Dieselgate: Postup opravy postižených vozů bude znám během října
Je to už více než deset dní, co se do světa poprvé rozšířily informace o falšování výsledků emisí vozů koncernu Volkswagen. Kauza zvaná Dieselgate stála místo šéfa koncernu Martina Winterkorna, „odstavila“ šéfy výzkumu a vývoje značek Volkswagen, Audi a Porsche (byť Porsche motory EA 189 nepoužívá) a zamíchala kartami ve vedení jednotlivých firem. Kauza se týká celkem 11 milionů automobilů, z nich 5 milionů připadá Volkswagenu, více než dva miliony Audi a 1,2 milionu Škodě. Nyní už si zbývá jenom počkat, s jakým číslem vyrukuje Seat…
V současné době se hodně hovoří o pokutách koncernu Volkswagen, dopadu na životní prostřední, případně kdo za to všechno může (viz. vyšetřování Martina Winterkorna prokuraturou). Stále ale nepadlo konkrétní rozhodnutí v otázce, jak přepracovat postižené automobily, aby plnily přísné emisní limity. Za tímto účelem zveřejnil Volkswagen AG takzvaný Akční plán, moc konkrétních informací ale zatím neuvádí...
Volkswagen v prvé řadě zdůrazňuje, že vozidla jsou plně funkční a jejich provozováním nehrozí posádce žádné nebezpečí. To samé jsme ale již včera slyšeli od Jozefa Baláže, tiskového mluvčí Škody Auto. Předpokládá se přitom, že Volkswagen a další dotčené značky předloží příslušným úřadům v průběhu příštího měsíce technická řešení a opatření, díky kterým dojde ke zlepšení emisí motorů EA 189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI). Později budou prostřednictvím nově vzniklých internetových stránek informování také zákazníci. Jak už jsme ale napsali, žádné konkrétní kroky ani technická opatření akční plán zatím neobsahuje. Musíme si počkat, podle Volkswagenu do října. Třeba se v další tiskové zprávě dočkáme bližšího data!
Jak jsme uvedli již včera, veškeré náklady na opravu postižených automobilů ponese koncern Volkswagen. Je to logické, protože další postižené značky řídicí jednotky se závadným softwarem pouze odebíraly.