Dieselová Pro a Proti, část IV: Kolik stojí nový filtr pevných částic?

Dieselová Pro a Proti, část IV: Kolik stojí nový filtr pevných částic?

 

Filtr zachycující pevné částice ve výfukových plynech může stát 10, ale také 170 tisíc korun. Druhovýroba většinou neexistuje.

Výměna filtru pevných částic (DPF) je úkon, který majitele benzinového auta nepotká. Naopak uživatelé turbodieselů se jí nevyhnou – v závislosti na ročním nájezdu může přijít čas výměny už po několika letech vlastnictví nového auta.

Životnost filtru se liší dle konkrétního modelu auta a také způsobu použití. Vyjádřeno v kilometrech, jedná se o šestimístné číslo. I při dodržená ideálních provozních podmínek životnost málokdy přesáhne 300 tisíc km.

Přitom dnes filtr pevných částic najdeme v každém novém autě, a tak se tento problém týká všech, kdo jezdí na naftu. Normu Euro 5 (platná od roku 2010) se totiž automobilkám nedaří bez použití filtru splnit, naposledy měly to štěstí motory homologované podle normy Euro 4. Ovšem i tady je potřeba dávat pozor – na západ od našich hranic se zpravidla prodávala auta, která i tak filtr měla. Navíc některé silnější motory bez filtru neplnily už Euro 4.

Dieselová Pro a Proti, část II: Jak neucpat filtr pevných částic

Jak ukazuje následující tabulka, výměna filtru nemusí být vždy finanční tragédií. Například u Citroënu C5 první generace (jedno z prvních aut na trhu s filtrem pevných částic) cena nového originálního filtru nijak zásadně nepřesahuje ceny jiných spotřebních dílů. Konkrétně si Citroën účtuje 10.667,- Kč včetně DPH.

Mimochodem, ceny se v průběhu času vyvíjí. Třeba u šestiválcového éčkového Mercedesu filtr od loňského podzimu zlevnil o 44 %! Z necelých 49 tisíc na 27.658,- Kč.

Nejobvyklejší jsou právě ceny okolo 30 tisíc. Najdou se však i bolestné výjimky – například majitel Hondy CR-V po ujetí čtvrt milionu kilometrů pěkně zapláče, obzvlášť má-li už novější motor 2,2 i-DTEC. Pro něj stojí filtr pevných částic 170 tisíc korun. Fakt, že se jedná o společný díl s katalyzátorem, v takové chvíli asi neutěší.

Rozhovor: Odstraněný filtr pevných částic poznám hned

Druhovýroba zatím nepomáhá. Dostupné jsou v drtivé většině jen filtry pro modely koncernu PSA, u kterých cena značkového filtru není zásadní problém, a některé pro Fiaty a Opely (motor 1,9 JTD/1,9 CDTI).

Filtry pevných částic - výrobcem doporučené ceny nových dílů
Modelrok výrobycena filtru s DPH [Kč]
BMW 320d/130 kW (E90)200833.560,-
Citroën C5 2,2 HDi/96 kW200210.667,-
Ford Focus 1,6 TDCi/80 kW200818.980,-
Honda CR-V 2,2 i-CTDi/103 kW2008109.921,-
Honda CR-V 2,2 i-DTEC/110 kW2010170.468,-
Mercedes-Benz E 320 CDI/170 kW (W211)200827.658,-
Škoda Octavia RS 2,0 TDI PD/125 kW200738.448,-
Toyota Avensis 2,2 D-CAT/130 kW200838.964,-
VW Passat 2,0 TDI PD/103 kW200740.626,-

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: Svět motorů

Štítky Technika Diesely

 

Přidat názorDiskuse: Dieselová Pro a Proti, část IV: Kolik…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se na Stínadlech hrát nebudou

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se…

Fotbalisté Teplic předkolo Evropské ligy hrát nebudou. I když měli svůj osud ve vlastních rukou, poslední ligový…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…