Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati SuperSport: Nejúžasnější motonovinka roku?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Mezi nejočekávanější motocyklové novinky letošního roku patří nový SuperSport, který rozšiřuje a posiluje nabídku sportovních silničních strojů značky Ducati.

Ducati ještě v devadesátých letech dvacátého století patřila mezi výrobce, v jejichž nabídce si vybral jen zájemce o čistě silniční stroje, mezi nimiž pak vládly více či méně ostré sportovní kapotované motorky nad naháči řady Monster.

V následujících desetiletích se nabídka této značky kompletně změnila a zájemce o celokapotovanou silniční motorku měl u Ducati možnost volby jen z ostrých superbiků řady Panigale. Ty jsou vynikající na okruhu nebo pro krátké a rychlé vyjížďky za zmrzlinou, ale pro každodenní jízdy nebo na dovolenou napříč Evropou si je pořídí jen málokdo.

Nyní se ovšem situace mění a nový SuperSport má být ideálem pro příznivce ostrých silničních strojů značky Ducati toužící po univerzálnější motorce, s níž nebude každodenní dojíždění do práce nebo delší výlet torturou pro jezdce i stroj. Zároveň se má ovšem jednat o motorku, s níž bude zábava i na závodním okruhu.

Ducati SuperSport je vybavena kapalinou chlazeným dvouválce s válci rozevřenými v úhlu 90° a objemem 937 cm3 naladěným na výkon 83,1 kW (113 k) při 9000 min-1 a točivý moment 96,7 N.m při 6500 min-1.

S motorem spolupracuje šestistupňová převodovka a jezdec může zvolit jednu z trojice palivových map, jejichž označení Sport, Touring a Urban dává jasně najevo, kde bude nejhodnější jejich využití.

Pohonná jednotka tvoří v novince významný nosný prvek, který má doplňuje poměrně minimalisticky pojatý trubkový rám v oblasti hlavy řízení a podsedlové části.

Standardní provedení s rozvorem kol 1478 mm má sedlo ve výšce 810 mm a hmotnost stroje plně připraveného k jízdě včetně plné 16litrové nádrže je 210 kg. Součástí standardní výbavy je Ducati Safety Pack, který obsahuje ABS a kontrolu trakce.

Ducati vedle základní verze rovnou představila i ostřejší provedení S, které se odlišuje použitými komponenty odpružení předního i zadního kola z produkce značky Öhlins namísto Marzocchi a Sachs. Další odlišností je rychlořazení Ducati Quick Shift a kryt zadního sedla spolu s jinými kombinacemi barev než u standardní verze.

Pro obě provedení hodlá Ducati nabídnout širokou paletu příslušenství, s nímž mohou být díky odlehčeným karbonovým komponentům nebo výfukovému systému Akrapovič výrazně sportovnější nebo naopak s vyhříváním rukojetí a sadou kufrů cestovnější.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
11. 10. 2016 18:44
Re: motorka krásná...ale
Sice se jmenuje SuperSport, ale v nabídce stojí pod Panigale. Respektive vedle - tohle má být víc na každodenní jezdění, Panigale má být víc na okruhy. Objem má pro točivý moment, tedy přívětivost. I v minulosti (tedy od oživení koncem 80. let) byl SS pod superbiky, pokud vím, ať už to byla 851, 888, 916 atd. Ani litrová verze z roku 2003 nedosahovala výkonu 851 z roku 1987.

210 je pak pohotovostní, včetně paliva (90 % myslím). To je o 10 kilo víc než u 959 a o 20 kilo víc než u 1299 (obě jsou samozřejmě navíc výkonnější, 959 má víc kW než tohle koní).
Avatar - kari.laz
11. 10. 2016 16:34
motorka krásná...ale
Motorka to je nádherná a věřím, že i projetí s ní bude výborné, ale od motorky, co má jméno "superSport" by jsem čekal přeci jen o něco více. Výkon 113 koní na uvedený objem není úplně nic moc. Vím, že výkone není všechno, ale i hmotnost 210Kg není nic extra. Předpokládal by jsem podstatně nižší hmotnost, nebo vyšší výkon.