Ducati SuperSport: Nejúžasnější motonovinka roku?
Ducati ještě v devadesátých letech dvacátého století patřila mezi výrobce, v jejichž nabídce si vybral jen zájemce o čistě silniční stroje, mezi nimiž pak vládly více či méně ostré sportovní kapotované motorky nad naháči řady Monster.
V následujících desetiletích se nabídka této značky kompletně změnila a zájemce o celokapotovanou silniční motorku měl u Ducati možnost volby jen z ostrých superbiků řady Panigale. Ty jsou vynikající na okruhu nebo pro krátké a rychlé vyjížďky za zmrzlinou, ale pro každodenní jízdy nebo na dovolenou napříč Evropou si je pořídí jen málokdo.
Nyní se ovšem situace mění a nový SuperSport má být ideálem pro příznivce ostrých silničních strojů značky Ducati toužící po univerzálnější motorce, s níž nebude každodenní dojíždění do práce nebo delší výlet torturou pro jezdce i stroj. Zároveň se má ovšem jednat o motorku, s níž bude zábava i na závodním okruhu.
Ducati SuperSport je vybavena kapalinou chlazeným dvouválce s válci rozevřenými v úhlu 90° a objemem 937 cm3 naladěným na výkon 83,1 kW (113 k) při 9000 min-1 a točivý moment 96,7 N.m při 6500 min-1.
S motorem spolupracuje šestistupňová převodovka a jezdec může zvolit jednu z trojice palivových map, jejichž označení Sport, Touring a Urban dává jasně najevo, kde bude nejhodnější jejich využití.
Pohonná jednotka tvoří v novince významný nosný prvek, který má doplňuje poměrně minimalisticky pojatý trubkový rám v oblasti hlavy řízení a podsedlové části.
Standardní provedení s rozvorem kol 1478 mm má sedlo ve výšce 810 mm a hmotnost stroje plně připraveného k jízdě včetně plné 16litrové nádrže je 210 kg. Součástí standardní výbavy je Ducati Safety Pack, který obsahuje ABS a kontrolu trakce.
Ducati vedle základní verze rovnou představila i ostřejší provedení S, které se odlišuje použitými komponenty odpružení předního i zadního kola z produkce značky Öhlins namísto Marzocchi a Sachs. Další odlišností je rychlořazení Ducati Quick Shift a kryt zadního sedla spolu s jinými kombinacemi barev než u standardní verze.
Pro obě provedení hodlá Ducati nabídnout širokou paletu příslušenství, s nímž mohou být díky odlehčeným karbonovým komponentům nebo výfukovému systému Akrapovič výrazně sportovnější nebo naopak s vyhříváním rukojetí a sadou kufrů cestovnější.