Euro NCAP 2017: Fordu Ka+ se zrovna nedařilo

 

Ford Ka+ si z letošních testů Euro NCAP odvezl pouze tři hvězdy. Za tímto výsledkem stojí nedostatky v čelních nárazových testech i chybějící asistenční systémy.

Ford Ka+ nahrazuje v nabídce své značky model Ka a z testů Euro NCAP si odvezl stejný počet hvězd jako první generace malého třídveřového hatchbacku v roce 2000, zatímco ta druhá získala v roce 2008 podle tehdejšího systému hodnocení čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětských cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců.

Předmětem testu byl Ford Ka+ 1.2, s karosérií pětidveřový hatchback a pohotovostní hmotností 1059 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla a omezovač rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka ROMER Kidfix XP a pro desetileté Graco Junior III.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Palubní deska některými svými částmi představuje možné riziko pro cestující různých výšek a sedící v různých pozicích. Tlak na hrudníky figurín řidiče i spolujezdce byl při tomto testu vyhodnocen jako mezní.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech části řidiče dobrá s výjimkou hrudníku a u figurín cestujících na zadním sedadle byla ochrana v oblasti hrudníku vyhodnocena jako nedostatečná a v případě hlavy slabá.

Ford Ka+ v kontrastu k výsledkům v čelních nárazech získal v testu bočního nárazu i nárazu na sloup maximální počet bodů za dobrou ochranu všech důležitých částí těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a na základě geometrie se předpokládá mezní stupeň ochrany na zadních sedadlech.

Ford Ka+ v nárazových testech Euro NCAP nebyl vybaven autonomním nouzovým brzdovým systémem.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých63,7162,1027,873%

 [555×192]

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě vozu byla podle údajů z figuríny šestiletého dítěte dobrá ochrana hlavy, průměrná ochrana hrudníku a slabá úroveň ochrany krku. U figuríny desetiletého dítěte byla rovněž vyhodnocena slabá ochrana krku a dobrá ochrana hrudníku i hlavy, ale skóre bylo sníženo za sklouznutí bezpečnostního pásu z ramene.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech kritických partií těl figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá a Ford Ka+ získal maximální počet bodů.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Usazení některých typů dětských autosedaček na zadní sedadlo není možná a nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí7,4859,730,061%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své střední částí dobrou a po stranách průměrnou ochranu jeho hlavě. Špatné výsledky byly zaznamenány kolem dolní hrany čelního skla a jeho sloupků.

Ochrana poskytována nárazníkem nohám chodců byla vyhodnocena jako dobrá a získala maximální počet bodů, ale ochrana pánevní oblasti dosáhla smíšených výsledků.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,82,56024,357%

Asistenční systémy

Ford Ka+ je standardně vybaven signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pouze pro přední sedadla.

Standardním prvkem je i omezovač rychlosti, ale ve výbavě tohoto modelu není systém autonomního brzdění a chybí i systém varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,52003,529%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Ford Ka+ získal v letošních testech Euro NCAP pouze tři hvězdy a to především díky nedostatkům v ochraně dospělých i dětských cestujících při testech čelních nárazů.

Do nízkého hodnocení se pak promítla i absence systémů autonomního brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2873%3061%2457%429%59%
Počet hvězd***

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Ford Ka+ (2017)

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) podal kárnou…

Čína končí s pasivitou vůči KLDR. Zakazuje export zkapalněného zemního plynu a ropných produktů Čína končí s pasivitou vůči KLDR. Zakazuje export zkapalněného zemního plynu a ropných produktů

Čína od října omezí vývoz některých ropných produktů do…

Tatra ohromila automobilový svět: postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly Tatra ohromila automobilový svět: postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena…

ČEZ získal téměř padesát miliard zpět ze zahraničních investic ČEZ získal téměř padesát miliard zpět ze zahraničních investic

Na začátku tisíciletí zahájila skupina ČEZ svou spanilou…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Ford Ka+ ST: Líbila by se vám malá střela s oválem na kapotě? Ford Ka+ ST: Líbila by se vám malá střela s oválem na kapotě?

Ve světě nezávislých grafiků je možné takřka všechno.…

Ford Ka+ dorůstá fiestu a chce bojovat se sanderem. Ale co ta cena? (+videa) Ford Ka+ dorůstá fiestu a chce bojovat se sanderem. Ale co ta cena? (+videa)

Fordu Ka+ není alternativou k Fiatu 500, jak by se mohlo…

 



 
Připomeňte si karosárnu Baur. Vyráběla jedny z nejpodivnějších kabrioletů...

Připomeňte si karosárnu Baur. Vyráběla jedny z nejpodivnějších kabrioletů...

Dnes 07:58

Dnes už neexistující německá firma Baur dlouhá léta stavěla kabriolety na bázi Opelů a BMW. A byla důležitá i pro vznik Porsche 959.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila kritiku za řeč před ženami lídrů

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila…

Melania Trumpová zahájila slavnostní oběd chotí světových lídrů, kteří se sešli na Valném shromáždění OSN. Její…

 

iSport.cz

Boleslavský debutant Růžička: Vyměnil bych cokoliv za tři body

Boleslavský debutant Růžička: Vyměnil bych cokoliv…

Poprvé v sezoně posadil na střídačku týmovou jedničku Brandona Maxwella, poprvé v kariéře se boleslavský brankář…

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale Evropa vede 3:1

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale…

Tenisté Evropy plní v premiérovém Laver Cupu roli favorita a po prvním dnu vedou nad výběrem světa 3:1 na…

 

Reflex.cz

V Česku spáchají sebevraždu čtyři lidé denně. Jak tomu předejít?

V Česku spáchají sebevraždu čtyři lidé denně. Jak…

Sebevražednost je fenomén, jenž sice souvisí s duševními chorobami, ale je dán i mnoha dalšími okolnostmi, jako…

Václav Klaus ml.: Fyzicky nesnáším evropské papaláše

Václav Klaus ml.: Fyzicky nesnáším evropské papaláše

V pravidelné Pětce dnes Václav Klaus mladší odpovídá mimo jiné na otázky zdražení másla a přiznává, že nesnáší…