2.9. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy pro japonskou krásku

 

Dva vozy z posledního vydání nárazových testů Euro NCAP dostaly čtyři hvězdy. Jsou jimi Mitsubishi L200 a Mazda CX-3.

Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky posledních nárazových zkoušek. Jedním z devíti zúčastněných automobilů byla i Mazda CX-3. Malé SUV podobně jako malý hatchback 2 v crash testech obdržel čtyři hvězdy.

Mazda CX-3 následuje konkurenční Fiat 500X, který rovněž získal čtyři hvězdy. Takové hodnocení je u menších aut po letošním zpřísnění testů Euro NCAP standardem.

Testu se zúčastnil exemplář s levostranným řízením a dvoulitrovým benzinovým motorem pod kapotou. Ve výbavě nechybělo šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech nebo systémem Isofix na zadních sedadlech. V této konfiguraci pohotovostní hmotnost vozu činila 1.231 kilogramů.

Video

Ochrana dospělých

Kabina CX-3 zůstala po čelním nárazu stabilní. Ochrana pasažéra je ve všech kritických částech těla dobrá, v případě řidiče je adekvátní. Kolena a stehenní kosti jsou však dobře chráněny jak u řidiče, tak u spolujezdce. Nárazová zkouška navíc ukázala, že podobné úrovně ochrany se dočkají osoby různé výšky.

Zadní sedadla CX-3 jsou sice standardně vybavena bezpečnostními pásy s předepínačem a omezovačem síly, přesto komprese hrudníku při nárazu ukázala, že ochrana pasažérů vzadu je v této oblasti těla slabá.

Při bočním nárazu japonské SUV obdrželo plný počet bodů, a to i při náročnějším nárazu na sloup. Zadní náraz však ukázal nevyhovující ochranu krční páteře cestujících na zadních sedadlech, na předních sedadlech ale bylo vše v pořádku.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,57,1161,8032,485%
 [555×192]

Ochrana dětí

V oblasti ochrany dítěte ve věku 1,5 roku dosáhla Mazda CX-3 na plný počet bodů, ochrana tříletého dítěte je adekvátní. V případě bočního nárazu zůstaly figuríny vhodně zadrženy v sedačce, což minimalizuje pravděpodobnost kontaktu hlavy dítěte s komponenty interiéru auta.

Všechny autosedačky, pro něž je CX-3 navržena, je možné správně umístit do auta. Přední airbag u sedadla spolujezdce je možné vypnout, přičemž informace o vypnutí nafukovacího vaku jsou řádně čitelné.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,151239,179%

Ochrana chodců

Chodce chrání nová Mazda velice dobře. Nárazník dokonce dostal maximální počet bodů za ochranu dolních končetin chodců. Ochrana v oblasti pánve je však v některých částech přídě slabá. Kapota pak tělo chodce chrání dobře nebo adekvátně.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců204,3630,384%

Bezpečnostní systémy

Mazda CX-3 nabízí omezovač rychlosti a varování před opuštěním jízdního pruhu za příplatek, Euro NCAP však očekává, že těmito asistenty bude vybavena většina aut, a tak je organizace započítala do celkového hodnocení. Naopak příplatkový systém automatického brzdění hodnocen nebyl – podle Euro NCAP nebude ve většině prodaných automobilů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333108,364%

Závěr

Euro NCAP ohodnotila bezpečnost Mazdy CX-3 čtyřmi hvězdami. Problémem byla především ochrana cestujících na zadních sedadlech. Ochrana pasažérů vzadu byla v oblasti hrudníku hodnocena jako slabá, v případě nárazu zezadu byla ochrana krční páteře cestujících vzadu dokonce ohodnocena jako špatná. Na případný střet s chodcem je ale japonské SUV připraveno více než dobře.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,485%39,179%30,384%8,364%81,50%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Letošní rok přinesl do testů Euro NCAP několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty systémy varování před čelním nárazem. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla. Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní, nebo nejprodávanější? Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní, nebo nejprodávanější?

Mazda CX-3 i Renault Captur letos prošly větším či menším…

O Mazdu CX-3 je zájem, automobilka se bojí nedostatečné výrobní kapacity O Mazdu CX-3 je zájem, automobilka se bojí nedostatečné výrobní kapacity

Malé SUV CX-3 z dílny automobilky Mazda se vyrábí v jejím…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy, která vede statistiky

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy,…

Vítězný rváč se začíná projevovat. Už 35 zápasů v řadě, do kterých Paul Pogba nastoupil, nezažil porážku.…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…