Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Chevrolet Trax – Plný počet hvězd pro malé SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Nejmenší zástupce značky Chevrolet v kategorii SUV dosáhl v testech Euro NCAP velmi dobrých výsledků a jeho největší slabinou může být ochrana chodců.

Sourozenec Opelu Mokka se severoamerickou značkou předvedl v letošních testech podobně dobré výsledky jako jeho evropský příbuzný. Chevrolet Trax má velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, včetně dětí i v kategorii asistenčních systémů. Jediný větší problém představuje přední hrana kapoty motoru, za níž malé SUV nedostalo jediný bod.

Předmětem testu byl Chevrolet Trax 1.7 diesel s výbavou LT, karosérií pětidveřový hatchback a s pohotovostní hmotností 1433 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Britax Baby Safe ISOFIX s ISOFIX bází, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a úchytu Top Tether) s orientací proti směru jízdy.

crashtest chevrolet euroncap novemodely crashtest chevrolet euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Chevrolet poskytuje stejnou míru ochrany pro řidiče různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu získal Trax plný počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana hrudníku přiměřená a ochrana hlavy, břicha a pánve dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,295%8100%7,796%3,280%3494%

Ochrana dětí

Při simulaci čelního nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny 3letého dítěte dopředu nadměrný. Obě dětské figuríny byly při bočním nárazu dětskými autosedačkami dobře ochráněny.

Všechny typy dětských autosedaček mohou být do auta nainstalovány správě.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má o jeho stavu jasný přehled. Na nebezpečí umístění dětské autosedačky na sedadlo předního spolujezdce proti směru jízdy bez předchozího vypnutí airbagu je jasně upozorněno.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí22,895%788%1275%4285%

Ochrana chodců

Kapota vozu poskytuje dobrou ochranu ve většině oblastí možného nárazu hlavy dětského chodce. Ochrana vyšších chodců je převážně přiměřená nebo mezní. Nárazník poskytuje ve všech svých oblastech dobrou ochranu a získal maximum bodů. Naproti tomu přední hrana kapoty nezískala jediný bod, protože ochrana, kterou poskytuje pánevní oblasti chodců je špatná po celé šířce automobilu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců17,171%00%6100%2364%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Chevrolet Trax je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, připomínání zapnutí pásu pro všechna sedadla i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Kromě přední hrany kapoty poskytuje Chevrolet Trax chodcům téměř tak vynikající ochranu jako cestujícím.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4285%2364%781%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
30. 5. 2013 09:57
Kvalitka
Hm, bezpečnostně Chevy očividně umí, docela vážný kandidát do smečky, jen ten rychloměr z motorky... ;-\