Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford chce do roku 2015 ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu

Ford chce do roku 2015 ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu

Ford chce do roku 2015 ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu Zdroj: acz

Diskuze (3)
Ford chce na Starém kontinentě navýšit výrobu automobilů s motory rodiny EcoBoost z loňských 141.000 exemplářů na přibližně 480.000 exemplářů v roce 2015.

Hlavní roli v růstu produkce má hrát zážehový tříválec 1,0 Ecoboost. Tento tříválec je vyráběn v Kolíně nad Rýnem a v rumunské Craiově. Ročně chce Ford vyrábět až 300 tisíc automobilů s tímto agregátem.

S expanzí výroby bude spojen také širší počet modelů, pro které bude možné 1,0 Ecoboost objednat. Ten je už dostupný pro Focus, ještě letos bude k dostání také pro C-Max a B-Max. V budoucnu mají následovat další modely, například Fiesta.

Rodina Ecoboost ale není jen tříválec, o kterém se v poslední době nejvíce mluví. V nabídce jsou i čtyřválce se zdvihovým objemem 1,6 l a 2,0 l. Oba jsou k dispozici pro S-Max, Galaxy a Mondeo, šestnáctistovku je možné pořídit i pro C-Max a Focus. Dvoulitr bude pohánět i novou generaci Focusu ST.

Výroba motorů 1,0 EcoBoost byla v Kolíně nad Rýnem zahájena loni na podzim, v Craiově pak letos v květnu. Varianta 1,6 l se vyrábí v britském Bridgendu a dvoulitrové jednotky vznikají ve španělské Valencii.

Motory z řady EcoBoost využívají přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Tyto prvky vedou k vyššímu výkonu při nižší spotřebě paliva.

Prognózy Fordu počítají s tím, že v roce 2013 bude pro Evropu vyrobeno 330.000 motorů řady EcoBoost. Jejich podíl na celkové výrobě zážehových agregátů Ford of Europe by tak měl činit 44 %. Do roku 2015 však má vzrůst na 57 %.

Evropský Ford nicméně vyrobí během roku 2015 dalších 800.000 motorů EcoBoost pro mimoevropské trhy, přičemž ještě v roce 2011 to bylo jen 90 tisíc.

Vstoupit do diskuze (3)