Elektromobil poprvé dokončil Rallye Dakar. Zabralo mu to 111 hodin
Pod poněkud tajemně znějícím jménem se ukrývá firma zabývající se obnovitelnými zdroji energie. Jejich účinkování na Dakaru je spojené se strojem pojmenovaným příznačně Electrek. Vůz s číslem 369 vůz řídil Ariel Jatón, spolujezdce mu dělal Germán "Tito" Rolón, kteří dokázali náročný závod zvládnout za 111 hodin, 21 minut a 18 sekund. Na vítěze třídy ztratili více než 80 hodin, i tak se však jedná o historický milník.
Příprava a vývoj elektromobilu na Rallye Dakar zabrala dlouhých pět let. Zdrojem pohybu je synchronní elektromotor o výkonu 340 koní (250 kW) napájený z akumulátoru typu lithium-ion o kapacitě 150 kWh. Zmíněný akumulátor se skládá ze šesti modulů. Zajímavostí je možnost nabíjet nezávisle každý modul akumulátoru zvlášť. To výrazně urychluje nabíjení, které tak zabere přibližně 60 minut.
Navíc jsou tady ještě solární 100wattové panely umístěné v zadní části střechy. Asi nepřekvapí, že šasi vozu je vyrobeno z lehkých a zároveň tuhých kompozitních materiálů. Zajímavostí je maximální rychlost, omezená na 93 mil za hodinu, tedy 148,8 km/h. Zřejmě z důvodu chlazení.
V minulosti dokázalo Rallye Dakar dokončit zhruba 18.000 vozidel, ovšem stroj společnosti Acciona je prvním, který při tom nevypouštěl žádné emise. Lze očekávat, že se v budoucnu dočkáme více elektrických aut na tomto jednom z nejobtížnějších závodů planety.