Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emisní skandál Volkswagenu se možná týká i starší verze současných motorů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (64)
Nejen EA 189, ale možná i starší verze agregátů řady EA 288 možná podvádějí s emisemi. Informaci dnes sdělil mluvčí koncernu.

Skandál s manipulacemi při měření emisí u vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory by se mohl ještě rozšířit. Automobilka nyní zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA 189, nebyly možné také u první verze motoru EA 288 používaného od roku 2012. Řekl to dnes agentuře DPA mluvčí koncernu. Kolika motorů by se problémy mohly týkat se zatím odmítl vyjádřit.

Německý spolkový úřad pro dohled nad automobilovým trhem KBA doposud uvedl, že novější motory EA 288 ve verzi Euro 6 jsou v pořádku a nemusejí být svolány k opravě. O starší verzi se nezmínil. Starší verze motorů EA 288 v normě Euro 5 se používala v Německu například u oblíbených modelů Golf.

Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionů vozů s naftovým motorem. Samotného Německa se týká 2,4 milionu vozů, které budou muset povinně absolvovat svolávací akci. Zatím ale stále není zřejmé, jaké servisní úkony pracovníci servisů provedou.

U agregátů 1.2 TDI a 1.6 TDI bude pravděpodobně stačit přehrát software řídicí jednotky, což se neobejde buď bez zvýšení spotřeby, nebo snížení výkonu, nad dvoulitrem TDI ale visí otazník. U rozměrnějších a těžších vozů by pomohla instalace systému vstřikování močoviny, náklady na každý z nich by se ale šplhaly do statisíců korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (64)
23. 10. 2015 14:07
Re: Zhoršení parametrů
To ale takhle udelat nejde.
Kdyz si koupis auto, ktere ma mit X kW, musi mit X kW a nemuze mit mene. Stejne s tocivym momentem.
Vymluvy, ze "auto uz je starsi" neprojdou - urcite ne v Americe.
Vezme se nejaky prumer (to bude pokles o max. 1% za rok) a do toho se budou muset po "vylepseni/oprave" vejit.
Stejne je to s emisemi - pisou X, musi se to do toho po "vylepseni/oprave" vejit.
Stejne je to se zrychlenim - pisou X, musi se do toho po "vylepseni/oprave" vejit.

Pokud se nevejdou, zakaznik bude zadat od automobilky nahradu.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 10:42
Re: Zhoršení parametrů
:yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 10:41
Re: Zdravej hamburger
Sorry ale úplně blbě :no:

V parnym létě v městský koloně je m.j. právě NOx to největší svinstvo který je základem smogu na kterej pak umíraj tisíce lidi ročně jen u nás. Plus ti okamzite napadá sliznici a váže se na hemoglobin
Přispívaj samozřejmě i ty vykuchaný filtry jak správně zmiňuješ - ty fungujou permanentně :-)
Soused topící PETkou naplněnou mourem taky neni marnej >:-[]

Asi protože to je z víc zdrojů a hlavně to umírání přijde až za nějakej čas šíleně to podceňujem
23. 10. 2015 09:50
Re: Zdravej hamburger
Přijď říct až dostaneš z NOx rakovinu plic ty chytrolíne. >:D Rakovinotvorný jsou totiž pevný částice, který naftový motory produkují. Kvůli tomu je tam DPF. Bude ti to možná připadat jako novinka, ale emise škodlivých pevných částic u EURO5 dieselů od VW jsou v pořádku, takže žádný zvýšený riziko rakoviny u nich nehrozí. To máte jen ty a další podobní chytráci vsugerovaný že NOx je ten černej dým co se line z vylágrovaných a pokoutně načipovaných TDI šrotů >:D
Avatar - Cuba66
23. 10. 2015 08:55
Re: Zhoršení parametrů
Jj, to máš naprostou pravdu, možná to chce zvyk. To mám u spousty aut, že se mi něco nelíbí pak tomu tak nějak přijdu na chuť, nebo to aspoň začnu tolerovat.