Elektrická Kia Niro se překvapivě ukázala světu. Jak si stojí ve srovnání s Konou?
O elektrickém voze Kia Niro EV se už nějaký čas vědělo, včerejší premiéra na 5. mezinárodní výstavě elektrických automobilů v Jižní Koreji je však malým překvapením. První nástřel auta jsme si už prohlédli na lednovém CES, tehdy šlo ale jen o koncept.
Korejský koncern Hyundai-Kia testoval vůz současně s elektrickou Konou. Kromě toho mají společné i dvě kapacity baterií, tedy 39,2 a 64 kWh. Kia v rámci prezentace uvedla i deklarovaný dojezd na jedno nabití. S menšími bateriemi urazíte 300 kilometrů, větší akumulátory prý obhospodaří jízdu na 450 km. Ve srovnání s Konou je to sice o kousíček méně (ujede až 482 km), ale Niro zase nabídne více vnitřního prostoru.
Automobilka dokonce slibuje pro svou třídu jedinečnou prostornost. Tu zabalila do auta o délce 4375 mm, šířce 1805 mm a výšce 1560 mm. Rozvor náprav činí 2700 mm, přičemž vůz je posazen na sedmnáctipalcovém obutí. Velkým plusem automobilu má být i široká škála bezpečnostních asistentů. Nechybí varování před kolizemi, asistent pro jízdu v pruhu, adaptivní tempomat či upozornění na bdělost řidiče.
Kia věří, že elektrické Niro naváže na poptávku po hybridních a plug-in hybridních variantách. Těch se v loňském roce prodalo 23.647 kusů. Jen během prvních tří dnů zaregistrovala korejská automobilka pět tisíc objednávek elektrické novinky.
Návštěvníci výstaviště v Čedžu si mohou automobil prohlédnout společně s plug-in hybridem a Soulem EV až do neděle. Očekáváme, že k nám v brzké době dorazí i podrobnější informace o jednotlivých variantách pro evropské trhy. Dá se ale předpokládat, že filosofie zůstane stejná jako u modelu Kona, tedy že Kia českým zákazníkům nabídne obě kapacity akumulátorů.