Euro NCAP: Daihatsu Materia - japonská škola extravagance se čtyřmi

Euro NCAP: Daihatsu Materia - japonská škola extravagance se čtyřmi

 
 

Netradiční představitel malých vozů ze země vycházejícího slunce se k testu dostavil jen se čtyřmi airbagy, což napovědělo cosi o ambicích tohoto Japonce. Čtyři hvězdy jsou z tohoto pohledu slušný výsledek. V praxi by to odnesly pravděpodobně nohy řidiče.

Čelní náraz

3,8 m dlouhý hatchback netradičních tvarů se proti zdi vydal s pohotovostní hmotností jen 1035 kg. Po nárazu do deformovatelné bariery vykazovala figurína řidiče pohyb mezi stehenní a holenní kostí, který by v praxi asi skončil zraněním kolen. Dalším rizikem jsou tuhé prvky přístrojové desky, které by dolním končetinám řidiče pravděpodobně způsobily při podobné nehodě zranění. Hodnocení ochrany dolních končetin proto skončilo dokonce na stupni "slabé". Struktura karoserie zůstala stabilní. Daihatsu Materia získalo za čelní náraz jen 10 bodů ze 16 možných.

Boční náraz
Hlavový airbag je dostupný za příplatek, díky čemuž nebylo možné zařadit vůz do mezi ty, které jsou připuštěny k testu nárazem na kůl.

Daihatsu Materia získalo 15 bodů za boční náraz. Celkem tedy 25 bodů z testů a k tomu 2 body za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Celkem 27 bodů a pouze 4 hvězdy za ochranu dospělé posádky.

Ochrana dětí
Spolujezdcův airbag lze odpojit a následně umístit dětskou sedačku proti směru jízdy na místo spolujezdce, ale aktuální stav airbagu není podle Euro NCAP dostatečně jasně vyznačen. Naopak spokojenost Euro NCAP vládne nad informovaností řidiče o rizicích spojených s nesprávným umístěním sedačky v případě, kdy není deaktivován airbag spolujezdce. Přítomnost úchytů ISOFIX není podle Euro NCAP jasně vyznačena.

Ochrana chodců
Nárazník poskytuje převážně uspokojivou ochranu dolním končetinám, stejně jako kapota vozu hlavě dospělého chodce v případě kolize. Špatně dopadne hlava dítěte, která narazí na kapotu při kolizi, podobně jako je nebezpečný kontakt s přední hranou kapoty.

 [555×192]

Anketa

5 hvězd od Euro NCAP dnes považuji...
  • ...za samozřejmost u všech aut.

    35,4

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od střední třídy výše.

    10,1

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od nižší střední třídy výše.

    8,8

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, stejně mne v praxi sestřelí velké SUV.

    20,6

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, kdyby byla auta lehčí, k mnoha nehodám by nedošlo.

    25,2

    Hlasovat

     
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Daihatsu v Paříži: malé MPV i crossover Daihatsu v Paříži: malé MPV i crossover

Japonská automobilka Daihatsu se v Paříži prezentuje…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…