Ford chce do roku 2015 ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu
Hlavní roli v růstu produkce má hrát zážehový tříválec 1,0 Ecoboost. Tento tříválec je vyráběn v Kolíně nad Rýnem a v rumunské Craiově. Ročně chce Ford vyrábět až 300 tisíc automobilů s tímto agregátem.
S expanzí výroby bude spojen také širší počet modelů, pro které bude možné 1,0 Ecoboost objednat. Ten je už dostupný pro Focus, ještě letos bude k dostání také pro C-Max a B-Max. V budoucnu mají následovat další modely, například Fiesta.
Rodina Ecoboost ale není jen tříválec, o kterém se v poslední době nejvíce mluví. V nabídce jsou i čtyřválce se zdvihovým objemem 1,6 l a 2,0 l. Oba jsou k dispozici pro S-Max, Galaxy a Mondeo, šestnáctistovku je možné pořídit i pro C-Max a Focus. Dvoulitr bude pohánět i novou generaci Focusu ST.
Výroba motorů 1,0 EcoBoost byla v Kolíně nad Rýnem zahájena loni na podzim, v Craiově pak letos v květnu. Varianta 1,6 l se vyrábí v britském Bridgendu a dvoulitrové jednotky vznikají ve španělské Valencii.
Motory z řady EcoBoost využívají přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Tyto prvky vedou k vyššímu výkonu při nižší spotřebě paliva.
Prognózy Fordu počítají s tím, že v roce 2013 bude pro Evropu vyrobeno 330.000 motorů řady EcoBoost. Jejich podíl na celkové výrobě zážehových agregátů Ford of Europe by tak měl činit 44 %. Do roku 2015 však má vzrůst na 57 %.
Evropský Ford nicméně vyrobí během roku 2015 dalších 800.000 motorů EcoBoost pro mimoevropské trhy, přičemž ještě v roce 2011 to bylo jen 90 tisíc.