26.6. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Fiat Panda Cross – Tři hvězdy pro terénního medvídka

 

V nejnovějším vydání testů Euro NCAP byly hodnoceny Škoda Superb, Hyundai i20 a Fiat Panda. Nejhůře dopadl mrňavý Ital.

Fiat Panda Cross byl v nárazových testech Euro NCAP ohodnocen třemi hvězdami. Znamená to, že je Cross méně bezpečný než běžná Panda, která v roce 2011 získala v těchto zkouškách hvězdy čtyři? Ale kdeže, jen to dokazuje přísnější hodnocení testů zavedené v tomto roce.

Od letošního roka je totiž v nárazových testech nadvakrát prováděn čelní náraz, kdy automobil narazí do překážky plnou šíří své přídě a jen 40 % šíře přední partie na straně řidiče. Dále jsou do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty také systémy varování před kolizí. A právě v kategorii ochrany dospělých Panda Cross získala o 12 % horší hodnocení než Panda v roce 2011.

Nárazových testů se zúčastnila Panda Cross s turbodieselem 1.3 MultiJet a pohonem všech kol, v této konfiguraci pohotovostní hmotnost vozu činí 1.150 kilogramů. Auto bylo vybaveno šesti airbagy, tříbodovými bezpečnostními pásy s předepínačem a omezovačem síly disponovala pouze přední sedadla. Euro NCAP pak tvrdí, že výsledky testů se vztahují výhradně na model Panda Cross.

Video

Ochrana dospělých

Kabina Pandy Cross zůstala po nárazu stabilní, ukázalo se však, že figurína simulující řidiče při nárazu navázala kontakt s volantem. Za to byla ochrana hlavy řidiče ohodnocena jen jako dostačující. Do okraje volantu narazila také hruď figuríny, za což byla ochrana hrudníky označena jako slabá. Ochrana kolen a nohou cestujících vpředu je však dobrá.

Četli jste? Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města

Bezpečnostní pásy na zadních sedadlech Pandy nemají předepínač a omezovač síly, kvůli tomu Euro NCAP ochranu hlavy a hrudníku cestujících vzadu vyhodnotil jako špatnou. Slabá je též ochrana krku, ochrana krční páteře je popsána jako průměrná.

Výsledky bočních nárazových testů dopadly výrazně lépe. V nárazu do bariéry Panda Cross získala maximální počet bodů, v závažnějším testu nárazu do sloupu se ochrana všech oblastí těla ukázala jako dobrá, s výjimkou hrudníku, jehož ochrana je adekvátní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých5,43,515,72,1026,770%

 [555×192]

Ochrana dětí

Zatímco v ochraně dospělých Panda Cross ukázala jisté mezery, v ochraně dětí je na tom dobře. V této kategorii dokonce získala o 14 % lepší hodnocení než běžná Panda testovaná v roce 2011. V ochraně dětí do 18 měsíců i tří let Panda Cross dosáhla maximálního počtu bodů. V obou případech byly testovány autosedačky s orientací dítěte proti směru jízdy. Jedinou chybkou je tak nedostatečně označené tlačítko deaktivace airbagu u sedadla spolujezdce.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí12122123877%

Ochrana chodců

Panda Cross ztratila body také v kategorii ochrany chodců. Nárazník je podle Euro NCAP nevyhovující, co se týče ochrany nohou chodců. Také kapota poskytuje chodcům jen dostatečnou či průměrnou ochranou. Kategorie ochrany chodců bývá pro miniauta problém, přesto je výsledek Pandy Cross horší než u konkurence. Renault Twingo nebo kolínské trio Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo loni v této kategorii dosáhly více než 60 %, Hyundai i10 dokonce 71 %.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců12,45,10,818,350%

Asistenční systémy

Asistenční systémy přinesly Pandě Cross o tři body navíc než Pandě v roce 2011. Důvodem jsou tři body za elektronickou kontrolu stabilizace, kterou v roce 2011 Panda nedodávala standardně. Panda Cross není dostupná s omezovačem rychlosti a asistentem pro jízdu v pruzích, a tak za tyto pomocníky nedostala žádný bod.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy03300646%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Fiat Panda Cross v přísnějších zkouškách Euro NCAP 2015 získala jen tři hvězdy. Důvodem je ztráta bodů za ochranu dospělých, problémem byla hruď řidiče, která při nárazu trefila volant. Horší je rovněž ochrana chodců. Nejlepšího výsledku Panda Cross dosáhla v ochraně dětí.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky26,770%3877%18,350%646%65%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%
Spolupracujeme s TipCars.com
Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy

Americká automobilka Ford Motor dnes potvrdila, že…

Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje úpravou…

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Pražští zastupitelé za Trojkoalici nesouhlasí s variantou…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit

Ojeté Peugeoty 407 pořídíte od 70 tisíc korun. Na co si…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004) Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004)

Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila…

Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky? Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky?

O comebacku jména Topolino se hovoří již dlouhá léta.…

 



 
Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Dnes 15:56

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.




Blesk.cz

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli vzkaz kameníků z roku 1888

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli…

Vzácný objev učinili restaurátoři ve věži Staroměstské radnice, která nyní prochází rekonstrucí. V arkýři kaple…

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela se dojetím

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela…

Zpěvačka Marta Jandová (43) vyrazila na dovolenou společně se svojí rodinou. Sympatická hudebnice podnikla túru…

 

iSport.cz

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je vzhůru, o pauze vytuhnu

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je…

Hokejová sezona se po nedělním finále mistrovství světa nachýlila k úplnému konci a kdo ještě v ročníku 2016/17…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…