Euro NCAP 2011: Fiat Freemont – Pět hvězd pro Itala z Ameriky

Euro NCAP 2011: Fiat Freemont – Pět hvězd pro Itala z Ameriky

 
 

Přestože Fiat Freemont získal v testech Euro NCAP pět hvězd má stále co vylepšovat, ať už v ochraně řidiče nebo ochraně chodců.

Důkladná revize původního Dodge Journey pod taktovkou Fiatu se významně zasloužila o zisk pěti hvězd Freemontu v letošních nárazových testech Euro NCAP.

I přesto je stále co zlepšovat. Mezery jsou v ochraně chodců, kde Fiat z Ameriky i přes sofistikovaný systém s aktivní kapotou získal jen 50 % bodového maxima, což by v roce 2012 na plný počet hvězd nestačilo.

Předmětem testu byl Fiat Freemont 2.0 diesel Urban s karoserií pětidveřové MPV, pohotovostní hmotností 1907 kg a s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu simulující 18měsíční dítě instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a top tether) autosedačka Britax Babysafe ISOFIX Plus, pro figurínu představující 3leté dítě pak autosedačka FAIR G0/1S instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Sloupek řízení představuje riziko pro cestující různých výšek v různých pozicích při sezení, díky tomu byla ochrana stehen a kolen řidiče vyhodnocena jako mezní.

Fiat získal maximální počet bodů za ochranu spolujezdce a za ochranu při bočním nárazu.

Při nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber a ochrana hrudníku tak byla vyhodnocena jako nízká.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,276%8100%6,683%3,280%3083%

Ochrana dětí

Fiat Freemont získal plný počet v ochraně 18měsíčního i 3letého dítěte.

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Při bočním nárazu byly obě figuríny správně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce nelze vypnout, a proto není možné umístit dětskou sedačku proti směru jízdy na přední sedadlo.

Varování před nebezpečím umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu není přeloženo do všech požadovaných jazyků.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců

Fiat Freemont má tzv. aktivní kapotu. Když senzory zachytí náraz do chodce, zvedne se kapota, aby se zvětšil odstup od tvrdých částí pod ní. Fiat ukázal, že systém detekuje chodce různých postav a je schopen operovat při různých rychlostech. Vůz byl tedy testován včetně tohoto systému.

Oblasti možného nárazu dětské hlavy poskytují špatnou nebo mezní ochranu. Ochrana hlavy dospělého byla dobrá, místy špatná.

Nárazník získal za ochranu nohou chodců plný počet bodů.

Hrana kapoty naopak poskytuje špatnou ochranu ve všech svých částech a nezískala ani jeden bod.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1250%00%6100%1850%

Asistenční systémy

Fiat Freemont splňuje požadavky Euro NCAP elektronickým stabilizačním systémem v základní výbavě. Dále je vůz vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech naopak chybí omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Fiat Freemont v testech EuroNCAP plný počet hvězd.

Je však třeba výrazně zlepšit ochranu chodců.

Zlepšit by se měla i ochrana řidiče a bezpečnostní výbavu vozu.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3083%4082%1850%571%75%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Fiat Freemont (2011)

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina letos po dvouleté přestávce obnoví nákup plynu z Ruska Ukrajina letos po dvouleté přestávce obnoví nákup plynu z Ruska

Ukrajina letos v důsledku rozhodnutí švédského…

U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie

V právní kanceláři MSB Legal, která zastupuje…

Výdaje na moderní léčbu rostou, Vojtěch jí nastaví nová pravidla Výdaje na moderní léčbu rostou, Vojtěch jí nastaví nová pravidla

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch chystá nová pravidla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Fiat Freemont – Pět hvězd…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Fiat Freemont Cross: Americko-italský kříženec do lehkého terénu Fiat Freemont Cross: Americko-italský kříženec do lehkého terénu

Fiat Freemont je křížencem MPV a SUV. Terénnější ambice…

Fiat Freemont: Terénní vzhled pro americko-italský crossover Fiat Freemont: Terénní vzhled pro americko-italský crossover

Italský bratr Dodge Journey kombinuje prvky MPV a SUV.…

 



 
Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Dnes 12:56

Americká značka Ford evropskému trhu nadále věří, přestože to v posledních letech mohlo vypadat jinak. Jednoho tradičního modelu se ale patrně zbaví.




Blesk.cz

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se proto s oběťmi

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se…

Papež František se v úterý v Chile setkal s oběťmi sexuálního zneužívání, kterého se v minulosti dopustili…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Maďar Kašpárek o Maďarech: Jsme pro ně no name tým, nikoho neznají!

Maďar Kašpárek o Maďarech: Jsme pro ně no name tým,…

PŘÍMO Z CHORVATSKA | V českém týmu reprezentuje na EURO maďarskou ligu. A nikoho jiného kromě Stanislava…

 

Reflex.cz

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země. Letos musí splatit obří dluh, hlavně kvůli Sobotkově vládě

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země.…

Stát musí letos od ledna do prosince vrátit věřitelům přes 300 miliard korun, tedy takřka o třetinu více peněz…

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí lháře a burany

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí…

Výsledek prvního kola prezidentských voleb jen potvrdil trend, jenž byl zjevný po volbách do sněmovny – velká…