Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s pěti hvězdami

Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s pěti hvězdami

 
 

První Škodou s maximálním výsledkem byl Roomster (2006), loni uspěl na výbornou Superb a nyní také nový Yeti. Poslední dva jmenované výsledky platí i okem přísnější metodiky Euro NCAP 2009.

Testy Euro NCAP prošlo nové SUV s motorem 2.0 TDI a hmotností 1545 kg. Automobil byl vybaven čelními, bočními a hlavovými airbagy a také kolenním airbagem pro řidiče. Na předních sedadlech byly umístěny předpínače bezpečnostních pásů.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní a záznam dat ze zkušebních figurín ukazoval dobrou ochranu všech částí těla. Kolena a stehna řidiče i spolujezdce jsou dobře chráněna a Škoda prokázala dobrou ochranu cestujících i v případě figurín s jinou tělesnou velikostí a odlišných pozic sedění.

Ačkoli kompletní sada airbagů instalovaná v testovaném vozidle není standardem na úplně všech trzích kde bude Yeti nabízen, na většině z nich to platí a Škoda proto splnila podmínky metodiky Euro NCAP pro to, aby s nimi vozidlo bylo hodnoceno. Airbagy pomohly vozu získat maximální hodnocení ochrany při bočním nárazu, při náročnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku ohodnocena úrovní mezní.

 [555×192]

Ochrana cestujících před poraněním krční páteře při nárazu zezadu byla vyhodnocena jako dobrá.

Za ochranu dospělých cestujících obdržela Škoda Yeti 33 bodů, tj. 92 % maxima.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,792%8100%6,885%3,690%3392%

Ochrana dětí

Obě dětské figuríny v dětských sedačkách byly správně zachyceny zádržnými systémy, během bočního nárazu se jejich hlavy nedostanou do kontaktu s částmi interiéru.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Varování o nebezpečích, která plynou z umístění sedačky proti směru jízdy, aniž by byl deaktivován airbag, jsou na sluneční cloně spolujezdce.

V oblasti ochrany dětí získal Yeti 78 % maximálního možného hodnocení.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční867%4100%2100%862%--
36 měsíční10,184%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců
Nárazník Škody Yeti získal maximum bodů za ochranu při střetu dolních končetin chodce s nárazníkem. Testy prováděné mimo standardizovanou oblast testů Euro NCAP ukázaly, že některá místa poskytují špatnou ochranu. Euro NCAP hodlá brzy rozšířit testovaná místa, takže v budoucnu by se podobný výsledek mohl projevit na celkovém skóre.

Hrana kapoty je pro chodce nebezpečná, Yeti za její výkon nezískal žádné body. Některé části kapoty poskytují dobrou ochranu hlavě dospělého chodce, ale většina potenciálně kontaktní plochy poskytuje při střetu s hlavou špatnou ochranu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,745%00%6100%1746%

Asistenční systémy
Stabilizační systém je součástí standardní výbavy na většině trhů Evropy a ve všech evropských zemích, kde není standardem, jej lze dokoupit. Yeti splnil podmínky metodiky Euro NCAP 2009 pro přidělení bodů za přítomnost stabilizačního systému, podobně jako za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů pro oba cestující na předních sedadlech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Podle osmi pětihvězdičkových výsledků zveřejněných na konci srpna 2009 to vypadá, že 5 hvězd od Euro NCAP se stalo samozřejmostí. Má je i Yeti, ale naprosto samozřejmé to není. Nejslabším místem tohoto malého SUV je podle Euro NCAP ochrana chodců, kde Škoda získala jen 46 % maximálního výsledku. Aktuální metodika počítá s postupným zpřísňováním hodnocení. V příštím roce by tak Yeti se současným výsledkem 5 hvězd uhájil, v roce 2012 už ale ne.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%3878%1746%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Škoda Yeti (2009)

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Zdroj: Euro NCAP
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Škoda bude mít 4 SUV modely. Jedním z nich by mohl být Karoq Škoda bude mít 4 SUV modely. Jedním z nich by mohl být Karoq

Koncem dekády bude mít Škoda už čtyři SUV modely, za…

Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou smrt: Zemřela při autonehodě

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou…

Byla mladá, krásná a nerozvážná. Tatarka Sitora Baratova (†23) vysílala jízdu v autě živě na internetu. Bavila…

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké jídlo ji drží naživu?

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké…

Jmenuje se Loraine Maurerová a ve svých 94 letech pracuje v restauraci McDonald's. Zákazníky obsluhuje již více…

 

iSport.cz

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších talentů slavné akademie

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších…

V posledních letech se tok odchovanců Barcelony do prvního týmu poněkud zastavil, ale o velké talenty pořád není…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…