Emisní skandál Volkswagenu se možná týká i starší verze současných motorů
Skandál s manipulacemi při měření emisí u vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory by se mohl ještě rozšířit. Automobilka nyní zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA 189, nebyly možné také u první verze motoru EA 288 používaného od roku 2012. Řekl to dnes agentuře DPA mluvčí koncernu. Kolika motorů by se problémy mohly týkat se zatím odmítl vyjádřit.
Německý spolkový úřad pro dohled nad automobilovým trhem KBA doposud uvedl, že novější motory EA 288 ve verzi Euro 6 jsou v pořádku a nemusejí být svolány k opravě. O starší verzi se nezmínil. Starší verze motorů EA 288 v normě Euro 5 se používala v Německu například u oblíbených modelů Golf.
Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionů vozů s naftovým motorem. Samotného Německa se týká 2,4 milionu vozů, které budou muset povinně absolvovat svolávací akci. Zatím ale stále není zřejmé, jaké servisní úkony pracovníci servisů provedou.
U agregátů 1.2 TDI a 1.6 TDI bude pravděpodobně stačit přehrát software řídicí jednotky, což se neobejde buď bez zvýšení spotřeby, nebo snížení výkonu, nad dvoulitrem TDI ale visí otazník. U rozměrnějších a těžších vozů by pomohla instalace systému vstřikování močoviny, náklady na každý z nich by se ale šplhaly do statisíců korun.