reklama


EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012

EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012

 
 

Nový tříválcový motor EcoBoost 1,0 l zvítězil v mezinárodní anketě International Engine of the Year (mezinárodní motor roku).

Motor získal, kromě absolutního vítězství, rovněž ceny v kategoriích „nejlepší nový motor“ a „nejlepší motor do 1,0 l“. Ceny předává odborný magazín Engine Technology International na základě výsledků hlasování 76 novinářů z pětatřiceti zemí celého světa.

Ve třináctileté historii ankety Engine of the Year je to poprvé, kdy v ní zvítězil Ford. Čekání stálo za to – EcoBoost 1,0 l totiž nasbíral od porotců vůbec nejvyšší skóre za celou dobu existence ankety. „Když jsme se pustili do konstrukce tohoto motoru, nastavili jsme si laťku neuvěřitelně vysoko,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Fordu odpovědný za globální vývoj pohonných jednotek. „Chtěli jsme dosáhnout nevídaně nízké spotřeby, překvapující dynamiky a kultivovanosti – to vše ve velmi malém tříválcovém motoru.“

Litrový tříválec Ford překonal 16 rychlostních rekordů. Vážně

Agregát tak malý, že by se půdorysně vešel na list papíru A4, byl zkonstruován v technických střediscích společnosti Ford v britském Duntonu a německém Merkenichu. Vyrábí se v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Prvním modelem, do kterého se EcoBoost 1,0 l montuje, je nový Focus; během letošního roku přijdou na řadu také Ford C-MAX a B-MAX. Od příštího roku bude EcoBoost 1,0 l k dispozici i ve Spojených státech, později bude nabízen také v Asii a Africe.

Ford Focus EcoBoost 1,0 l: Jízdní dojmy z odvážného tříválce

Nový Focus s motorem EcoBoost 1,0 l v provedení 74 kW má nejnižší spotřebu paliva ve své třídě, 4,8 l/100 km, při emisích CO2 109 g/km. Kombinovaná spotřeba varianty 92 kW činí 5,0 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 114 g/km.

EcoBoost 1,0 l je osazen turbodmychadlem s nízkou setrvačností, které zajišťuje rychlou odezvu na sešlápnutí plynu již od nízkých pístových rychlostí motoru a dokáže se roztočit až na 248 000 ot./min. Sběrné potrubí je odlité přímo do hlavy válců, což snižuje teplotu výfukových plynů a umožňuje dosáhnout optimální směsi paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček.

Litinový blok se zahřeje rychleji než obvykle používaný hliníkový, k zahřátí na provozní teplotu spotřebuje asi o 50 procent méně energie. Oba hlavní řemeny jsou ponořeny v olejové lázni, což má zajistit tišší a účinnější chod motoru. Namísto obvyklých vyvažovacích hřídelí, které spotřebovávají část výkonu motoru, jsou zde vibrace vznikající v důsledku tříválcové konfigurace potlačovány záměrně „nevyváženým“ setrvačníkem: jeho kmity působí proti kmitům klikové hřídele.

Ford chce do roku 2015 ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu

Ford of Europe plánuje zvýšit roční objem výroby automobilů poháněných úspornými zážehovými motory EcoBoost ze 141 000 v roce 2011 na 480 000 v roce 2015. Společnost předpokládá, že z toho více než 300 000 vozů bude mít pod kapotou právě EcoBoost 1,0 l.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zamávejte otravným domácím pracem - prádlo vám roztřídí a poskládají droidi Zamávejte otravným domácím pracem - prádlo vám roztřídí a poskládají droidi

Žhavá novinka pro vykonávání domácích prací —…

Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

 
 

Přidat názorDiskuse: EcoBoost 1,0 l od Fordu je motorem roku 2012



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Manželka Jiřího Pomeje přiznala krizi: Nezvládám to, chce se mi brečet!

Manželka Jiřího Pomeje přiznala krizi: Nezvládám to,…

Konec minulého roku byl u Pomejů pořádně bouřlivý, napětí v jejich vztahu se dalo krájet. Nyní se Andrea musí…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama