Euro NCAP 2017: Fordu Ka+ se zrovna nedařilo

 

Ford Ka+ si z letošních testů Euro NCAP odvezl pouze tři hvězdy. Za tímto výsledkem stojí nedostatky v čelních nárazových testech i chybějící asistenční systémy.

Ford Ka+ nahrazuje v nabídce své značky model Ka a z testů Euro NCAP si odvezl stejný počet hvězd jako první generace malého třídveřového hatchbacku v roce 2000, zatímco ta druhá získala v roce 2008 podle tehdejšího systému hodnocení čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětských cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců.

Předmětem testu byl Ford Ka+ 1.2, s karosérií pětidveřový hatchback a pohotovostní hmotností 1059 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla a omezovač rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka ROMER Kidfix XP a pro desetileté Graco Junior III.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Palubní deska některými svými částmi představuje možné riziko pro cestující různých výšek a sedící v různých pozicích. Tlak na hrudníky figurín řidiče i spolujezdce byl při tomto testu vyhodnocen jako mezní.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech části řidiče dobrá s výjimkou hrudníku a u figurín cestujících na zadním sedadle byla ochrana v oblasti hrudníku vyhodnocena jako nedostatečná a v případě hlavy slabá.

Ford Ka+ v kontrastu k výsledkům v čelních nárazech získal v testu bočního nárazu i nárazu na sloup maximální počet bodů za dobrou ochranu všech důležitých částí těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a na základě geometrie se předpokládá mezní stupeň ochrany na zadních sedadlech.

Ford Ka+ v nárazových testech Euro NCAP nebyl vybaven autonomním nouzovým brzdovým systémem.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých63,7162,1027,873%

 [555×192]

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě vozu byla podle údajů z figuríny šestiletého dítěte dobrá ochrana hlavy, průměrná ochrana hrudníku a slabá úroveň ochrany krku. U figuríny desetiletého dítěte byla rovněž vyhodnocena slabá ochrana krku a dobrá ochrana hrudníku i hlavy, ale skóre bylo sníženo za sklouznutí bezpečnostního pásu z ramene.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech kritických partií těl figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá a Ford Ka+ získal maximální počet bodů.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Usazení některých typů dětských autosedaček na zadní sedadlo není možná a nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí7,4859,730,061%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své střední částí dobrou a po stranách průměrnou ochranu jeho hlavě. Špatné výsledky byly zaznamenány kolem dolní hrany čelního skla a jeho sloupků.

Ochrana poskytována nárazníkem nohám chodců byla vyhodnocena jako dobrá a získala maximální počet bodů, ale ochrana pánevní oblasti dosáhla smíšených výsledků.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,82,56024,357%

Asistenční systémy

Ford Ka+ je standardně vybaven signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pouze pro přední sedadla.

Standardním prvkem je i omezovač rychlosti, ale ve výbavě tohoto modelu není systém autonomního brzdění a chybí i systém varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,52003,529%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Ford Ka+ získal v letošních testech Euro NCAP pouze tři hvězdy a to především díky nedostatkům v ochraně dospělých i dětských cestujících při testech čelních nárazů.

Do nízkého hodnocení se pak promítla i absence systémů autonomního brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2873%3061%2457%429%59%
Počet hvězd***

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Ford Ka+ (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů

Místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek předpokládá, že…

Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média

Bílý dům se staví skepticky k oznámení Severní Koreje o…

V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Ford Ka+ prošel faceliftem. Láká na nový motor a terénní verzi! Ford Ka+ prošel faceliftem. Láká na nový motor a terénní verzi!

Malý pětidveřový hatchback se po vzoru Fiesty dočkal…

Ford Ka+ ST: Líbila by se vám malá střela s oválem na kapotě? Ford Ka+ ST: Líbila by se vám malá střela s oválem na kapotě?

Ve světě nezávislých grafiků je možné takřka všechno.…

 



 
Shooting brake postavilo i Subaru! Z jakého modelu projekt Amadeus vycházel?

Shooting brake postavilo i Subaru! Z jakého modelu projekt Amadeus vycházel?

Dnes 13:25

Takzvaná „střelecká“ kombi jsou populární zejména ve Velké Británii. V roce 1991 se o takový vůz pokusilo japonské Subaru. Výsledkem byl Amadeus, nakonec ale zůstalo jen u konceptu.




Blesk.cz

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Dosud všichni soustředili pozornost na její zadeček, kterým oslnila na svatbě své slavnější sestry, vévodkyně…

Záhadná smrt slavného hudebníka Aviciiho (†28): Upil se k smrti?

Záhadná smrt slavného hudebníka Aviciiho (†28): Upil…

Byl mladý, nesmírně talentovaný a měl mít ještě celý život před sebou. Smrt však slavného DJe a producenta Tima…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci maximum, sliboval bek

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci…

V útoku mají z čeho vybírat, defenziva ale strádá. Trenéři české hokejové reprezentace pokračují v ladění…

 

Reflex.cz

Kostelík sv. Margity Antiochijské: Nejstarší dochovaná sakrální stavba v bývalém Československu

Kostelík sv. Margity Antiochijské: Nejstarší…

Kopčanský kostelík sv. Margity Antiochijské sice leží geograficky už na Slovensku, ale jeho historie je tak…

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co všechno na vás má Facebook

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co…

Skandál kolem sbírání uživatelských dat sociální sítí Facebook i po týdnech nabírá na obrátkách. Majitel Mark…