Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselový Opel ECO-Speedster útočí na světové rekordy

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Studie představená vloni na pařížském autosalonu má před sebou náročný víkend, během kterého bude pod dozorem komisařů mezinárodní automobilové federace FIA, usilovat o zisk hned několika světových rekordů.

Studie představená vloni na pařížském autosalonu má před sebou náročný víkend, během kterého bude pod dozorem komisařů mezinárodní automobilové federace FIA, usilovat o zisk hned několika světových rekordů.

Opel ECO-Speedster, který jsme podrobně představili v magazínu, má za úkol přilákat pozornost veřejnosti nejen svým sportovním vzhledem, ale i technikou ukrytou pod ultralehkou karosérií. Jak již sám název napovídá, vychází studie z roadsteru Opel Speedster (více v magazínu). My jsme jej minulý týden podrobili redakčnímu testu a zážitky z jízdy se sériovým Speedsterem zůstanou velmi dlouho a hluboko zapsány v naší paměti (test brzy zveřejníme).

Dalším důvodem pro vznik Eco-Speedsteru byl nový malý dieselový motor 1.3 CDTI Ecotec, který Opel začíná právě nabízet do svých malých modelů Corsa a Agila. Jeho výkon činí 51 kW/4000 ot./min a největší točivý moment je 170 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. Nejmenší vznětový čtyřválec, který pochází z dílny Fiatu jsme nedávno podrobně popsali v jiném článku. ECO-Speedster dostal tento motor vyladěný na 82 kW, dosahovaný mezi 4000 a 4500 ot./min.

ECO-Speedster se připravoval na oficiální rekordní jízdy již letos v červnu. Tehdy dosáhl průměrné rychlosti 216 km/h a maximální rychlosti 247 km/h během 24 hodinové jízdy, přestože se objevily problémy s chlazením. Ty by měly být již vyřešeny a o tomto víkendu se Opel pokusí s ECO-Speedsterem dobýt 19 světových rekordů.

Na trať se vydá i druhý ECO-Speedster, který budou řídit novináři a jejich cílem bude dosažení průměrné spotřeby 2,5 l/100km. Studie má aerodynamicky vylepšenou karosérii (cx=0,2, čelní plocha činí 0,28 m2) a sníženou hmotnost 660 kg.

Malý vznětový motor 1.3 CDTI Ecotec je prvním ze čtyř nových dieselů, které se Opel chystá uvést na trh v letošním roce.

Ondřej Láník
Diskuze (1)