EU: Další snižování emisních limitů

EU: Další snižování emisních limitů

 
14.7. 2012 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Do roku 2020 se mají emise CO2 u nových osobních aut snížit na 95 g/km.

Evropská komise předložila návrhy na další snížení emisí CO2 u nových osobních a lehkých užitkových vozidel. Aby byly návrhy uzákoněny, musí je ještě schválit Evropský parlament a Evropská rada.

Cílem návrhů je do roku 2020 snížení průměru emisí CO2 na hodnotu 95 g/km. Emise CO2 u lehkých užitkových vozidel se mají do roku 2020 snížit na 147 g/km.

Již v roce 2015 bude průměr vypouštěných emisí CO2 u osobních aut činit 130 g/km. Lehkých užitkových vozů se pak týká cíl 175 g/km v roce 2017.

Tato čísla jsou však průměr pro všechna nová auta, každý výrobce této hodnoty nemusí dosáhnout. Každá automobilka má totiž svůj individuální cíl, který musí splnit. Ten je spočítán na základě průměrné hmotnosti jejích aut. Na každých 100 kg navíc je povoleno dalších 3,33 gramu CO2 na kilometr jízdy.

Například koncern Volkswagen má stanovený cíl 132 g/km. Naopak Fiat (včetně Chrysleru) má stanovený cíl 121 g/km.

Návrh na cíle snížení emisních limitů pro jednotlivé automobilky
Automobilka201120152020
 Emise CO2 [g/km]Průměrná hmotnost aut [kg]Limit CO2 [g/km]Limit CO2 [g/km]
BMW1451.572138101
Daimler1541.571138101
Fiat (bez Chrysleru)1191.14811987
Fiat (s Chryslerem)1221.18812188
Ford1321.32312793
GM1351.41113196
Renault-Nissan1341.31512793
PSA1271.34112893
Toyota1271.32712793
VW1371.42713296
Průměr1361.38913095

Podle evropské komisařky pro otázky klimatu Connie Hedegaardové se jedná důležitý krok ke konkurenceschopné a nízkouhlíkové ekonomice. Do budoucna se počítá s dalšími cíly, které vstoupí v platnost po roce 2020. Na nich se komise ještě bude muset dohodnout se všemi zúčastněnými stranami.

Nynější návrhy už jsou kritizovány. Například mluvčí britského spolku výrobců a prodejců motorových vozidel oznámil, že nové cíle jsou přísné. Dále řekl, že bez pomoci nebude možné tyto cíle splnit. Budou totiž nutné značné investice, které urychlí zavádění vozidel s nízkými emisemi CO2.

Ke snížení emisí také budou třeba elektromobily nebo vozidla s hybridním pohonem. Automobilky sice už potřebnou technikou disponují, je však nákladná, a tak je nutné zákazníky ke koupi takového vozu nějakým způsobem motivovat. Například nižší silniční daní.

Průměrné emise CO2 byly v Evropské unii v loňském roce 135,7 g/km. Někteří výrobci loni své cíle pro rok 2015 již splnily – například PSA nebo Toyota.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 

Štítky Evropský trh

 

Přidat názorDiskuse: EU: Další snižování emisních limitů







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…