Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Daihatsu Materia - japonská škola extravagance se čtyřmi

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Netradiční představitel malých vozů ze země vycházejícího slunce se k testu dostavil jen se čtyřmi airbagy, což napovědělo cosi o ambicích tohoto Japonce. Čtyři hvězdy jsou z tohoto pohledu slušný výsledek. V praxi by to odnesly pravděpodobně nohy řidiče.

Čelní náraz

3,8 m dlouhý hatchback netradičních tvarů se proti zdi vydal s pohotovostní hmotností jen 1035 kg. Po nárazu do deformovatelné bariery vykazovala figurína řidiče pohyb mezi stehenní a holenní kostí, který by v praxi asi skončil zraněním kolen. Dalším rizikem jsou tuhé prvky přístrojové desky, které by dolním končetinám řidiče pravděpodobně způsobily při podobné nehodě zranění. Hodnocení ochrany dolních končetin proto skončilo dokonce na stupni "slabé". Struktura karoserie zůstala stabilní. Daihatsu Materia získalo za čelní náraz jen 10 bodů ze 16 možných.

Boční náraz

Hlavový airbag je dostupný za příplatek, díky čemuž nebylo možné zařadit vůz do mezi ty, které jsou připuštěny k testu nárazem na kůl.

Daihatsu Materia získalo 15 bodů za boční náraz. Celkem tedy 25 bodů z testů a k tomu 2 body za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Celkem 27 bodů a pouze 4 hvězdy za ochranu dospělé posádky.

Ochrana dětí

Spolujezdcův airbag lze odpojit a následně umístit dětskou sedačku proti směru jízdy na místo spolujezdce, ale aktuální stav airbagu není podle Euro NCAP dostatečně jasně vyznačen. Naopak spokojenost Euro NCAP vládne nad informovaností řidiče o rizicích spojených s nesprávným umístěním sedačky v případě, kdy není deaktivován airbag spolujezdce. Přítomnost úchytů ISOFIX není podle Euro NCAP jasně vyznačena.

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje převážně uspokojivou ochranu dolním končetinám, stejně jako kapota vozu hlavě dospělého chodce v případě kolize. Špatně dopadne hlava dítěte, která narazí na kapotu při kolizi, podobně jako je nebezpečný kontakt s přední hranou kapoty.

crashtest daihatsu euroncap crashtest daihatsu euroncap

Ondřej Láník
Diskuze (0)