Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s pěti hvězdami

Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s pěti hvězdami

 
 

První Škodou s maximálním výsledkem byl Roomster (2006), loni uspěl na výbornou Superb a nyní také nový Yeti. Poslední dva jmenované výsledky platí i okem přísnější metodiky Euro NCAP 2009.

Testy Euro NCAP prošlo nové SUV s motorem 2.0 TDI a hmotností 1545 kg. Automobil byl vybaven čelními, bočními a hlavovými airbagy a také kolenním airbagem pro řidiče. Na předních sedadlech byly umístěny předpínače bezpečnostních pásů.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní a záznam dat ze zkušebních figurín ukazoval dobrou ochranu všech částí těla. Kolena a stehna řidiče i spolujezdce jsou dobře chráněna a Škoda prokázala dobrou ochranu cestujících i v případě figurín s jinou tělesnou velikostí a odlišných pozic sedění.

Ačkoli kompletní sada airbagů instalovaná v testovaném vozidle není standardem na úplně všech trzích kde bude Yeti nabízen, na většině z nich to platí a Škoda proto splnila podmínky metodiky Euro NCAP pro to, aby s nimi vozidlo bylo hodnoceno. Airbagy pomohly vozu získat maximální hodnocení ochrany při bočním nárazu, při náročnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku ohodnocena úrovní mezní.

 [555×192]

Ochrana cestujících před poraněním krční páteře při nárazu zezadu byla vyhodnocena jako dobrá.

Za ochranu dospělých cestujících obdržela Škoda Yeti 33 bodů, tj. 92 % maxima.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,792%8100%6,885%3,690%3392%

Ochrana dětí

Obě dětské figuríny v dětských sedačkách byly správně zachyceny zádržnými systémy, během bočního nárazu se jejich hlavy nedostanou do kontaktu s částmi interiéru.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Varování o nebezpečích, která plynou z umístění sedačky proti směru jízdy, aniž by byl deaktivován airbag, jsou na sluneční cloně spolujezdce.

V oblasti ochrany dětí získal Yeti 78 % maximálního možného hodnocení.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční867%4100%2100%862%--
36 měsíční10,184%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců
Nárazník Škody Yeti získal maximum bodů za ochranu při střetu dolních končetin chodce s nárazníkem. Testy prováděné mimo standardizovanou oblast testů Euro NCAP ukázaly, že některá místa poskytují špatnou ochranu. Euro NCAP hodlá brzy rozšířit testovaná místa, takže v budoucnu by se podobný výsledek mohl projevit na celkovém skóre.

Hrana kapoty je pro chodce nebezpečná, Yeti za její výkon nezískal žádné body. Některé části kapoty poskytují dobrou ochranu hlavě dospělého chodce, ale většina potenciálně kontaktní plochy poskytuje při střetu s hlavou špatnou ochranu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,745%00%6100%1746%

Asistenční systémy
Stabilizační systém je součástí standardní výbavy na většině trhů Evropy a ve všech evropských zemích, kde není standardem, jej lze dokoupit. Yeti splnil podmínky metodiky Euro NCAP 2009 pro přidělení bodů za přítomnost stabilizačního systému, podobně jako za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů pro oba cestující na předních sedadlech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Podle osmi pětihvězdičkových výsledků zveřejněných na konci srpna 2009 to vypadá, že 5 hvězd od Euro NCAP se stalo samozřejmostí. Má je i Yeti, ale naprosto samozřejmé to není. Nejslabším místem tohoto malého SUV je podle Euro NCAP ochrana chodců, kde Škoda získala jen 46 % maximálního výsledku. Aktuální metodika počítá s postupným zpřísňováním hodnocení. V příštím roce by tak Yeti se současným výsledkem 5 hvězd uhájil, v roce 2012 už ale ne.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%3878%1746%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Škoda Yeti (2009)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Škoda Yeti Euro NCAP

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…