Elektrické Porsche Mission E zamíří na konci dekády do výroby

 

Porsche ve Frankfurtu představilo elektrickou studii Mission E. Nyní dostala zelenou a budeme si ji moci koupit.

Výrobce (nejen) sportovních vozů z Zuffenhausenu v září na IAA překvapil, ba dokonce šokoval bílým prototypem Mission E. Vypadal jako kupé, ale měl dva páry proti sobě otevíraných dveří. Dva synchronní elektromotory, každý na jedné nápravě, dávaly dohromady přes 442 kW (600 koní), z klidu na stovku pak vystřelil za 3,5 s a na dvojnásobek za méně než 12 s. Pohon i řízení všech kol je samozřejmostí, stejně jako přibrzďování těch vnitřních v zatáčkách. Při testování na Nordschleife zajel čas pod osm minut. Elektřina má zkrátka u sportovně zaměřených aut své výhody...

Ale i nevýhody, tou největší je přece krátký akční rádius, zcela nesrovnatelný s auty vybavenými konvenčními pohonnými jednotkami. Jenže u Porsche vypadají alespoň papírové hodnoty slibně. Při rychlonabíjení systémem Turbo Charging (jak jinak by se měl jmenovat?) o napětí 800 V se lithium-iontové akumulátory za pouhou čtvrthodinu naplní natolik, aby auto zvládlo ujet mezi 320 a 400 km. S plně nabitými bateriemi se pak zastaví až po pětistovce. Ano, jde o normované údaje, ale pořád znějí velmi optimisticky. Navíc u drahého sporťáku pro čtyři tolik nezáleží na výsledné ceně... Porsche nabídne i možnost bezdrátového nabíjení v domácí garáži pomocí cívky v podlaze.

Nový model se bude vyrábět přímo v hlavní továrně v Zuffenhausenu a z konceptu má do značné míry vycházet, hlavně tvarově, vnější design totiž vzbudil převážně pozitivní reakce. Sériovou verzi však očekávejme nejdříve na konci tohoto desetiletí. Nejedná se přitom o spekulaci, předseda představenstva Oliver Blume tuto skutečnost oficiálně potvrdil. Pochopitelně hovořil o tom, že pro automobilku to bude znamenat „začátek nové kapitoly“. Zároveň řekl, že „nabídne zákazníkům nejsportovnější a technicky nejsofistikovanější model v tomto segmentu“.

Porsche postaví novou lakovnu a další tovární budovu, stávající motorárna se rozšíří o výrobu elektromotorů, zvětší se i karosárna. Investice dohromady spolykají zhruba miliardu eur (27 miliard korun) a neminou ani vývojové centrum ve Weissachu. To ale není vše, jen v Zuffenhausenu se tím pádem vytvoří alespoň tisícovka nových pracovních míst, které bude třeba zaplnit.

Místopředseda dozorčí rady Porsche AG Uwe Huck řekl: „To předznamenává nástup nové éry v Zuffenhausenu a Weissachu. Digitalizace bude vyrůstat s námi. A Factory 4.0 představuje hlavní výzvu pro pracovní síly, odborové organizace i zaměstnavatele. Budeme využívat nových přístupů, ale nevzdáme se sociálních aspektů. Dnešní rozhodnutí znamená, že Porsche jede naplno bez omezení rychlosti do automobilové a průmyslové budoucnosti. "

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman pověří Babiše vyjednáváním o vládě. Ten chce co nejméně koaličních partnerů Zeman pověří Babiše vyjednáváním o vládě. Ten chce co nejméně koaličních partnerů

Prezident Miloš Zeman příští týden pověří vyjednáváním o…

Vydání Babiše je téměř jisté. Podpoří ho i okamurovci Vydání Babiše je téměř jisté. Podpoří ho i okamurovci

Strany tvrdící, že vyhoví další policejní žádosti o…

 
Zdroj: Porsche

Štítky Porsche Elektromobil Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Babiš po volbách u Zemana: Prezident ho pověří jednáním o vládě za týden

Babiš po volbách u Zemana: Prezident ho pověří…

Prezident Miloš Zeman pověří šéfa hnutí ANO Babiše příští týden. Po schůzce to řekl novinářům Andrej Babiš. Ve…

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi krk. Nakonec padl

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi…

Má víc štěstí než rozumu. To by se dalo říct o toreadorovi Arturu Macíasovi, který málem zemřel v Mexiku během…

 

iSport.cz

Okurkovým lákem proti křečím. Je to jako panák, směje se útočník Devils

Okurkovým lákem proti křečím. Je to jako panák,…

Křeče jsou velkým problémem sportovců při nadměrné zátěži. Existuje řada nutričních přípravků, jak jim zabránit,…

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

 

Reflex.cz

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…

Potvrzeno! Kalouska s TOP 09 dostali do sněmovny zednáři

Potvrzeno! Kalouska s TOP 09 dostali do sněmovny zednáři

Řádění temných sil spiknutí v pozadí našich parlamentních voleb tušilo mnoho z nás. Naší redakci se však…