EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012

EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012

 
 

Nový tříválcový motor EcoBoost 1,0 l zvítězil v mezinárodní anketě International Engine of the Year (mezinárodní motor roku).

Motor získal, kromě absolutního vítězství, rovněž ceny v kategoriích „nejlepší nový motor“ a „nejlepší motor do 1,0 l“. Ceny předává odborný magazín Engine Technology International na základě výsledků hlasování 76 novinářů z pětatřiceti zemí celého světa.

Ve třináctileté historii ankety Engine of the Year je to poprvé, kdy v ní zvítězil Ford. Čekání stálo za to – EcoBoost 1,0 l totiž nasbíral od porotců vůbec nejvyšší skóre za celou dobu existence ankety. „Když jsme se pustili do konstrukce tohoto motoru, nastavili jsme si laťku neuvěřitelně vysoko,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Fordu odpovědný za globální vývoj pohonných jednotek. „Chtěli jsme dosáhnout nevídaně nízké spotřeby, překvapující dynamiky a kultivovanosti – to vše ve velmi malém tříválcovém motoru.“

Litrový tříválec Ford překonal 16 rychlostních rekordů. Vážně

Agregát tak malý, že by se půdorysně vešel na list papíru A4, byl zkonstruován v technických střediscích společnosti Ford v britském Duntonu a německém Merkenichu. Vyrábí se v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Prvním modelem, do kterého se EcoBoost 1,0 l montuje, je nový Focus; během letošního roku přijdou na řadu také Ford C-MAX a B-MAX. Od příštího roku bude EcoBoost 1,0 l k dispozici i ve Spojených státech, později bude nabízen také v Asii a Africe.

Ford Focus EcoBoost 1,0 l: Jízdní dojmy z odvážného tříválce

Nový Focus s motorem EcoBoost 1,0 l v provedení 74 kW má nejnižší spotřebu paliva ve své třídě, 4,8 l/100 km, při emisích CO2 109 g/km. Kombinovaná spotřeba varianty 92 kW činí 5,0 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 114 g/km.

EcoBoost 1,0 l je osazen turbodmychadlem s nízkou setrvačností, které zajišťuje rychlou odezvu na sešlápnutí plynu již od nízkých pístových rychlostí motoru a dokáže se roztočit až na 248 000 ot./min. Sběrné potrubí je odlité přímo do hlavy válců, což snižuje teplotu výfukových plynů a umožňuje dosáhnout optimální směsi paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček.

Litinový blok se zahřeje rychleji než obvykle používaný hliníkový, k zahřátí na provozní teplotu spotřebuje asi o 50 procent méně energie. Oba hlavní řemeny jsou ponořeny v olejové lázni, což má zajistit tišší a účinnější chod motoru. Namísto obvyklých vyvažovacích hřídelí, které spotřebovávají část výkonu motoru, jsou zde vibrace vznikající v důsledku tříválcové konfigurace potlačovány záměrně „nevyváženým“ setrvačníkem: jeho kmity působí proti kmitům klikové hřídele.

Ford chce do roku 2015 ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu

Ford of Europe plánuje zvýšit roční objem výroby automobilů poháněných úspornými zážehovými motory EcoBoost ze 141 000 v roce 2011 na 480 000 v roce 2015. Společnost předpokládá, že z toho více než 300 000 vozů bude mít pod kapotou právě EcoBoost 1,0 l.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud

Americký odvolací soud potvrdil pozastavení platnosti…

Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 

Štítky Ford Technika

 

Přidat názorDiskuse: EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

 






 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální jednotkou proti gayům

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální…

Médii před pár dny proběhly záběry dvou mladíků, které islámský soud v Indonésii odsoudil k 85 ranám bičem za…

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad přišel klíčový svědek, odhalila právnička

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad…

Slíbil Václav Havel Jiřímu Kajínkovi milost, jak propuštěný vězeň tvrdí, nebo ne?! Právnička Lenka Marečková,…

 

iSport.cz

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi dal kanára

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi…

Tomáš Berdych porazil na antukovém turnaji v Lyonu domácího tenistu Gillese Simona 6:4, 6:0 a v generálce na…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…