Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonom: plány Škody týkající se modelů Fabia Combi, Superb a Yeti

Dan Vořechovský
Diskuze (11)
Týdeník Ekonom minulý týden informoval o výrobních plánech modelů Fabia II Combi, Superb II a Yeti. Nový malý vůz vycházející ze studie Joyster zatím ve výrobních plánech nefiguruje.

Týdeník Ekonom minulý týden zjistil podrobnější informace o výrobě nových modelů značky Škoda. Týdeník uvádí, že ještě toto léto začne v Mladé Boleslavi výroba druhé generace vozu Fabia ve verzi kombi. Vzhledem k tomu, že se na stejné lince montují další tři modely (nový hatback Fabia a první generace vozu Fabia ve verzi kombi a sedan), půjde zřejmě o výrobu velmi malého počtu kusů. Škoda je sice podle týdeníku schopná velkou poptávku po Fabiích uspokojit například mimořádnými směnami, avšak závisí také na dodavatelích, neboť díly se dodávají průběžně podle potřeb výroby. Na trh by se měla nová Fabia Combi dostat na podzim, kdy výroba na úkor předchozí modelové řady výrazněji vzroste.

Sériová výroba druhé generace modelu Superb by měla podle týdeníku Ekonom začít v závodě v Kvasinách v březnu příštího roku. Škoda Auto počítá s tím, že se ročně prodá mezi 50 až 60 tisíci kusy tohoto vozu. Pro srovnání, v loňském roce se současných modelů Superb prodalo „jen“ 21 tisíc kusů. Pokud půjde vše podle plánu, začne se nový Superb prodávat v červnu roku 2008.

Nejvíce nejasností zatím panuje kolem třetího nového modelu Yeti. Sériová výroba vozu by měla začít na konci května 2009 a na trh by se mohly první vozy dostat někdy na podzim 2009. Týdeník Ekonom však upozorňuje, že tyto termíny se mohou výrazně změnit. Podle informací týdeníku se totiž u tohoto modelu „něco zkomplikovalo“. Vůz sice v každém případě do výroby půjde, avšak vedení Škody si podle informací týdeníku vyžádalo úpravy, které budou mít dopad i na vzhled automobilu. Vzhledem k tomu, že se bude Yeti vyrábět ve Vrchlabí, je splnění termínů vázáno i na úspěšnou rekonstrukci tohoto závodu.

Co se malého třídveřového automobilu na bázi studie Joyster týká, tak ten podle týdeníku Ekonom zatím nebude. Důvodem je vyšší poptávka po ostatních modelech značky Škoda a firma se již nyní potýká s nedostatkem výrobních kapacit.

Martin Jahn v rozhovoru otištěném ve stejném čísle týdeníku Ekonom potvrdil příchod nové Fabie Green Line a další miliardové investice Škody Auto v nejbližších letech.

Dan Vořechovský
Diskuze (11)
12. 6. 2007 06:49
Re: zmeny
Bud to, alebo dostane kukuc Fabie a Roomstera. Takze ako takmer vzdy, krasnu studiu sprznia na nechutnu seriovku. Ach jo...
12. 6. 2007 06:48
Re: Absolutní absene typu C1, pugt107 neo aygo! Škodoko, to
Aky je padny dovod na existenciui a vyrobu tak maleho auta? Mini nekupuje taka halda zakaznikov, aby sa na tom nabalili, a to je najdolezitejsi aspekt - rentabilita. Alebo ze by bol dopyta tak velky, ze v Koline nestihaju vyrabat?
11. 6. 2007 22:06
A co motory TDI common rail?
A co motory TDI common rail. Nemal nahodou v dohladnej dobe koncern VW prejst na technologiu common rail aj u dieselov mensieho objemu? Myslim, ze by to odstranilo jeden z najvacsich nedostatkov Skody. A do superbu by urcite "sadli" motory 2.7/3.0 TDI. Budu v ponuke?
Avatar - Falco
11. 6. 2007 20:42
Re: Superb II
V Číně se bude vyrábět Superb i Fabie...