EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012

EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012

 
 
13.6. 2012 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Nový tříválcový motor EcoBoost 1,0 l zvítězil v mezinárodní anketě International Engine of the Year (mezinárodní motor roku).

Motor získal, kromě absolutního vítězství, rovněž ceny v kategoriích „nejlepší nový motor“ a „nejlepší motor do 1,0 l“. Ceny předává odborný magazín Engine Technology International na základě výsledků hlasování 76 novinářů z pětatřiceti zemí celého světa.

Ve třináctileté historii ankety Engine of the Year je to poprvé, kdy v ní zvítězil Ford. Čekání stálo za to – EcoBoost 1,0 l totiž nasbíral od porotců vůbec nejvyšší skóre za celou dobu existence ankety. „Když jsme se pustili do konstrukce tohoto motoru, nastavili jsme si laťku neuvěřitelně vysoko,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Fordu odpovědný za globální vývoj pohonných jednotek. „Chtěli jsme dosáhnout nevídaně nízké spotřeby, překvapující dynamiky a kultivovanosti – to vše ve velmi malém tříválcovém motoru.“

Litrový tříválec Ford překonal 16 rychlostních rekordů. Vážně

Agregát tak malý, že by se půdorysně vešel na list papíru A4, byl zkonstruován v technických střediscích společnosti Ford v britském Duntonu a německém Merkenichu. Vyrábí se v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Prvním modelem, do kterého se EcoBoost 1,0 l montuje, je nový Focus; během letošního roku přijdou na řadu také Ford C-MAX a B-MAX. Od příštího roku bude EcoBoost 1,0 l k dispozici i ve Spojených státech, později bude nabízen také v Asii a Africe.

Ford Focus EcoBoost 1,0 l: Jízdní dojmy z odvážného tříválce

Nový Focus s motorem EcoBoost 1,0 l v provedení 74 kW má nejnižší spotřebu paliva ve své třídě, 4,8 l/100 km, při emisích CO2 109 g/km. Kombinovaná spotřeba varianty 92 kW činí 5,0 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 114 g/km.

EcoBoost 1,0 l je osazen turbodmychadlem s nízkou setrvačností, které zajišťuje rychlou odezvu na sešlápnutí plynu již od nízkých pístových rychlostí motoru a dokáže se roztočit až na 248 000 ot./min. Sběrné potrubí je odlité přímo do hlavy válců, což snižuje teplotu výfukových plynů a umožňuje dosáhnout optimální směsi paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček.

Litinový blok se zahřeje rychleji než obvykle používaný hliníkový, k zahřátí na provozní teplotu spotřebuje asi o 50 procent méně energie. Oba hlavní řemeny jsou ponořeny v olejové lázni, což má zajistit tišší a účinnější chod motoru. Namísto obvyklých vyvažovacích hřídelí, které spotřebovávají část výkonu motoru, jsou zde vibrace vznikající v důsledku tříválcové konfigurace potlačovány záměrně „nevyváženým“ setrvačníkem: jeho kmity působí proti kmitům klikové hřídele.

Ford chce do roku 2015 ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu

Ford of Europe plánuje zvýšit roční objem výroby automobilů poháněných úspornými zážehovými motory EcoBoost ze 141 000 v roce 2011 na 480 000 v roce 2015. Společnost předpokládá, že z toho více než 300 000 vozů bude mít pod kapotou právě EcoBoost 1,0 l.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 

Štítky Ford Technika

 

Přidat názorDiskuse: EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…