Euro NCAP 2013: Mercedes-Benz Citan Kombi – Zlepšení o jednu hvězdu

 

Mercedes-Benzem přepracovaný Renault Kangoo letos na jaře při svém prvním nasazení v testech Euro NCAP příliš nezazářil, a proto si nyní udělal reparát.

Mercedes-Benz Citan Kombi byl poprvé testován v dubnu 2013. Vzhledem k tomu, že vůz získal jen tři hvězdy, dal se Mercedes-Benz slyšet, že bezpečnost tohoto modelu vylepší, zejména rozbalení bočních airbagů a instalaci dětských autosedaček. Dále opatří automobil připomínáním zapnutí pásů pro sedadlo předního spolujezdce a vytvoří omezovač rychlosti, splňující požadavky Euro NCAP.

Nyní testovalo Euro NCAP Citan po zabudování všech vylepšení. Některé testy proběhly znovu, ty, na které nové úpravy nemají vliv, se znova neprováděly a výsledky byl převzaty z minulého testování.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz Citan Kombi s motorem 109 CDI Blue Efficiency s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1460 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, omezovačem síly na zadních vnějších sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, připomínání zapnutí pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Römer Baby Safe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Prohlídka vozu ukázala, že některé části palubní desky představují riziko zranění pro kolena a stehna cestujících jiné výšky a sedící v jiné pozici, než testované figuríny. Údaje z figuríny také ukázaly na mezní ochranu řidičova hrudníku.

Vylepšení bočního airbagu přinesla výsledky v podobě maximálního počtu bodů za dobrou ochranu všech částí těla při bočním nárazu.

Údaje o stlačení hrudníku při nárazu na sloup ukázaly mezní ochranu hrudní oblasti. Navíc po testu byla mezi B-sloupkem a posuvnými dveřmi zřetelná mezera, přestože tato mezera byla menší než při původním testu, byl vůz opět penalizován.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých11,572%8100%6,784%2,665%2979%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal Citan maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny před nárazem hlavy do vnitřního vybavení vozu i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce nelze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat.

Po úpravách provedených Mercedes-Benzem lze do automobilu bezpečně instalovat všechny dětské autosedačky, pro které je navržen.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%450%1271%4081%

Ochrana chodců

Výsledky testů ochrany chodců byly převzaty z minulého testování. Na rozdíl od přední hrany kapoty, která poskytuje chodcům špatnou ochranu ve většině testovaných oblastí, poskytuje nárazník většinou ochranu dobrou. Kapota poskytuje většinou dostatečnou ochranu, ale v oblastech možného nárazu hlavy dospělého je tato ochrana převážně špatná.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1458%0,58%5,998%2056%

Asistenční systémy

Citan je standardně vybaven systémem elektronické kontroly stability, který splňuje požadavky Euro NCAP. Body navíc získal Citan za připomínání pásů na obou předních sedadlech.

U manuálně nastavitelného omezovače rychlosti byla změněna signalizace, takže teď zahrnuje i akustické varování a systém si tak připsal oproti poslednímu testování další body navíc.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy2200%3100%1,343%670%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

I přes významné změny k lepšímu Mercedes-Benz Citan Kombi stále nedosáhne na pátou hvězdičku, k jejímu získání postačí vylepšit ochranu chodců.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2979%4081%2056%670%74%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Video

Euro NCAP Mercedes-Benz Citan Kombi (2013)

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané se do KLDR už asi nepodívají. Vláda chystá zákaz cestování do této země Američané se do KLDR už asi nepodívají. Vláda chystá zákaz cestování do této země

Americká vláda se chystá zakázat občanům Spojených států…

Motoristou na Ukrajině. Podívejte se na historii i modernu v reálném provozu Motoristou na Ukrajině. Podívejte se na historii i modernu v reálném provozu

Doprava na Ukrajině je velmi specifická. Pásy ani…

Komentář Martina Čabana: Starostové a návrat na první stránky Komentář Martina Čabana: Starostové a návrat na první stránky

Politická strana je uskupení lidí vytvořené za účelem…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Mercedes-Benz Euro NCAP Nové modely

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Mercedes-Benz Citan 111 CDI XL: Dost pro všechny Mercedes-Benz Citan 111 CDI XL: Dost pro všechny

Pět sedadel a 2,4 m3 na zavazadla či náklad je pro…

Mercedes-Benz Citan 2016: Vylepšený motor a další novinky Mercedes-Benz Citan 2016: Vylepšený motor a další novinky

Německé Kangoo hlásí změnu pro verzi Citan 112 s…

 



 
Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Dnes 10:55

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a představil model E All-Terrain. Na jeho bázi nyní vznikl ještě schopnější vůz.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

Leuška (5) skončila po vyšetření v kómatu. Potřebuje péči 24 hodin denně

Leuška (5) skončila po vyšetření v kómatu. Potřebuje…

S Leuškou (5) se život rozhodně nemazlil. Když se holčička narodila, zjistilo se, že trpí vzácným syndromem,…

 

iSport.cz

Pekhart jde do Izraele! S Beer Ševou bude hrát o Ligu mistrů

Pekhart jde do Izraele! S Beer Ševou bude hrát o Ligu mistrů

Český útočník Tomáš Pekhart má nové angažmá. Na tři roky se upsal Hapoelu Beer Ševa, poslední vítěz izraelské…

Zakletí Citizens? Nový gólman za miliardu se ztrapnil a Lukaku slavil

Zakletí Citizens? Nový gólman za miliardu se…

Před rokem odepsal Pep Guardiola v Manchesteru City brankáře Joea Harta, na jeho místo přivedl Claudia Brava z…

 

Reflex.cz

Video z druhého dne na Colours: Salta mezi diváky, energická LP a „ztracená“ Norah Jones

Video z druhého dne na Colours: Salta mezi diváky,…

Na hlavním pódiu měly během druhého dne přesilu ženy. Zatímco zpěvačka LP byla ve svém živlu, vybíhala až mezi…

Češi jsou naprostí neznabozi. Podle studie většinově nevěříme ani v nebe, peklo či existenci duše

Češi jsou naprostí neznabozi. Podle studie většinově…

To, že Češi jsou k náboženství mimořádně chladní, se ví již dlouho. Na rozdíl od jiných národů ale nevěříme jen…