EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve, než bychom očekávali
Vypadá to, že všichni odpůrci naftových motorů by měli začít posílat Volkswagenu děkovné dopisy. Německý koncern sice v Evropě de facto (údajně) nedělal obcházením emisních limitů, které vyústily v Dieselgate, nic nezákonného, ovšem jen proto, že zdejší legislativa je... poněkud benevolentní. Jedinou škodou je zde tedy, na rozdíl do USA, ostuda. I ta ale stačila k tomu, aby vzrostla averze nemalé části veřejnosti vůči dieselům do té míry, že to začalo být zajímavé téma pro politiky.
V úterý evropský parlament odhlasoval, že každý výrobce může být pokutován až 30 tisíci eury za každé jednotlivé auto, které emisními testy neprojde. Pokud tedy bude zjištěno, že emise nesplňuje vůz, jehož exemplářů se prodaly stovky tisíc, pak jejich počet, vynásobený pokutou, způsobí automobilkám obrovské finanční škody.
Komisařka EU pro průmysl Elzbieta Bieńkowska podle Technology Review v souvislosti s tím prohlásila, že toto opatření může předznamenávat konec naftových vozů. "Diesely nezmizí ze dne na den. Ale jsem si jistá, že se tak stane rychleji, než bychom očekávali," řekla. Řada evropských měst už dieselům vjezd do centra zakázala a další se k tomu v blízké době chystají.