížském autosalonu v roce 2004, sériová výroba začne v roce 2005.

Pro USA je v plánu verze s prodlouženým rozvorem a osmiválcovými zážehovými motory, Evropa může očekávat kratší verzi vybavenou i 6 nebo 8válcovými vznětovými motory.

Zde si můžete stáhnout plakáty Mercedesu Vision GST.

Ondřej Láník
Diskuze (5)