Dieselový Opel ECO-Speedster útočí na světové rekordy
Studie představená vloni na pařížském autosalonu má před sebou náročný víkend, během kterého bude pod dozorem komisařů mezinárodní automobilové federace FIA, usilovat o zisk hned několika světových rekordů.
Opel ECO-Speedster, který jsme podrobně představili v magazínu, má za úkol přilákat pozornost veřejnosti nejen svým sportovním vzhledem, ale i technikou ukrytou pod ultralehkou karosérií. Jak již sám název napovídá, vychází studie z roadsteru Opel Speedster (více v magazínu). My jsme jej minulý týden podrobili redakčnímu testu a zážitky z jízdy se sériovým Speedsterem zůstanou velmi dlouho a hluboko zapsány v naší paměti (test brzy zveřejníme).
Dalším důvodem pro vznik Eco-Speedsteru byl nový malý dieselový motor 1.3 CDTI Ecotec, který Opel začíná právě nabízet do svých malých modelů Corsa a Agila. Jeho výkon činí 51 kW/4000 ot./min a největší točivý moment je 170 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. Nejmenší vznětový čtyřválec, který pochází z dílny Fiatu jsme nedávno podrobně popsali v jiném článku. ECO-Speedster dostal tento motor vyladěný na 82 kW, dosahovaný mezi 4000 a 4500 ot./min.
ECO-Speedster se připravoval na oficiální rekordní jízdy již letos v červnu. Tehdy dosáhl průměrné rychlosti 216 km/h a maximální rychlosti 247 km/h během 24 hodinové jízdy, přestože se objevily problémy s chlazením. Ty by měly být již vyřešeny a o tomto víkendu se Opel pokusí s ECO-Speedsterem dobýt 19 světových rekordů.
Na trať se vydá i druhý ECO-Speedster, který budou řídit novináři a jejich cílem bude dosažení průměrné spotřeby 2,5 l/100km. Studie má aerodynamicky vylepšenou karosérii (cx=0,2, čelní plocha činí 0,28 m2) a sníženou hmotnost 660 kg.
Malý vznětový motor 1.3 CDTI Ecotec je prvním ze čtyř nových dieselů, které se Opel chystá uvést na trh v letošním roce.